شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۹

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت : طی چند سال گذشته در عرصه فرهنگ کشور شاهد بودیم برخی چهره های فرهنگی با استفاده از امکاناتی که عرصه فرهنگ و هنر در اختیار آنها گذاشته می شود و همجنین ارتباطاتی که در این مسیر بدست می آورند به خارج از کشور پناهنده شدند.

این اتفاق گرچه در ظاهر غیرقانونی نیست اما قطعن خلاف اخلاق و منافع ملی و مصالح کشور محسوب شده و در راستای همان پروژه های است که رهبری انقلاب نام «ناتوی فرهنگی» را بر آن نام نهاده است. در همین زمینه شنیده ایم که دو نفر از فعالان یکی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان در طی ماه های گذشته به خارج از کشور پناهنده شده اند.

این در حالی است که آنها از جایگاه اداری حساس و مطلوبی برخوردار بودند. گرچه در این زمینه می توان سوالات بی شماری را در خصوص علل و عوامل بروز این اتفاقات مطرح کرد اما در این مجال کوتاه به همین خبر اندک بسنده می کنیم و تنها به مسئولان نهاد فرهنگی تذکر می دهیم که آنهایی که نباید می رفتند رفتند. نخبگان فعلی و استعدادهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای بالفعل شدن آنها مادی و معنوی هزینه های زیادی متحمل شده است و جزو سرمایه های معنوی استان به حساب می آیند را از دست ندهیم.

امروز بسیاری از عناصر فرهنگی خانه نشین شده اند یا در فعالیت های غیر متربط با حرفه و مهارتی که در تمام این سال ها آموخته اند مشغول هستند. مسلما آنها نیز در صورت تداوم این روند و در چنین شرایطی دلسِرد شده و اگر نگوییم به خارج از کشور مهاجرت می کنند دست کم به پایتخت و یا استان هایی توسعه یافته کوچ می کنند. استان هایی که قدر تخصص و زحماتی که می کشند را بدانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار