شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
در نشست خبری مهندس مقیمی مطرح شد:
برای اضافه نمودن نمایندگان استان خوزستان با توجه به اینکه چند شهرستان به استان اضافه شده است، هر 10 سال یک بار می توانیم از مجلس درخواست کنیم، اما علیرغم درخواست و پیشنهاد به مجلس هنوز این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است.
شوشان- میثم حلالی نصب:
مهندس محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری انتخابات حضور حداکثری مردم و آرامش و امنیت برای توسعه کشور است و قطعا باید شرایطی فراهم شود که شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

وی بیان داشت: فعالیت های سیاسی در کشور ما طبق قانون آزاد است و ممنوعیت ندارد و گروه ها و احزاب سیاسی می توانند در چارچوب قانون اجتماع کنند و جلسات مختلف برگزار کنند و طبیعتا اگر فرد یا افرادی بخواهند جلسات دارای مجوز را برهم زنند برخورد قضایی خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: در دانشگاه کمیسیون فرهنگی و شورای فرهنگی تصمیم بر برگزاری همایش ها می گیرد و وقتی اجازه چنین مهمی داده شده است استاندار و شورای امنیت موظف به برقراری امنیت هستند و در دانشگاه این موضوع بر عهده ریاست دانشگاه است و هر کسی هم که صحبت می کند مسئول صحبت هایش است و باید در چارچوب ارزشهای انقلاب اسلامی صحبت کند در غیر این صورت دستگاه قضایی باید عکس العمل نشان دهد و اگر کسی جلسات را بر هم بزند خلاف قانون است و قطعا این افراد شناسایی و مراجع قضایی با او برخورد خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و پایگاه های خبری مثل واتساپ و تلگرام و ... خلاف قانون است و در ستاد انتخابات کشور یک کمیته برای جلوگیری و برخورد با چنین موضوعی تشکیل شده است و قطعا با چنین مسائلی برخورد خواهد شد.

 معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری انتخابات الکترونیکی کردن رای دادنها است و نرم افزار این مهم به شورای نگهبان ارسال شده است و دارای یک سری ایرادات است که به سرعت آنها را برطرف و وارد تولید انبوه می شود.

وی گفت: بدون شک با نصب پوستر به در و دیوار شهر برخورد خواهد شد و باید اقلام تبلیغاتی به مکان های الصاق شود که شهرداری تدارک دیده است، اما جو عمومی کشور به سمت تبلیغات انتخابات پیش رفته است و تمام احزاب اعلام آمادگی کرده اند و نشان می دهد که در آینده نشاط خوبی برای برگزاری انتخابات شکل می گیرد و قطعا در صورت انتخاب اصلح می توانیم به توسعه کشور بیش از پیش امیدوار باشیم.

مقیمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تورم و گرانی ها و خالی شدن سفره مردم بر رویه انتخابات تاثیر گذار است و دولت برای رفع این موضوع چه برنامه ایی دارد گفت: کاهش تورم کار یک روزه نیست و وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم با تورم 43 درصدی روبه رو بودیم و نرخ بیکاری بالا و رشد اقتصادی منفی بود که ضربه بزرگی بر بسیاری از مسائل زده بود، اما اکنون تورم نزدیک تک رقمی شدن است و کار بسیار سنگینی صورت گرفت تا این مشکلات برطرف شد، اما برای رکود باید فعالیت های زیادی صورت گیرد تا ضمن برطرف کردن رکود شاهد تورم مجدد نباشیم، زیرا تورم 43 درصدی یعنی ارزش پول ما 43 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اینکه ما بتوانیم تمام نیازها را برطرف کنیم دور از تصور است، اما همین که در استان خوزستان استانداری کاربلد و با درایت وجود دارد و بتواند مراسم اربعین را مدیریت کند نشان از توجه ویژه ایشان به تمام کشور است، زیرا مراسم اربعین یک مراسم ملی است و امیدواریم این مسئله همیشه برقرار و هر سال از سال گذشته بهتر برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان مبنی بر اینکه چرا با توجه به افزایش تعداد شهرستان های استان و اینکه بعضا برخی از شهرستانهای دارای وسعت خوزستان تنها با یک نماینده اداره می شوند و پرداختن و توجه به تمام شهرستان امری سخت است به تعداد نمایندگان استان اضافه نمی شود گفت: برای اضافه نمودن نمایندگان استان خوزستان با توجه به اینکه چند شهرستان به استان اضافه شده است، هر 10 سال یک بار می توانیم از مجلس درخواست کنیم، اما علیرغم درخواست و پیشنهاد به مجلس هنوز این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است و تصمیم جدیدی برای این موضوع اتخاذ نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شوشان مبنی بر هزینه های انتخابات گفت: لایحه ای اولی را که تقدیم مجلس کردیم مورد موافقت قرار نگرفت و قرار است به صورت دو فوریتی مورد بررسی قرار گیرد، اما پیش بینی های ما این گونه است که 120 میلیارد تومان هزینه برگزاری انتخابات می شود و 160 میلیارد تومان برای الکترونیکی کردن کار هزینه دارد که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است، ضمن اینکه عوامل اجرایی پای صندوق ها اکنون 960هزار نفر پیش بینی شده است جدای از ناظرین و کسانی که امنیت را برقرار می کنند.

مقیمی بیان داشت: از مردم و سایر کاندیداها می خواهیم که قانون را رعایت کنند و به توصیه های قانونی توجه نمایند و اخلاق را رعایت کنند و داوطلبان را مورد بی اخلاقی قرار ندهند و به تخریب هم دیگر نپردازند و فرهنگ و اخلاق اسلامی را رعایت نمایند و اگر انتخابات تمام شد رفاقت ها و همدلی و همگرایی بیشتر شود و همه آماده توسعه و پیشرفت کشور باشیم و کمک کنیم به نمایندگان.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برهم زدن سخنرانی آقای کواکبیان طبیعی بود، زیرا بدون مجوز بوده، البته سخنرانی ایشان شروع نشده بود و قبل از شروع شدن برهم زده شد، اما در رابطه با سخنرانی اهواز که با مجوز برگزار شده بود باید تصمیمات لازم اتخاذ شود، همچنین اینکه ما توصیه می کنیم که دانشجویان و مردم خویشتن دار باشند و تحمل حرف های دیگران را هم داشته باشند و اینکه چه کسی قرار است در دانشگاه سخنرانی کند بر عهده شورای فرهنگی دانشگاه است و باید همگی از آن تبعیت کنیم.

وی در پایان گفت: بدون شک باید امنیت تمام سخنرانی های سیاسی دارای مجوز برقرار شود و فرماندار و شورای امنیت به این موضوع توجه کنند و دستگاه قضایی هم باید افرادی را که باعث برهم زدن نظم چنین سخنرانی هایی می شوند شناسایی و با آنها برخورد کند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
1
comment برخورد قضایی!!
با مردمی که جلوی فتنه رو گرفتن برخورد !!!!
مگر از جانتان سیر شده اید !!!
مگر یادتان رفته اعدام انقلابی را برای ....
در ضمن ...شخصا فرمودند من پشت سر کسانی که در دانشگاه جلوی فتنه گران ایستاندند را خواهم گرفت و هیچکس حق دست درازی به انان را ندارد
و در ضمن ... به عنوان ...شکایت خواهد کرد و هچنین ... هم قرار شده علیه سایت های خبری و گروه هایی که پشتیبان آنان بوده اند اقامه دعوا کند
پاسخ ها
comment
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
comment
comment اقا این رو رییس دادگستری گفت چرا نقطه چین گذاشتی ، تو جلسه منم بودم اتفا ایشون گفتند با دوسایت مثلا خبری که فقط موقع انتخابات فعال هستند و باقی ایام فقط تبلیغات مدیران را می کنند ابتدا برخورد می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار