اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با انتقاد از روند کند بازسازی علی ابن مهزیار تصریح کرد: بابت اجرای طرح توسعه علی ابن مهزیار 1 میلیارد تومان بدهی داریم و کار با کندی پیش می رود و به دلیل نبود اعتبار کار بازسازی علی ابن مهزیار عملا خوابیده و تعطیل است.


شوشان: مهدی ربیع- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بابت اجرای طرح توسعه علی ابن مهزیار 1 میلیارد تومان بدهی داریم و کار با کندی پیش می رود و به دلیل  نبود اعتبار کار بازسازی علی ابن مهزیار عملا خوابیده و تعطیل است.

به گزارش خبرنگار شوشان حجت الاسلام سید علی طبابایی ظهر امروز در نشست خبری هفته وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار کرد:متاسفانه مشکل ما در بحث احیای وقف خواص استان هستند که هنوز نمی دانند باید در مسیر نیت واقف هزینه شود.

وی افزود: در هفته وقف همایش یاوران وقف و نشست های تخصصی با هدف آشنا کردن اقشار مختلف مردم با وقف برگزار می شود و باید مردم را با برکات و آثار وقف آشنا کرد،موقوفاتی هم که داریم کم نیستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با انتقاد از روند کند بازسازی علی ابن مهزیار تصریح کرد: بابت اجرای طرح توسعه علی ابن مهزیار 1 میلیارد تومان بدهی داریم و کار با کندی پیش می رود و به دلیل  نبود اعتبار کار بازسازی علی ابن مهزیار عملا خوابیده و تعطیل است.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: امسال برای اولین بار در اربعین حسنی اوقاف با برپایی 2 موکب در چذابه و شلمچه و پذیرایی از زائران اباعبدالله وارد کار شد که هدف از برپایی موکب ها خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بود.

وی عنوان کرد: پس از اربعین موکب ها به حداقل رسید و در برخی جا برداشته شدند اما موکب های اوقاف طبق اطلاعات ما تا دیروز هم برپا بودند و تا آخر صفر به زائران اباعبدالله خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد:در این موکب ها 52 هزار وعده غذا بین زائران توزیع و 10 میلیون بطری آب معدنی، 100 تن میوه،10 تن خرما و 2 تن آرد مصرف و  سعی شد در این موکب ها از زائران به نحو احسن پذیرایی شود.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه  هزینه این ها از محل موقوفات منطبق با عزاداری امام حسین(ع) تأمین شد و 12 استان هم پای کار آمدند، گفت:   550میلیون تومان توسط این 12 استان برای موکب ها در خوزستان هزینه شد.

وی بیان کرد: بخشی توسط خیران و بخش عمده کمک ها هم از محل موقوفات منطبق با نیات واقفین برای عزاداری اباعبدالله حسین تأمین شد و یکی از بهترین جلوه های وقف حضور موکب های عزاداری بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: موقوفه نظام مافی مربوط به اواخر حکومت قاجار و.200 هزار هکتار کل مساحت آن است که سه دانگ آن وقف عام و برای بیماران بستری شده دربیمارستان است.

حجت الاسلام طباطبایی تصیح کرد: 175 پلاک ثبتی در موقوفه ها هستند که 39پلاک در ماهشهر، و 130 پلاک در رامشیر هستند.

وی ادامه داد: در 39 پلاک در ماهشهر با منابع طبیعی به صورت 6 دانگ تعیین تکلیف شده و لی منتج به صدور نتیجه نشده است.36 پلاک در 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment اون موقعی که آن بنای زیبا را یک شبه زدید خراب کردید،باید فکر این روزها رو هم میکردید.
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment اون موقعی که آن بنای زیبا را یک شبه زدید خراب کردید،باید فکر این روزها رو هم میکردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار