اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
اجلاس مدیران توسعه شبکه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز بكار كرد

روز سه شنبه 17 آذرماه 94 اجلاس دو روزه مدیران توسعه شبکه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور دکتر ناصر کلانتری قـائم مقام معاونت بهداشت و رئيس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اعضا هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران و کارشناسان توسعه شبکه ٥٣ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در سالن همایش های هتل پارس اهواز آغاز بكار كرد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در مراسم افتتاحيه اين اجلاس اظهار داشت: با توجه به تحولات عظیمی که در حوزه سلامت کشور در حال وقوع است، فرصت خوبی برای مدیران حوزه سلامت بوجود آمده تا بتوانند استعداد ها، توانمندی ها و دغدغه هایی که مدت ها منتظر آن بودند تا فرصت ظهور و تحقق آن برای کشور فراهم شود را به عینیت تبدیل كنند.

ایدنی ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رویکرد نظام سلامت در کشور به طرز قابل توجهی تغییر کرد، نظام سلامتی که به رغم اینکه دستگاه متولي آن، سومین دستگاه اجرایی کشور بود، ولی از نظر منابع مالی جزء 10 اولویت اول کشور نيز نبود.

وی تصریح کرد: علرغم تنگناهاي مالی شدیدی که دولت در ابتدای شروع بکار با آن مواجه بود، مشاهده شد که موضوع سلامت در اولویت برنامه ها قرار گرفت و طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه ٩٣ در کشور اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بسیاری از منتقدین وزارت بهداشت و نظام سلامت اظهار داشتند که طرح تحول، یک طرح درمان محور است و مبارزه با معلول میکند، ولی مشاهده کردند پس از چندی از شروع طرح تحول در حوزه درمان، برنامه های بسیار عظیم و تاثیرگذارتری در حوزه بهداشت اجرایی شد که خروجی آن تاثیر و ماندگاری بسیار درخشان تری نسبت به حوزه درمان دارد و نتایج آن بگونه اي خواهد بود که مرگ و مير ناشي از تغيير سيماي بيماريها در کشور را تحت تأثير قرار خواهد داد.

ایدنی گفت: نظام سلامت در سالهای گذشته می بايست با تغییراتی که در بافت جمعیتی و بار بیماریها رخ میداد، خود را بازسازی میکرد و الزامی که شاید بیش از 10 تا 15 سال مورد غفلت قرار گرفته بود،خوشبختانه به رغم محدودیت های مالی شدید در دولت جدید به مرحله اجرا درآمد.

رئیس شوراي عالي نظام پزشكي كشور افزود: معماران اصلی اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت، مدیران و کارشناسان گسترش شبکه هستند که این برنامه را باید طراحی و ساختار آن را مصوب کنند.

قائم مقام وزير بهداشت در استان در پايان اظهار داشت: ان شاء الله نتيجه نهایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت كه کاهش بار بیماریها در کشور است به سرانجام برسد و با این برنامه که بخوبی طراحی شده دور از دسترس نخواهد بود که در چشم انداز ١٤٠٤، نظام سلامت كشور به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

گفتنی است اجلاس دو روزه مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور 17 و 18 آذر ماه به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در محل هتل پارس اهواز در حال برگزاری است.

 











نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار