شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
به مناسبت روز دانشجو، نشست صمیمانه پرسش و پاسخ اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با دانشجویان دانشگاه در روز دوشنبه 16 آذرماه 94 برگزار شد

به مناسبت روز دانشجو، نشست صمیمانه پرسش و پاسخ اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با دانشجویان دانشگاه در روز دوشنبه 16 آذرماه 94 با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر نادر صاکی معاون توسعه تحقیقات و فناوری، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع و مهندس احسان بیگ زاده مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و همچنين با حضور جمع کثیری از دانشجویان در محل تالار شهداء دانشگاه برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئيس دانشگاه در این مراسم ضمن تسليت ايام اربعين حسيني و همچنين رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) و شهادت امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع)، ١٦ آذرماه روز دانشجو را به دانشجويان تبريك گفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای دانشجويي كه در راه استقلال و آزادي اين مملكت در دوره هاي گذشته جان خود را نثار كردند، گفت: کودتاي 28 مرداد 1332 و شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران، سرآغاز فصل تازه اي در تاريخ سياسي معاصر ايران بود که به سقوط دولت ملي و ايجاد حاکميت خفقان شديد در جامعه انجاميد كه البته مایه افتخار است که این فرآيند اعتراضی دانشجويان در ابتدا از دانشکده هاي پزشکی و داروسازی دانشگاه تهران آغاز شد.

ایدنی ادامه داد: جنبش دانشجویی ایران در نهضت حضرت امام خمینی(ره) در سال 1342 شکوفایی خود را نشان داد و به دنبال آن در سال 1350 فعالیت های انقلاب اسلامی به وسیله دانشجویان شدت بيشتري يافت و كه در نهايت به رهبري امام خمینی(ره) به سرانجام رسید و در ادامه با حضور در جنگ تحمیلی به تبلور نهایی رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه اظهار کرد: ان شاء الله همه دانشجویان بتوانند همواره در راه جنبش اصیل دانشجویی که حقیقت طلبی، عدالت طلبی و پرسشگری است، گام بردارند.

وی افزود: فعالیت دانشجویی شرایط و بستر خاصی را می طلبد كه يكي از آن شرايط وجود تکثر است، چرا كه تجربه نشان داده است که تک صدایی مشکلات بیشتری را به دنبال دارد و تنها در یک بستر مناسب و با نقد منصفانه می توان انتظار توسعه یافتگی و پیشرفت را داشته باشیم.

رئیس شوراي عالي نظام پزشكي كشور گفت: رویکرد دانشگاه، ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان در چارچوب قانون است و در این عرصه نیز، تشکل های قدیمی تر با استفاده از تجربیات خود در سال های گذشته بیشتر در مسیر حقیقت طلبی و پرسشگری گام بر می دارند.

ایدنی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت مداخلات بسیاری در حوزه سلامت کشور انجام شد که بدنه اجرایی آن ساختار بیمارستان های دانشگاهی و پزشكان و كاركنان و پرسنل بيمارستانها بوده است و اگر طرح توجیهی وجود نداشته باشد، نمیتوانیم رضایمندی و همدلی آنها را برای اجرای هرچه بهتر طرح بدست بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بین تیم مدیریتی دانشگاه و ذینفعان داخلی نباید شکافی وجود داشته باشد، گفت: خاستگاه هیئت رئیسه دانشگاه، خاستگاهي اجتماعی است و ما برای پذیرش مسئولیت، بیش از آنکه به یک نهاد سیاسی و يا قدرت خاصي متصل باشیم، برآمده از نهاد اجتماعي هستیم و همواره پشتوانه خود را ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با بدنه دانشگاه یعني اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان میدانیم.

وی همچنین در پاسخ به انتقادهایی در خصوص افت رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به سایر دانشگاه های کشور، گفت: از دانشجویان این انتظار می رود تا هميشه براساس مستندات و شواهد علمی و مستدل، حرفي را پذيرفته، رد و نظرات خود را مطرح کنند چرا كه اگر ما ياد بگيريم در طول زندگی خود هر مطلبی را که می شنویم به دنبال شواهد و مستندات آن باشیم و بعد آن را بپذيريم يا رد كنيم، هیچگاه افراد سودجو نمی توانند با یک شایعه، افکار عمومی ما را مدیریت و ما را مهندسي کنند.

ایدنی ضمن رد اين ادعا، تصریح کرد: در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه در سال 1394، عملکرد دانشگاه در سال 93 مورد بررسی قرار گرفت و شاخص های دانشگاه با شاخص های کشوری ارزیابی شد که خوشبختانه بیش از 80 درصد شاخص های دانشگاه در مسائل آموزشی، پژوهشی، فضاهای دانشجویی و امور مالی مطلوب گزارش شد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: در سال ٩٢ تراز مالی دانشگاه ٤٠٠ میلیارد ریال منفی بوده ولی در سال ٩٣ تراز مالی دانشگاه ٢٠٠ میلیارد ریال مثبت شد و اين يعني ٦٠٠ ميليارد ريال توليد سرمايه که نشان دهنده تلاش و برنامه ریزی مناسب در این زمینه بوده است.

وی افزود: نمی گوییم خرابه تحویل گرفته و مدینه فاضله تحویل می دهیم، ولی بررسی شاخص های دانشگاه در دو سال اخير نسبت به سال های گذشته، نشان دهنده رشد و توسعه در تمامی بخش ها بوده است، اما نبايد فراموش كنيم كه مشکلات ساختاری، فرهنگی و كمبودهاي فضاهاي فیزیکی همواره جزء مشکلات این دانشگاه به شمار می رود که باید بستر مناسب را برای آن فراهم کرد كه در اين زمينه نيز گام هايي برداشته ايم.

ایدنی شایعه اخیر، مبنی بر تغيير تيپ  دانشگاه از تیپ 1 به تیپ 2 را قويأ تکذیب کرد و گفت: این شایعه تنها به دلیل اشتباه نوشتاری یکی از دانشجویان در فرم ثبت نام جشنواره فرهنگي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور به وجود آمده بود که دانشجوي مذكور در فرم مدنظر در مقابل پرسش تيپ دانشگاه، به اشتباه نوشته بود تيپ ٢ و سپس تصوير اين فرم در شبكه هاي اجتماعي پخش شد و عده اي آگاهانه به اين موضوع دامن زدند كه دانشگاه، تيپ ٢ شده است!

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اظهار داشت: بر طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي اهواز تيپ يك مي باشد و همچنين دانشگاههای علوم پزشکی كشور به قطب های مختلفی تقسیم بندی شدند که دانشگاه ما به عنوان مسئول قطب جنوب غرب کشور معرفی شده و دانشگاه های علوم پزشکی لرستان و دزفول و دانشكده هاي علوم پزشكي آبادان، بهبهان و شوشتر زیر نظر دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم رعایت عدالت در جذب دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه گفت: افتخار دارم عنوان کنم که در دوران تیم جدید مدیریتی دانشگاه، حتی یک دانشجو هم بدون كنكور و با پول وارد این دانشگاه نشده و زیر بار اینکه جذب دانشجویان پولي بخاطر کمک مالی به دانشگاه مفيد است نرفته ایم، چرا که از همان ابتدا یک استاندارد داشته ایم و برهم زدن شرایط مساوی برای جذب دانشجو، خط قرمز ما در این زمینه است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: از زمان قبول مسئولیت به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همیشه نگران ایجاد شکاف در بدنه کارمندی، دانشجویی و هیئت علمی با بدنه مدیریتی دانشگاه بوده ام و برای جلوگیری از ایجاد این شکاف برنامه ریزی های متنوعی صورت گرفت که راه اندازی اتاق فکر دانشگاه از جمله این برنامه ها است.

ایدنی در پايان گفت: همچنین در راستای ارتباط بیشتر و تنگاتنگ با دانشجویان و مشورت با آنان در برنامه ریزی ها و تصميم گيري هاي دانشگاه، به پیشنهاد یکی از دانشجویان، گروه مشاورین جوان دانشگاه تعريف و تشكيل گرديد تا بتوانند افکار و نظرات دانشجويان را در پیشبرد مسائل دانشگاه ساماندهي کنند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
comment
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
1
comment متاسفانه باید گفت افت علمی بدلیل عدم شایسته سالاری و مدیریت ضعیف بعضی زیر مجموعه ها و نیز شکاف بین بدنه هئیت علمی ، کارمندی و مدیریت در دانشگاه وجود دارد و قابل کتمان نیست و آرزوها و امیدها برآورده نشد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
1
comment معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس وبومتریکس در سال 2013 را به این شرح اعلام کرد : دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، توانبخشی، کرمانشاه، کردستان، اراک، گلستان، شاهد، همدان، اردبیل و بقیه الله نیز در رتبه های 11 تا 20 قرار دارند.

همچنین دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، لرستان، کاشان، هرمزگان، شهیدصدوقی یزد، قم، قزوین، جندی شاپور اهواز، گیلان، سبزوار، سمنان در رتبه های 21 تا 31 قرار داشتند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
comment
0
1
comment نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس وبومتریکس در سال 2013: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای رتبه جهانی 4836 و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای رتبه 28 بود .
comment
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
comment
0
0
comment پیشنهاد می شود در واگذاری بعضی مسئولیت ها با توجه به عملکردها تجدید نظر شود و در بعضی از معاونت ها و زیر مجموعه شان مثل بخش بسیار حساس توسعه آ بازنگری شود.
comment
عبدالحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
comment
0
0
comment در خصوص تعداد دانشمندان یک درصد برتر به تفکیک دانشگاه ها و موسسات پزوهشی کشور تا تاریخ ۱۸ آذرماه ۹۴: در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۸ دانشمند برتر در صدر فهرست قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۴ دانشمند برتر کشور را در اختیار دارد و دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تبریز هر کدام با ۲ دانشمند برتر در جایگاه بعدی قرار دارند.. دانشگاههای علوم پزشکی زنجان، شهيد بهشتی، مشهد و بقيه الله هر کدام با یک نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.
comment
تقی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
comment
0
0
comment مستندات دقیق و جالبی است .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
comment
0
0
comment البته ضعف علمی در تیم مدیریت قبلی هم وجود داشت و انتظار می رفت در این دوره وضعیت بهبود یافته و قانون مداری و شایسته سالاری نسبت به قبل بهتر شود . ضمننا اینکه گفته شده در دوران تیم جدید مدیریتی دانشگاه، حتی یک دانشجو هم بدون كنكور و با پول وارد این دانشگاه نشده یعنی چی ؟ یعنی اینکه در دوره مدیریت قبلی دانشجو بدون کنکور و پولی وارد دانشگاه علوم پزشکی اهواز می شد ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار