شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
باوی با تاکید بر ادامه ی فعالیت عبیاوی در شهرداری کارون بیان کرد: برکناری عبیاوی پشتوانه ی قانونی نداشت و به همین دلیل فعلا این حکم باطل شده و وی هم چنان شهردار قانونی کارون است.
شوشان-سپیده اسکندری: روز گذشته خبری مبنی بر عزل شهردار شهرستان کارون توسط اعضای شورای شهر منتشر و به سرعت در فضای مجازی پخش و به همان سرعت نیز تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار شوشان یکی از اعضای شورای شهر در خصوص چند و چون این ماجرا اظهار کرد: پس از اختلافی که بین اعضای شهر و شهردار به وجود آمد، برخی اعضا سعی کردند از طریق استیضاح وی را برکنار کنند اما چون این طرح رای نیاورد، طبق ماده قانونی بحث محل سکونت شهردار را مطرح کردند.

باوی افزود: این طرح بدون حد نصاب قانونی و تنها با 5 رای در شورا مصوبه شد و طبق امضاها و فیلم های موجود، جلسه قانونی نبوده و لذا این مصوبه غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: طبق نص صریح قانون، شهردار و اعضای شورای شهر می بایست در شهرستان محل خدمت سکونت داشته باشند؛ لذا اعضای شورای شهر با استناد به همین قانون و بنا بر این که محل سکونت شهردار، در شهرستان کارون نیست، وی را عزل کردند.

او ادامه داد: این در حالی است که سه نفر از خود این افراد نیز یعنی آقایان جواد باوی، مسلم باوی بحره و اژدری نیز محل سکونت شان در شهر اهواز است.

طاهر باوی با انتقاد از رفتار فرا قانونی برخی اعضای شورای شهر کارون بیان داشت: این افراد همان کسانی هستند که چند ماه پیش تر، با وجود این که می دانستند محل سکونت شهردار اهواز است به وی رای اعتماد دادند و تا ماه پیش که با شهردار هم سو بودند در این زمینه مشکلی نداشتند.

وی گفت: یکی نبودن محل سکونت و خدمت شهرداران مشکلی است که تمام شهرهای جدید التاسیس چون کارون و رامین و دارخوین، حمیدیه، شیبان با آن مواجه اند و در خصوص شهرستان کارون، به علت نزدیکی این شهر به اهواز، تاکنون اعتراضی در این زمینه وجود نداشته است.


در جلسه دیروز شورای شهر کارون چه گذشت

باوی در خصوص جلسه ی دیروز شورای شهر کارون اظهار کرد: در دستور کار جلسه دیروز شورا، دو طرح استیضاح شهردار و مامور به خدمت بودن ریاست جدید شورا ارائه شد. در این جلسه پنج نفر از اعضا در ابتدا طرح استیضاح شهردار را پیش کشیدند، اما با رای نیاوردن طرح، آن را کنسل و بلافاصله طرح اصرار بر مصوبه ی محل سکونت شهردار را مطرح و به استانداری ارسال کردند.

وی اضافه کرد: این طرح قانونی است و شورای شهر حق دارد اعمال این مصوبه را خواستار شود لذا پس از مصوب کردن اش، آن را به شورای حل اختلاف ارسال می کند و باید 15 روز منتظر ارائه و ابلاغ حکم شورای حل اختلاف باشد؛ اما در جلسه ی دیروز، بدون این که اعضا منتظر رای شورای حل اختلاف استان باشند، به طور یک جانبه و خودسر رای به عزل شهردار دادند و بلافاصله جایگزینی برای وی معرفی کردند؛ که متاسفانه ریاست شورا نیز با اعضا همراهی کرد.

وقتی آتش اختلاف شورای شهر و شهرداری کارون دامن عبیاوی را می گیرد

طاهر باوی بدون اشاره به علت اختلافات شورای شهر و شهرداری کارون گفت: افزایش اختلافات بین اعضای شورا و شهردار باعث شده تا از محل سکونت شهردار به عنوان حربه ای برای برکنار کردن شهردار استفاده شود.

وی افزود: هر گونه اعتراض باید تنها از طریق مراجع قانونی و طی پروسه ی قانونی پیگیری شود و هر گونه جوسازی و اغتشاش غیر قابل پذیرش است.

صندلی شهرداری کارون به چه کسی رسید

باوی با تاکید بر ادامه ی فعالیت عبیاوی در شهرداری کارون بیان کرد: برکناری عبیاوی پشتوانه ی قانونی نداشت و به همین دلیل فعلا این حکم باطل شده و وی هم چنان شهردار قانونی کارون است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود شورای تامین برای رفتارهای عجولانه که موجب تشویش اذهان عمومی می شوند، سریع و قاطع تصمیم بگیرد؛ که قطعا به همین گونه خواهد بود.

او افزود: طبق مصوبه ی فرمانداری، باید از زمان اعتراض اعضای شورای شهر، به شهردار دو ماه مهلت داده شود تا محل سکونت خود را به محل خدمت خود انتقال دهد و در این زمینه شهردار با ارسال نامه ای اعلام آمادگی خود را برای انتقال محل سکونت اش به شهرستان کارون اعلام داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار