شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
دریکصد وشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز مطرح شد
با وجود رکود اقتصادی در کشور، بودجه اهواز از چهار هزار میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
سید خلف موسوی شهردار کلانشهراهواز اظهار داشت: قرادادی برای تکمیل پل ولایت با قرارگاه سپاه با اعتبار 9 میلیارد تومان بسته شده است و تمام این کارها در زمان فعلی کشور که همه مسئولان اذهان به رکود دارند انجام شده است.

شهردار اهواز افزود: سید خلف موسوی بودجه نقدی اهواز امسال را 700 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 22 میلیارد تومان از بودجه مربوط به حق شهر اهواز از چاه های نفت است که شرکت مناطق نفتخیز حاضر به پرداخت آن نیست.

وی اضافه کرد: تاکنون سیصدو شش میلیارد و هشتصد میلیون تومان معادل 67 درصد بودجه محقق شده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش درآمد داشتیم.

وی تاکید کرد: در سال هشت ماه نخست سال 92  یکصد میلیارد تومان، سال 93 یکصد و پنج میلیارد تومان و سال 94  هشتاد و یک میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماه نخست سال 92 هفتاد میلیاردتومان، در سال 93 یکصدو شش میلیارد تومان و سال 94 بیست و هفت میلیارد تومان پرداخت شده است.

شهردار اهواز همچنین با بیان اینکه سهم دولت از هزینه بلیت اتوبوس پرداخت نشده گفت: پولی که از شهروندان بابت هزینه بلیت اتوبوس دریافت می شود، تنها دو درصد هزینه های حمل و نقل با اتوبوس را پوشش می دهد و شهرداری اکنون به جای مردم این هزینه ها را متقبل شده است زیرا دولت نیز سهم تعیین شده خود طبق قانون هدفمندی یارانه ها (یک سوم هزینه بلیت) را تقبل نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به بازنگری طرح جامع اهواز اظهار کرد: پیشنهاد خروج تعدادی از مناطق اطراف اهواز در طرح جدید مطرح شده بود که شهرداری و شورای شهر با آن مخالفت کردند، بر همین اساس پیشنهاد کردیم تعدادی از مناطق از جمله شهرک اندیشه به محدوده اهواز ملحق شوند.

موسوی از نیروی انتظامی به دلیل آنچه که نکردن همکاری عنوان کرد انتقاد و افزود: نیروی انتظامی برای جمع آوری دستفروشان با شهرداری همکاری نمی کند، این در حالیست که مقامات قضایی همکاری خوبی در این زمینه دارند.

موسوی گفت: با وجود رکود اقتصادی در کشور، بودجه اهواز از چهار هزار میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی تاکید کرد: در صورت تصویب شورای شهر اهواز، شش تقاطع غیرهمسطح جدید با اعتبار 940 میلیارد تومان در مدت یک سال اجرا می شود.

سید مهدی آلبوشوکه در نطق پیش از دستورکار جلسه، یکی از مشکلات اصلی شهرداری اهواز را بیمه تکمیلی کارکنان دانست و گفت: اکثر هزینه بیمه از حقوق کارکنان کسر می شود و کارکنان شهرداری حق دارند اعتراض کنند. وی یکی دیگر از نارضایتی های کارکنان شهرداری اهواز را نحوه مدیریت صندوق قرض الحسنه شهرداری عنوان کرد و افزود: این صندوق سال هاست بدون هیات مدیره قانونی اداره می شود و برخی از بازنشسته ها هنوز در ترکیب مدیریت صندوق حضور دارند.

عضوء شورای شهر اسلامی اهواز در ادامه تصریح کرد: توجه نکردن به فضای سبز و پوشش گیاهی، موجب بروز مشکلات زیست محیطی در کلانشهر اهواز شده و مدیران شهری باید تدبیری جدید ارائه کنند تا معضل فضای سبز اهواز حل شود.

آلبوشوکه با بیان اینکه خدمات ارائه شده وابسته به سلیقه و اراده مدیران صندوق است، تصریح کرد: صندوق و نقدینگی آن متعلق به کارکنان شهرداری است اما مدیریت صندوق از دست آنها خارج شده است.

وی اظهار کرد: برخی از همکاران از مراجعات بی نتیجه به صندوق برای دریافت وام و با وجود نیاز ضروری شکایت می کنند.
حسین حیدری دیگر عضوء شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور جلسه نسبت به مشکلات مردم پس از بارش باران های سیل آسا و مخرب در کلانشهر اهواز تاکید کرد: شهرداری باید فکری بحال آب های سطحی روان شده در خیابانهای اهواز بکند زیرا این معضل باعث مشکلات بسیاری در رفت و آمد مردم شده است.
وی همچنین اشاره کرد: در یک ماه گذشته به لطف خدا تعدادی از پروژه ها در کلانشهر اهواز فعال شده است و نمونه آن پل ولایت،زیرگذر شریعتی، پل جوادالائمه و تقاطع چهارشیر می باشد و باید از شهرداری قدردانی کرد.

حیدری با اشاره به بازدید از منطقه هشت گفت: پارک سعادت و ساختمان شهرداری در این منطقه در حال فعالیت هستند و روکش آسفالت در منطقه 3 در حال تعویض می باشد، البته وضعیت دستفروشان را در این منطقه اسفناک است و اقدام عوامل اجرایی برای جمع آوری دستفروشان منجر به درگیری شده و نیروی انتظامی با شهرداری همکاری نکرده است.

حجت الاسلام کاظم سواری افزود: عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستورکار، خواستار حل مشکل بازنشستگی 57 نفر از کارکنان سازمان اتوبوسرانی شد.

این افراد در رده مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرند اما به دلیل مشکلات مالی شهرداری هنوز نتوانسته اند بازنشسته شوند.
وی تصریح کرد: نگاه منفعت طلبانه و سودجویانه مسئولان به مجموعه شهرداری باعث رکود شده و به شهرداری اهواز کمکی نمی شود، که این، خلاف روندکار در شهرهای دیگر است.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه برخی ادارات و دستگاه های دولتی عوارض قانونی خود را به شهرداری پرداخت نمی کنند اظهار کرد: برخی از دستگاه ها نیز اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی کرده اند که سازمان های نظارتی و سازمان بازرسی باید با این مساله برخورد کند.
وی با اشاره به حادثه انفجار گاز در منطقه پردیس اهواز گفت: هشت خانه در این حادثه خراب شد و ساکنان آنها اکنون آواره هستند که در صورت امکان شهرداری باید به این شهروندان به ویژه به یکی از ساکنان که از کارکنان شهرداری است کمک کند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی در اهواز از نصیحت پدرانه نماینده ولی فقیه در خوزستان نگران شده اند اظهار کرد: برخی در اهواز از ایادی فتنه برای سخنرانی دعوت کرده بودند و این افراد می خواهند شهر شهیدپرور اهواز را به جولانگاه تبدیل کنند در حالی که می توانستند از افراد موجه برای سخنرانی دعوت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار