شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
دکتر صاکی:
سه شنبه 24 آذرماه 94 مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور مسئولان دانشگاه، استانداری و جمعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان در تالار شهداء برگزار شد

سه شنبه 24 آذرماه 94 مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه منابع دانشگاه، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه،  دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه، دکتر عطاء الله غدیری مدیر امور پژوهشی دانشگاه، دکتر شاکری نژاد رئیس جهاد دانشگاهی استان و همچنین جمعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در تالار شهداء برگزار شد.

دکتر نادر صاکی، معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته پژوهش و سپاس از تلاش تمام پژوهشگران دانشگاه اظهار داشت: بی شک توسعه علمی، کلید توسعه همه جانبه و پایدار است؛ اگر علم توسعه یابد، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه نیز در سمت و سوی توسعه و پیشرفت قرار می گیرد و حرکت کشور به سوی اهداف متعالی شتاب می گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران(مد ظله العالی) اقتدار حقیقی یک ملت در گرو علم است که بقیه منابع و مایه های اقتدار را به کشور ارزانی می دارد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: امروزه استمرار سنت علم اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت(ص) در پیکره سرزمین های اسلامی جان گرفت، جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکان پذیر نیست و استادان، پژوهشگران و دانشجویان نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار نمایند.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های دو سال گذشته معاونت توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه و آمار عملکردی مقایسه ای نسبت به مدت مشابه خود را ارائه نمود و در خصوص رشد تولیدات علمی در دانشگاه گفت: افزایش حجم مقالات چاپ شده در نمایه های برتر کاملا محسوس است؛ از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مقایسه دو سال اخیر با مدت مشابه خود در قبل، از 1354 مقاله به 2580 مقاله رشد داشته است؛ مقالات چاپ شده در مجلات ISI  در مقایسه دوساله گذشته با مدت مشابه در قبل، از 464 به 692 عدد افزایش داشته است، در مجلات Pubmed  از عدد 111 به 414، رشد بسیار چشمگیری داشته است و مقالات چاپ شده در Scopus از 177 به 241 رشد قابل قبولی دارد و از آنجائیکه تعدادی از مجلات با نمایه Scopus نمایه های Pubmed و نیز  ISI را دارند، رقم مقالات در  Scopus عدد 1314 می باشد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: نشر مقالات اعضاء هیئت علمی و فراگیران عزیز در سایر نمایه های انگلیسی و نیز فارسی دارای رشدی از تعداد 602 عدد به 1233 مقاله است.

صاکی گفت: طرحهای تحقیقاتی مصوب از 1017 به 1770 و طرحهای غیر پایان نامه ای از 266 به 423 طرح افزایش داشته اند.

وی اذعان داشت: کمیته اخلاق در پژوهش و شورای پژوهشی دانشگاه نیز در راستای نظارت بر روند پژوهش و کاهش مدت زمان رسیدگی به طرحهای تحقیقاتی با تشکیل جلسات منظم کمک موثری به پژوهشگران کرده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: کمیته اخلاق در پژوهش 91 جلسه در طی دو سال گذشته تشکیل داده که در مقایسه با مدت مشابه در قبل که 61 جلسه تشکیل شده بود موفق شده است که 1346 طرح تحقیقاتی را در مقایسه با مدت مشابه قبل که 757 طرح می باشد را مورد رسیدگی قرار دهد و شورای پژوهشی دانشگاه که به طرحهای بالای یک صد میلیون ریال رسیدگی می کند، موفق شده 301 طرح را در مقایسه با 198 طرح در مدت مشابه قبل رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق پژوهشگران به شرکت در همایش های بین المللی بر اساس مصوبه شماره 4 پانزدهمین نشست هیأت رئیسه محترم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تاریخ 26/05/94  که به تصویب هیئت امنا نیز رسیده است، سقف هزینه های شرکت در کنگره های خارج از کشور افزایش داده شد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دفتر ارتباط با صنعت در راستای گسترش تعاملات دانشگاه و صنعت و پیشبرد فعالیتهای تحقیقاتی موفق به عقد  22 مورد قرارداد با صنعت شده است که در مقایسه با مدت مشابه گذشته خود که 17 مورد بوده است منجر به جذب سرمایه بیشتری برای محقق و دانشگاه گشته است.

صاکی از جمله دیگر فعالیتها را دفتر ثبت مالكيت فكري نوآوري هاي سلامت دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برشمرد که در ابتداي سال 1393 با مجوز اداره ثبت اختراع سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به‌ عنوان مرجع رسيدگي كننده در امور مربوط به ثبت اختراع، انتخاب گرديد و طبق مجوز مذكور، صلاحيت ارزيابي اختراعات را دارد، لذا افرادي كه مايل به پركردن اظهارنامه ثبت اختراع جهت دريافت گواهي ثبت اختراع از اداره ثبت اختراع كشور را دارند، مي توانند اين دفتر را به‌عنوان مرجع استعلام انتخاب نمايند.

وی سایر فعالیتها و اقدامات پژوهشی انجام شده در دو سال گذشته (92 تا 94) در مقایسه با دو سال قبل از آن (90 تا 92) این چنین برشمرد:

1- تعداد مراکز تحقیقاتی دارای مجوز قطعی از 5 مرکز به 7 مرکز ارتقاء یافته و برای قطعی شدن 6 مرکز دیگر نیز مکاتبات با وزارت خانه انجام شده است تا در پایان سال جاری به مراکز مصوب قطعی اضافه شوند. 

2- تدوین و اجرای آیین نامه پایه تشویقی اعضاء هیئت علمی فعال پژوهشی و تجلیل از 26 نفر اعضاء هیئت علمی

3- تدوين واجراي برنامه استراتژيك تحقيقات و فناوري دانشگاه در جهت گسترش و ارتقاء كيفيت پژوهش

4- فراهم نمودن بستر مناسب جهت طرح‌هاي تحقيقاتي مشترك با ساير دانشگاه‌ها، مراكزتحقيقاتي، سازمان‌ها و صنايع

5- بازنگری در آیین نامه تشويق و پرداخت حق‌التحرير مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي در راستای هدایت پژوهشگران به سمت چاپ در مجلات با کیفیت بالا

6- تهیه و تصویب شیوه نامه پرداخت On-Line حق‌التحرير مجلات داخلي دانشگاه بدون نیاز به حضور پژوهشگران دانشگاه در حوزه پژوهشی در راستای تسهیل امور و تکریم ارباب و رجوع

7- تهیه و تصویب شیوه نامه ارسال تأييديه مقالات اعضاي هيئت علمي به دانشکده ها برای ارتقاء سالیانه اعضاء و انجام فرایند ارتقاء بدون حضور عضو هیئت علمی به صورت غيرحضوري

8- راه اندازی سامانه مدیریت همایش های علمی و طراحی و ایجاد 8 سایت جهت کنگره های مختلف

9- ارتقاء و استانداردسازی و مستندسازی ساختار شبکه معاونت

10- بروز رسانی بالغ بر 40 پورتال حوزه معاونت توسعه پژوهش و واحدهای تابعه

11- راه اندازی سامانه های Eprint – Download و اخبار فناوری اطلاعات دانشگاه جهت افزایش شاخص های وبومتریک دانشگاه

12- تبدیل فرمهای دستی موجود در فرآیندهای کاری حوزه معاونت پژوهشی به فرم های الکترونیک آنلاین

13- راه اندازی دفتر نشریات علمی دانشگاه در محل معاونت و هماهنگی در انتشار 7 مجله علمی پزوهشی دانشگاه به زبان فارسی و  انگلیسی

14- اخذ مجوز 5 نشریه جدید برای دانشگاه در دو سال اخیر به زبان انگلیسی و استقرار دفاتر آنان در محل دفتر نشریات
Jundishapur Journal of Oncology-1393/8/10(انتشار اولین شماره)
Jundishapur Journal of Toxicoligy-1393/10/8
Jundishapur Journal of Genetics &Genomics-1393/11/7
Jundishapur Journal of Physiology- 1394/6/11

15- بروز رساني پورتال همايش‌هاي دانشگاه به آدرس: http://congress.ajums.ac.ir و طراحی سایت برای 10 همایش برگزار شده در دو سال گذشته.

16- درخواست و پيگيري جهت خريد و نصب كيوسك اطلاع‌رساني در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع

17- ساخت Gmail و ايجاد پروفايل در Google scholar Citation جهت كليه اعضاي محترم هيئت علمي

18-تالیف
کتب در مقایسه دو سال فعالیت از 25 مورد به 49 مورد

19- راه‌اندازي پيشخوان الكترونيكي توزيع مراجعان در کتابخانه مرکزی

20- نيازسنجي، شناسايي، انتخاب و خريد 11000 (يازده هزار) عنوان كتاب الكترونيكي (Ebook) و اقدام به ورود تدريجي اطلاعات آن و نظارت بر اين روند.

21- جذب بودجه و مديريت خريد كتب چاپي نوبت اول سالانه شامل خريد 3378 نسخه كتاب فارسي و 781 نسخه كتاب چاپي لاتين براي كل كتابخانه‌هاي دانشگاه.

22- برقراري امكان در خواست EBOOK به صورت آنلاين

23- تأمين 15000 (پانزده هزار هزار) مقاله از طريق سرويس تأمين مقالات و ارسال به ايميل آكادميك اعضاي محترم هيئت علمي و دانشجوياني كه با ايميل آكادميك درخواست مقاله داده‌اند

24- تهيه 540 مجله لاتين تمام متن در قالب فايل PDF و واگذاري آن‌ها به واحدها

25- الكترونيكي كردن فرايند درخواست VPN  از طريق فرم الكترونيكي در پورتال

26- پرداخت های مالی طرحهای تحقیقاتی تا پایان آذرماه تامین اعتبار شده تا محققین بدون دغدغه مالی کیفیت کار را سر لوحه خود قرار دهند

27- پرداخت های مالی شرکت در کنگره ها تا پایان آبان ماه انجام شده است.

28- پرداخت های مالی تشویق مقالات تا پایان آبان ماه انجام شده است

29- راه اندازی سامانه مدیریت کارگاههای معاونت

30- تجهیز و استاندارد سازی فضای مرکز رشد برای اخذ مجوز GMP

31- تدوين و اجراي برنامه استراتژيك تحقيقات و فناوري دانشگاه در جهت گسترش و ارتقاء كيفيت پژوهش

32- فراهم نمودن بستر مناسب جهت طرح‌هاي تحقيقاتي مشترك با ساير دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي، سازمان‌ها و صنايع

33- تامین اعتبار طرحهای تحقیقاتی برای پرداخت طرحهای تحقیقاتی تا پایان آذر 94

همچنین دکتر صاکی شاخص های تعیین شده برای انتخاب پژوهشگران برتر درسال 94 را این چنین بیان کرد:
1- تعداد مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در سایت های معتبر بین المللی ISI,Pubmed, Scopus, Medline
2- ارجاع به مقاله بر اساس سایت Scopus  (مقالات 2015 به بعد)
3- رهبری در انتشار (تعداد مقالات نویسنده اول یا مسئول)
4- شاخص  H-index
5- تعداد مقالات با همکاریهای بین المللی (درج نام کشور همکار در مقاله)
6- تعداد مقالات چاپ شده در مجلات برتر ، مجلات Q1، (لیست مجلات به تفکیک رشته و موضوع به روی پرتال علم سنجیمعاونت توسعه پژوهش و فناوری گذاشته شده است)
7- براساس بالاترینIFمقالات

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست های نقد و اصلاح در معاونت راه اندازی شده است که در روزهای سه شنبه هر هفته ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر با حضور کلیه مدیران حوزه در دو بخش دعوت از مراکز تحقیقاتی و گروههای آموزشی و دانشکده ها و مراجعات فردی برای نقد و ارائه راهکار برگزار می گردد و همچنین کلیه نقطه نظرات و سوالات و پاسخهای ارائه شده در سامانه معاونت توسعه پژوهش و فنآوری ثبت و اطلاع رسانی می شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment ضمن خسته نباشید و تشکر از تعدادی از خدمات نو و خوب این حوزه ، انشااله شاهد پیشرفت هر چه بیشتر امور پزوهشی و بالا بردن انگیزه ها جهت کارهای قویتر و نیز موفقیت بیشتر معاونت پزوهشی باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار