اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
معاون سابق استاندار خوزستان:
عماد با بیان اینکه هر جا مجلس انفعالی عمل کرد دولت به انحراف رفت گفت: وقتی رییس جمهوری در مجلس می گوید برنامه پنجم را قبول ندارم و نماینده ای صحبت های وی را تأیید می کند این فاجعه است و نباید چنین مجلسی شکل بگیرد.
معاون سابق استاندار خوزستان گفت: مجلس باید به سمتی برود تا نظارت عالیه را بر اجرای دقیق قانون نظارت عالیه داشته باشد و هر جا مجلس انفعالی عمل کرد دولت به انحراف رفت.

علی عماد شامگاه پنج شنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان  دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: ابزاری که نماینده در اختیار دارد خیلی از مسئولان کشور ندارند و پرسش،استیضاح و برقراری ارتباط آسان با وزیران و رییس جمهور و معاونان  وی سه ابزار دولت هستند.

وی افزود: نماینده دو کارکرد اساسی دارد،یکی هنگام تصویب بودجه سالانه و دیگری چانه زنی بر سر بودجه، چون بودجه ما برنامه ای است و عملیاتی نیست راه چانه زنی را برای همه باز می کند،ضمن اینکه در برنامه های 5 ساله ای که تدوین می شود نمایندگان استان می توانند با چانه زنی ردیف هایی را به بودجه استان اضافه کنند.

معاون سابق استاندار خوزستان تصریح کرد: نماینده با ارتباطاتی که با وزیران و وزارتخانه ها دارد می تواند از این فرصت استفاده کند و با همراهی و تشریک مساعی نمایندگان می توان امتیازات خوبی را از دولت گرفت.

عماد با بیان اینکه هر جا مجلس انفعالی عمل کرد دولت به انحراف رفت گفت: وقتی رییس جمهوری در مجلس می گوید برنامه پنجم را قبول ندارم و نماینده ای صحبت های وی را تأیید می کند این فاجعه است و نباید چنین مجلسی شکل بگیرد.

لزوم حساسیت جامعه نسبت به جایگاه نمایندگان،ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی مسیر توسعه خوزستان را هموار تر می کند

وی اضافه کرد:  بسیاری از مواقع احساس می شود جامعه آن حساسیتی را که باید نسبت به جایگاه نماینده داشته باشد ندارد کنید و به دلیل حساسیت بیشتر این دوره  نسبت به دوره های قبل شرایط به گونه ای است که باید مجلسی توانمند و پویا داشته باشیم. 

این مسئول سابق دولتی عنوان کرد: باید به  مرحله ای برسیم که منافع جمعی را  به شکل عقلایی بر منافع فردی ترجیح دهیم.ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی مسیر توسعه کشور و استان را هموارمی کند و اگر با این دیدگاه وارد مجلس شویم مسیر توسعه خوزستان هموار تر می شود.

عماد ادامه داد:وقتی در وزارتخانه ها نیرویی نداشته باشیم هر تیری رها کنیم به هدف نمی خورد و برای خروج از وضعیت فعلی باید چاره ای جدی و اساسی بیندیشیم  وبه روزی برسیم که بودجه ریزی عملیاتی شکل بگیرد.


اشتغال غیر بومی ریشه تاریخی دارد،غیر بومی ها جایی در خوزستان ندارند

معاون سابق استاندار خوزستان با اشاره به اشتغال افراد غیر بومی در استان و بیکاری بومی ها یادآور شد: به عنوان یک خوزستانی مخالف اشتغال غیر بومی ها در استان هستم، اما جذب نیروی غیر بومی در

خوزستان ریشه تاریخی دارد،ضمن اینکه در زمینه اشتغال در سازمان های دولتی که به طور مستقیم زیر نظر دولت هستند نیروی غیر بومی جذب نشد و برای هر شهرستان نیروی بومی همان شهر جذب شد.

وی بیان کرد:بعد از انتخاب دکتر مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان،تیم مدیریتی وی روی موضوع اشتغال افراد غیر بومی به شدت حساس و متمرکز شدو . یکی از راهکارهای موفق برای استفاده از خدمات درون استانی و ایجاد اشتغال،استفاده از پیمانکاران بومی بود که این مصوبه با اعتراض سازمان های نظارتی روبرو شد.

عماد در خصوص دلیل مخالفت سازمان های نظارتی با این مصوبه توضیح داد: به اعتقاد آنها پیمانکار باید از میان بهترین شرکت های بخش خصوصی انتخاب شود و فرقی نمی کند که از کجا بیاید.

فرماندار سابق اندیمشک گفت: بخشنامه استفاده از پیمانکاران بومی  خوزستان و استفاده از توان آنان باعث شد تا پیمانکاران بزرگ و عمده سرمایه های خود  را از استان خارج نکنند، و  بعد از پیگیری های استاندار و دستور وی به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای غیر بومی دیگر بیمه نمی شوند و بازرسان اداره کار هم به طور دقیق و موشکافانه و بدون گذشت از شرکت ها بازرسی می کنند.

بخشنامه ای به کام پیمانکاران خوزستانی،چوب پیمانکاران غیر بومی لای چرخ اشتغال بومی ها

عماد خاطرنشان کرد: پیمانکاران غیر بومی درآمد بدست آمده را به استان خود منتقل و اشتغال را در همانجا درست می کنند،ضمن اینکه این شرکت ها باید نیروی خود را از کاریابی های  خصوصی استان تأمین کنند که البته برخی با سوء استفاده از برخی قوانین در برابر آن مقاومت و مخالفت می کنند.

معاون سابق استاندار خوزستان با اشاره به صدور مصوبه کاهش تعرفه و سود بازرگانی به ابتکار خوزستان و تأثیرات مثبت اقتصادی آن بر هندیجان یادآور شد : کاهش تعرفه و سود بازرگانی در بندر هندیجان که موجب واردات کالا با نرخ کمتر به استان شد اشتغال زایی  بسیار خوبی دارد به طوری تا دو سال آینده هندیجان شبیه دیلم می شود و برای خرید کالا دیگر نیازی نیست که به دیلم برویم.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات خوزستان همه نمایندگان باید دست به دست هم دهند و از یک نماینده به تنهایی کاری بر نمی آید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار