اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
سواری تصریح کرد: چهار ماه است که حقوق کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری به تاخیر افتاده ومسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.
 عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه سهم اهواز از اعتبارات ارزش افزوده کاهش یافته خواستار افزایش سهم این کلان شهر از مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم سواری دوشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستورکار جلسه گفت: درآمد شهرداری اهواز از عوارض ارزش افزوده کاهش پیدا کرده که از اداره امور مالیاتی انتظار داریم به این مساله رسیدگی کند زیرا ضرر کاهش این اعتبارات متوجه مردم اهواز و پروژه های این شهر خواهد شد.

وی با تاکید بر فعال شدن پروژه های فرهنگی افزود: شهرداری برای ساخت پارک های بانوان اقدام کند زیرا این پروژه باید در دوره چهارم شورا به اتمام برسد.

سواری تصریح کرد: چهار ماه است که حقوق کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری به تاخیر افتاده ومسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

وی همچنین با انتقاد از اخراج نیروهای با سابقه هفت تا 10 سال اظهار کرد: هر ماه عده ای از کارگران اخراج و بعضی نیز استخدام می شوند که معیار این اقدامات هنوز برای ما روشن نشده است.

*پرداخت بدهی پیمانکاران

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور کار در این جلسه خواستار پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری شد.

هوشنگ شیرمردی افزود: با توجه به گفته شهردار مبنی بر افزایش یک درصدی درآمد این شهرداری، باید حقوق پیمانکاران خدمات و نیروی انسانی پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به وضع نامناسب وانت بارها و دستفروشان هسته مرکزی شهر، باید برای ساماندهی آنها اقدام کرد.

شیرمردی در ادامه خواستار شفافیت در واگذاری پروژه ها و مناقصات شهرداری شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و ساماندهی مشاغل شهری نیز در این جلسه با بیان اینکه ویرانه ای را تحویل گرفتم نه یک سازمان، گفت: این سازمان 400 میلیون تا 500 میلیون تومان فقط بابت ودیعه به غرفه دارها بدهکار است و باید مراجعات روزانه در زمینه درخواست پس دادن غرفه های بازارچه ها را پاسخگو باشد.

فرزین ترهنده افزود: به دلیل جانمایی و احداث نامناسب بازارچه ها و کارشناسی نبودن قیمت ها، غرفه داران مدعی هستند که اجاره آنها به صرفه نیست و متقاضی بازپس دادن آنها هستند.

وی تاکید کرد: غرفه داران میدان میوه و تره بار الغدیر به دلیل اختلاف با این سازمان سه سال است که از دادن اجاره خودداری می کنند که بر اساس ابلاغیه رئیس دادگستری باید علیه 200 نفر از غرفه داران دادخواست حقوقی ارائه و مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.
ترهنده اضافه کرد: با کیوسک داران نیز سال هاست قرارداد جدید منعقد نشده است.

*بیکاری علت دستفروشی است
عاشور سواری دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به بحث های اخیر درباره ساماندهی دستفروشان گفت: این پدیده مدت هاست که در اهواز مطرح شده که علت اصلی آن نرخ بالای بیکاری در خوزستان به ویژه اهواز است که به بیش از 14 درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی این پدیده تنها راه این است که شهرداری بازارچه هایی را احداث و دستفروشان را به آنجا انتقال دهد.

ناجی سواری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: غیبت های اعضای شورا از ابتدای تشکیل تا کنون بررسی شده و اغلب آنها موجه بوده که به دلیل سفر، ماموریت و یا جلسه است.

وی افزود: لیست غیبت ها به تمام اعضای شورا ارائه می شود تا در صورت مغایرت اعلام شود.

یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز امروز با حضور 19 عضو برگزار شد و اسکندر زنگنه و حجت مظفری غایبان این جلسه بودند.

علی ناصری، هوشنگ شیرمردی و ابتسام الباجی ناطقان پیش از دستور کار این جلسه بودند که الباجی وقت سخنرانی خود را به حجت الاسلام کاظم سواری داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار