شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
عضو شورای شهر کوت عبدلله به تاثیر این اختلافات در فعالیت های شورا و شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه است که شورای شهر تحت تاثیر این اتفاقات جلسه ای نداشته و عملا تعطیل است و رییس شورا که از اعضای مخالف شهردار است، مسئول عدم برگزاری جلسات است.


شوشان-سپیده اسکندری: در حالی که گمانه زنی ها حکایت از بازگشت آرامش به شورای شهر آفت زده ی کوت عبدلله داشت، صبح روز شنبه برای دومین بار اعضای شورای شهر مخالف عبیاوی، با مراجعه به دفتر شهرداری، وی را برکنار و سرپرست منتخب خودشان را بر این منصب گماشتند.

به گزارش شوشان اعضای شورای شهر کوت عبدلله وارد شهرداری شده و بدون هماهنگی با هر نهاد ذی صلاحی اقدام به برکناری دوباره ی شهردار کردند. این در حالی است که پیش تر نامه ای مبنی بر بازگشت این سرپرست به محل کارش در اهواز صادر شده بود.

طاهر باوی یکی از اعضای شورای شهر در گفتگو با خبرنگار شوشان ضمن گلایه از وضع پیش آمده در شورای شهر کوت عبدلله اظهار کرد: دوستانی در شهرستان هستند که به این بی قانونی دامن می زنند و با حمایت این افراد، اجازه ی طی شدن روند قانونی را به این مسئله نمی دهند.

باوی افزود: در جلسه ی قبلی که در استانداری برگزار شد، فرماندار طی نامه ای به تاریخ 24  آذر ماه سال جاری رسما به شورا ابلاغ کرد که عبیاوی شهردار قانونی شهر است و تنها با دستور مراجع ذی صلاح قانونی، طی پروسه ی قانونی و با مصوبه ی شورا اقدام می توانند اقدام به برکناری شهردار کنند.

وی بیان کرد: این اقدام هیچ پشتوانه ی قانونی ندارد زیرا شورا باید مصوبه داشته باشد تا بتوانند شهردار را برکنار کند.

عضو شورای شهر کوت عبدلله به تاثیر این اختلافات در فعالیت های شورا و شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه است که شورای شهر  تحت تاثیر این اتفاقات جلسه ای نداشته و عملا تعطیل است و  رییس شورا که از اعضای مخالف شهردار است، مسئول عدم برگزاری جلسات است.


برکناری شهردار، 25 میلیارد ریال به شهرداری کوت عبدلله ضرر زد

باوی از توزیع غیر کارشناسانه بیش از 25 میلیارد ریال از دارایی های شهرداری کوت عبدلله بین صرفا پیمانکاران بدهکار خدماتی سخن گفت و اذعان داشت: طریق شهرداری همواره بر این است که بدهی های خود را به گونه ای بپردازد که در تکمیل طرح های عمرانی و پرداخت حقوق کارکنان اش دچار مشکل نشود اما با برکناری شهردار در دفعه ی قبل، و در انتصاب چهار روزه ی سرپرست جدید، حدود 25 میلیارد ریال خسارت به شهرداری وارد شد.

او ادامه داد: سرپرست جدید طی چند روز انتصاب اش دست به تسویه ی کامل بدهی پیمانکاران طرف حساب شهرداری کرد، به گونه ای که در حال حاضر شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان اش نیز با مشکل مواجه است.


منتظر پیگیری مراجع قانونی هستیم

رییس مستعفی شورای شهر کارون با اعلام تسلیم شکایت شهرداری و شورای شهر به مراجع ذی صلاح گفت: شهردار و اعضای شورا  شکایت خود را تسلیم استانداری و مراجع قضایی کرده اند و منتظر پاسخ قانونی هستند.

وی اضافه کرد: ما تابع قانون هستیم و تصمیم گیرنده نهایی قانون است.


رای استانداری، بازگشت به کار عبیاوی یود

باوی در خصوص پاسخ شورای حل اختلاف به شکایت نامه ی افراد مخالف شهردار اظهار کرد: جواب شکواییه ی پیشین این افراد بر حق بودن انتصاب عبیاوی بود.

وی افزود: مصوبه ی پیشین شورا غیر قانونی بود و با توجه به این امر که هنوز رای شورای حل اختلاف صادر نشده است و هیچ مصوبه ی جدیدی برای برکناری شهردار نیامده است، استانداری دادخواست یازگشت به کار شهردار را صادر کرد.

عضو شورای شهر کوت عبدلله خاطر نشان کرد: نظر شواری عالی استان ها در زمینه ی تایید مصوبه وارد نیست زیرا این شورا محل تصمیم گیری مصوبات شورای شهر نیست و پس از فرمانداری، شورای حل اختلاف استان حق داوری و دخالت در مشکلات شورای شهر را دارد.

وی اضافه کرد: ایرادی که به این ابلاغیه وارد است این است که جوابیه ی شورای عالی استان ها در خصوص قانونی بودن برکناری شهردار در تاریخ 18 آذر صادر شده در حالی که فرمانداری چند روز بعد در 24 همان ماه دستور بازگشت به کار شهردار را صادر می کند.

باوی تاکید کرد: تا تعیین تکلیف سرپرست جدید شهرداری و ایلاغِ رسمیِ قانونی یا غیر قانونی بودن انتصاب وی از شرکت در جلسات شورای شهر خودداری خواهیم کرد.



نامه شورای عالی استان ها در تایید قانونی بودن عزل شهردار



نامه فرمانداری در خصوص لغو حکم برکناری شهردار کارون





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار