اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
دکتر سیف الله بلادی موسوی: در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان در عین حالی که بسیاری از مسائل حوزه سلامت شناخته شده اند، اما ناشناخته های بسیار دیگری نیز وجود دارد که لازم است تحقیقات در این حوزه ادامه یابد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر سیف الله بلادی موسوی اظهارکرد: انسان پیش از انجام هر کاری باید پیرامون آن کار، پژوهش و تحقیق کند و یا اگر تحقیقاتی پیش از این انجام شده و به نتایجی دست یافته اند، لازم است از نتایج پژوهش های پیشین نیز استفاده کند. در آموزه های دینی ما نیز بر انجام تحقیق پیش از اقدام به کار بسیار توصیه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان در عین حالی که بسیاری از مسائل حوزه سلامت شناخته شده اند، اما ناشناخته های بسیار دیگری نیز وجود دارد که لازم است تحقیقات در این حوزه ادامه یابد.

پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر تحقیقی که به نتیجه ای برسد می تواند راهی برای حل مشکلی در دنیا باز کند. در استان خوزستان نیز دانشگاه علوم پزشکی باید اولویت کار خود در پژوهش را به مشکلات حوزه سلامت اختصاص دهد و این موارد را در اختیار اعضای هیئت علمی قرار دهد تا بررسی ها و پژوهش ها به صورت هدفمند دنبال شود.

فوق تخصص بیماری های کلیه، فشار خون، دیالیز و پیوند کلیه مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: بی شک انتشار نتایج حاصل از این تحقیقات و پژوهش ها برای کشور و استان ما مفید و قابل استفاده خواهد بود.

بلادی موسوی اظهارکرد: متاسفانه در کشور امکانات لازم برای محققان به طور کافی فراهم نیست و از طرف دیگر مشوق هایی برای افراد محقق نیز وجود ندارد، لذا به واسطه این دلایل، اعضای هیئت علمی کمی داریم که در حوزه پژوهش به طور کاربردی و عملیاتی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که بیشتر پژوهش های انجام شده، تحقیقاتی نیستند که باری از مشکلات مردم  بردارند، بنابراین بهتر است این تحقیقات در جهتی هدایت شوند که نتایج آن ها راهکاری برای حل مشکلات جامعه باشد.

پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره دلیل انتخاب وی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در هفته پژوهش سال جاری، گفت: در سال 93 بسیاری از مقالاتم در مجلات بین المللی و همچنین مجلات داخلی به چاپ رسیده است و در هفته پژوهش امسال با این شاخص از سوی کمیته انتخاب پژوهشگران برتر در معاونت توسعه پژوهش دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی برگزیده شدم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار