اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
علی عماد:
عماد تاکید کرد: دولت دکتر روحانی 5 میلیون بیکار را تحویل گرفت. به خاطر محدودیت منابع دولتی تنها راه اشتغال زایی و رفع بیکاری استفاده از توان بخش خصوصی واقعی و سرمایه گذاری خارجی و اطمینان و حمایت تمام و کمال از آن است.
معاون سابق استاندار خوزستان گفت: به دلیل بخشی از کاستی ها و عدم پاسخگویی برخی دستگاه های دولتی،  مردم به سمت نماینده برای حل مشکلات شان گرایش پیدا کرده اند.

علی عماد در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های اهواز اظهار کرد: رسیدگی به موضوعات جزئی نماینده را از پرداختن به امور کلان بازداشته و تمام وقت نماینده را گرفته است به طوری که نماینده حتی وقت سر خاراندن هم ندارد.

وی افزود: وقتی این حجم از درخواست موردی و شخصی که حتی به کار نماینده ربط ندارد به سمت نماینده ای که مردم انتخاب کرده اند سوق پیدا می کند نباید انتظار کار دیگری از وی داشت.

معاون سابق استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم به دلیل عدم پاسخگویی برخی دستگاه های دولتی به سمت نماینده برای حل مشکلات شان گرایش پیدا کرده اند، دفتر نماینده به جای آنکه محل رجوع افراد ایده پرداز باشد محل رجوع بیکاران و نیازمندان است.

عماد ادامه داد: مشکلات مردم در طول سال ها روی هم انباشته شده و به این مرحله رسیده که بحران اشتغال به وجود آمده، اقتصاد دچار رکود و تورم شده و شرایط فرهنگی طوری تغییر یافته، که بسیاری از رذایل اخلاقی جایگزین اخلاق حسنه شده است.

وی با بیان اینکه در موضوعات اجتماعی استرس های اجتماعی استرس های اجتماعی گریبان ملت را گرفته است، عنوان کرد: به دلیل نبود تشکل ها و احزاب سیاسی قوی چه تعهدی برای اجرای برنامه ها وجود دارد.

معاون سابق استاندار خوزستان اضافه کرد: همه به اهمیت کارکرد مجلس آگاه هستند و وظیفه و نقش نماینده را در تصمیم سازی وها و تصمیم گیری ها می دانند.

عماد یادآور شد: هر کس قولی برای اشتغال و یا پرداخت وام دهد وعده اش واهی است چون خبری از میزان بودجه سال آینده و درصد سهم استان از آن بودجه و سهم شهرستان از بودجه استان ندارد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که بودجه را می شناسند قول نمی دهند و دادن برنامه منوط به شناختن منابع است، بیان کرد: برای تأمین آبرسانی به طرح های غرب، شرق و شمال به 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که گرفتن بودجه برای این طرح کار نماینده است.

معاون سابق استاندار خوزستان  با بیان اینکه مشکل 320 هزار بیکار خوزستان با وعده حل نمی شود تأکید کرد: هیچ کار درستی در مملکت شکل نمی گیرد مگر آنکه توسط اهل فن و نخبگان نوشته شده باشد.

عماد با بیان اینکه حل مشکل اشتغال منجر به حل معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود تصریح کرد: دولت باید زمینه سرمایه گذاری خارجی را فراهم و شرایط حضور بخش خصوصی واقعی را مهیا کند و دیگر توان جذب نیرو ندارد چون به 2 میلیون و 600 هزارنفر از جیب ملت حقوق پرداخت می شود.

معاون سابق استاندار خوزستان اصلاح نظام اداری را راهکار حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: کوچک سازی بدنه دولت و برونسپاری کارها یکی از مواردی است که باید برای جذب سرمایه در کشور شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید با استدلال و منطق و با تکیه به آمار و ارقام صحیح  وضعیت خوزستان را برای دولتمردان تشریح کنیم و مردم هم باید حمایت کنند.

معاون سابق استاندار خوزستان گفت: مجلس باید به سمتی برود تا نظارت عالیه را بر اجرای دقیق قانون نظارت عالیه داشته باشد و هر جا مجلس انفعالی عمل کرد دولت به انحراف رفت.

علی عماد شامگاه پنج شنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان  دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: ابزاری که نماینده در اختیار دارد خیلی از مسئولان کشور ندارند و پرسش،استیضاح و برقراری ارتباط آسان

وی افزود: نماینده دو کارکرد اساسی دارد،یکی هنگام تصویب بودجه سالانه و دیگری چانه زنی بر سر بودجه، چون بودجه ما برنامه ای است و عملیاتی نیست راه چانه زنی را برای همه باز می کند،ضمن اینکه در برنامه های 5 ساله ای که تدوین می شود نمایندگان استان می توانند با چانه زنی ردیف هایی را به بودجه استان اضافه کنند.

معاون سابق استاندار خوزستان تصریح کرد: نماینده با ارتباطاتی که با وزیران و وزارتخانه ها دارد می تواند از این فرصت استفاده کند و با همراهی و تشریک مساعی نمایندگان می توان امتیازات خوبی را از دولت گرفت.

عماد با بیان اینکه هر جا مجلس انفعالی عمل کرد دولت به انحراف رفت گفت: وقتی رییس جمهوری در مجلس می گوید برنامه پنجم را قبول ندارم و نماینده ای صحبت های وی را تأیید می کند این فاجعه است و نباید چنین مجلسی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد:  بسیاری از مواقع احساس می شود جامعه آن حساسیتی را که باید نسبت به جایگاه نماینده داشته باشد ندارد کنید و به دلیل حساسیت بیشتر این دوره  نسبت به دوره های قبل شرایط به گونه ای است که باید مجلسی توانمند و پویا داشته باشیم. 

این مسئول سابق دولتی عنوان کرد: باید به  مرحله ای برسیم که منافع جمعی را  به شکل عقلایی بر منافع فردی ترجیح دهیم.ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی مسیر توسعه کشور و استان را هموار می کند و اگر با این دیدگاه وارد مجلس شویم مسیر توسعه خوزستان هموار تر می شود.

عماد ادامه داد:وقتی در وزارتخانه ها نیرویی نداشته باشیم هر تیری رها کنیم به هدف نمی خورد و برای خروج از وضعیت فعلی باید چاره ای جدی و اساسی بیندیشیم  وبه روزی برسیم که بودجه ریزی عملیاتی شکل بگیرد.

معاون سابق استاندار خوزستان با اشاره به اشتغال افراد غیر بومی در استان و بیکاری بومی ها یادآور شد: به عنوان یک خوزستانی مخالف اشتغال غیر بومی ها در استان هستم، اما جذب نیروی غیر بومی در خوزستان ریشه تاریخی دارد،ضمن اینکه در زمینه اشتغال در سازمان های دولتی که به طور مستقیم زیر نظر دولت هستند نیروی غیر بومی جذب نشد و برای هر شهرستان نیروی بومی همان شهر جذب شد.

وی بیان کرد:بعد از انتخاب دکتر مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان،تیم مدیریتی وی روی موضوع اشتغال افراد غیر بومی به شدت حساس و متمرکز شدو . یکی از راهکارهای موفق برای استفاده از خدمات درون استانی و ایجاد اشتغال،استفاده از پیمانکاران بومی بود که این مصوبه با اعتراض سازمان های نظارتی روبرو شد.

عماد در خصوص دلیل مخالفت سازمان های نظارتی با این مصوبه توضیح داد: به اعتقاد آنها پیمانکار باید از میان بهترین شرکت های بخش خصوصی انتخاب شود و فرقی نمی کند که از کجا بیاید.

فرماندار سابق اندیمشک گفت: بخشنامه استفاده از پیمانکاران بومی  خوزستان و استفاده از توان آنان باعث شد تا پیمانکاران بزرگ و عمده سرمایه های خود  را از استان خارج نکنند، و  بعد از پیگیری های استاندار و دستور وی به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای غیر بومی دیگر بیمه نمی شوند و بازرسان اداره کار هم به طور دقیق و موشکافانه و بدون گذشت از شرکت ها بازرسی می کنند.

عماد خاطرنشان کرد: پیمانکاران غیر بومی درآمد بدست آمده را به استان خود منتقل و اشتغال را در همانجا درست می کنند،ضمن اینکه این شرکت ها باید نیروی خود را از کاریابی های  خصوصی استان تأمین کنند که البته برخی با سوء استفاده از برخی قوانین در برابر آن مقاومت و مخالفت می کنند.

معاون سابق استاندار خوزستان با اشاره به صدور مصوبه کاهش تعرفه و سود بازرگانی به ابتکار خوزستان و تأثیرات مثبت اقتصادی آن بر هندیجان یادآور شد : کاهش تعرفه و سود بازرگانی در بندر هندیجان که موجب واردات کالا با نرخ کمتر به استان شد اشتغال زایی  بسیار خوبی دارد به طوری تا دو سال آینده هندیجان شبیه دیلم می شود و برای خرید کالا دیگر نیازی نیست که به دیلم برویم.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات خوزستان همه نمایندگان باید دست به دست هم دهند و از یک نماینده به تنهایی کاری بر نمی آید.

عماد تاکید کرد: دولت دکتر روحانی 5 میلیون بیکار را تحویل گرفت. به خاطر محدودیت منابع دولتی تنها راه اشتغال زایی و رفع بیکاری استفاده از توان بخش خصوصی واقعی و سرمایه گذاری خارجی و اطمینان و حمایت تمام و کمال از آن است.

وی یاد آور شد: سرمایه گذار خارجی باید احساس امنیت کند. چون نگاه سرمایه گذار خارجی به نحوه سرمایه گذاری داخلی است. بروکراسی سنگین اداری یک از موانع عمده سرمایه گذاری خارجی است و باید اصلاح شود. دولت باید به سمت سیاست گذاری، نظارت برود و دست از تصدی گری بردارد و تصدی گری و امور اجرایی را به بخش خصوصی بسپارد تا بخش خصوصی اطمینان خاطر پیدا کند.

ایشان با اشاره به عدم ثبات و تغییر سریع قوانین یکی از معضلات عمده سرمایه گذاری است گفت: این شرایط باعث می شود بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشد. در حالی که ثبات قوانین از مسائلی است که باعث شکل گیری توسعه می شود.

عماد در پایان سخنان خود افزود: گرانی ناگهانی نرخ ارز باعث ورشکستگی و زندانی شدن بسیاری از کارفرمایان و کارآفرینانی شد که افراد آبرومندی هستند. اگر نتوانیم ورود سرمایه را به کشور تسهیل کنیم نمی توانیم اشتغالزایی بوجود بیاوریم. اگر شغلی ایجاد نشود مهاجرت پی درپی به وجود می آید. اگر نیروی متخصص و نخبه نداشته باشیم حتی با ورود تکنولوژی نمی توانیم کاری از پیش ببریم. تکنولوژی و سرمایه بدون وجود نیروی انسانی متخصص و زبده معنایی ندارد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار