اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
غلامعلی منتظر معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان:
120 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 70 طرح به جشنواره راه یافتند و هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد فضای حرکت و نشاط به منظور جهت دادن به مبتکران و مخترعان کشور و توانمندسازی به سمت تجاری سازی است
جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس با موضوع ابداعات و اختراعات منطقه ای  ویژه استانهای خوزستان،فارس،بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد توسط بنیاد علمی نخبگان خوزستان در دانشکده کشاورزی، مرکز رشد و فناوری دانشگاه چمران برگزار شد.

در این نشست مهندس عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار داشت: در جهان امروز زیر ساخت های اقتصادی کشورها از مبحث سخت افزاری به نرم افزاری تغییر کرده و امروزه شرکت های غول پیکر و قوی جهان اکثراُ نرم افزاری هستند.
عالمی نیسی افزود: کشور ایران با پنج هزار سال تمدن و داشتن منابع بسیار زیاد در جهان از جایگاه خوبی برخوردار نمی باشد و با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های خوزستان سهم استان از تولید ناخالص داخلی 14.6 درصد و 50 درصد تولید پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اشاره کرد: استان خوزستان در بخش کشاورزی در رتبه اول و 80 درصد تولید نفت کشور را به خود اختصاص داده و بنادر استان خوزستان ظرفیت 48 میلیون تن صادرات را دارند، استان 120 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری در صنایع، کشاورزی، بنادر ، مناطق آزاد و ویژه، ارتباط با دریا و خشکی دارد که این زیرساخت ها می تواند عاملی برای تشویق و تبدیل ایده ها به ثروت باشد.
معاون استاندار خوزستان تصریح کرد:باید سهم تحقیق و پژوهش از تولید ناخالص داخلی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد و ابتکارات، فناوری ها و اختراعات کاربردی شوند.

مهندس حیدر بهمنی مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در رابطه با ارتباط صنعت و دانشگاه بیان کرد:  تا به حال با 10 الی 12 دانشگاه قرارداد بستیم و دفتر راه اندازی کردم البته علم و صنعت در دانشگاه وجود دارد ولی تجربه طی سال ها بوجود می آید و تا کار عملی انجام نشود نمی توان توقع داشت رابطه صنعت و دانشگاه بازخوردی داشته باشد.
وی افزود: حیاط کشور را مدیون نخبگان می دانیم و قبل از انقلاب کشور حتی نمی توانست یک پیچ و مهره تولید کند و هم اکنون اکثر قطعات در شرکت ملی حفاری توسط نخبگان ایرانی درست می شود.  

وی اشاره کرد: شرکت ملی حفاری ایران هیچ وابستگی مالی و فکری به دولت و صنعت نفت ندارد و هزینه هایی که شرکت ملی حفاری در ماه انجام می دهد ماهی 200 میلیارد تومان می باشد.
بهمنی تصریح کرد: زمانی که من وارد شرکت ملی حفاری شدم فقط 90 نفر مهندس درحال کار بودند و امروز بیش از 6 هزار نفر کارشناس و بیش از 100 فوق لیسانس و دکتر  در حال کار هستند.

غلامعلی منتظر معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان و رئیس دبیرخانه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان در جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باید قدرت خردورزی انسان ها مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص وضعیت بودجه بنیاد ملی نخبگان گفت: وضعیت بودجه برای سال 95 در رابطه با نخبگان خوب است، و تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد و امسال تاکنون یک هزار و 500 اختراع بررسی شده که پیش بینی شده 10 تا 15 درصد این اختراعات، برگزیده های کشوری شوند که از این تعداد باید در 10 سال آینده، 10 شرکت ایجاد شود که برندهای ملی و بین المللی شوند.

وی اضافه کرد: نهادهای صنعتی برجسته مانند شرکت ملی حفاری باید خلاقیت های خود را پرورش دهند
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز اظهار کرد: 120 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 70 طرح به جشنواره راه یافتند و هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد فضای حرکت و نشاط به منظور جهت دادن به مبتکران و مخترعان کشور و توانمندسازی به سمت تجاری سازی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار