اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
سید‌محسن شفیعی:
تحلیل حادثه‌ای چون 9 دی علاوه بر اینکه مسئولیت اهل قلم و رسانه است، باید توسط شاعران نیز بیان شود،
 مراسم شب شعر با عنوان بصیرت، عصر دیروز با حضور حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، برخی از مسئولان و جمعی از شاعران در کتابخانه مرکزی شهرستان اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌محسن شفیعی در این همایش اظهار کرد: ادبیات یکی از راه‌های نفوذ در حوزه آرمان‌ها و ارزش‌ها‌ست که بسیاری آن را مورد استفاده خود قرار می‌دهند.

‌مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه نباید عرصه هنر را دست کم گرفت و به آن ساده‌نگری کرد، گفت: تحلیل حادثه‌ای چون 9 دی علاوه بر اینکه مسئولیت اهل قلم و رسانه است، باید توسط شاعران نیز بیان شود، زیرا قالب شعر ماندگاری خاص خود را دارد.

 شفیعی با بیان اینکه برخی با اصرار بر پیش پا افتاده‌ترین موارد به‌عنوان هنر سعی در مطرح کردن آن موضوع دارند و‌ باید به هنر راست خود ارزش دهیم، گفت: حماسه روز 9 دی باید به تصویر کشیده شده، پیام‌ها و چرایی آن بیان شود.

شفیعی با بیان اینکه به تصویر کشیدن باعث ماندگار شدن پیام حماسه 9 دی خواهد شد، تصریح کرد: این موضع باعث خواهد شد تا دل‌مشغولی تحریف حوادث تاریخی و بیان چهره غیر‌صحیح آن از بین برود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به علاقه‌مندی مخاطبان ادبیات تشریح کرد: می‌توان به شب شعر بصیرت بیشتر از خود 9 دی دامن زد، زیرا برنامه‌های هنری و شعر مخاطب و اهل خاص خود را طلب می‌کند.

 شفیعی با بیان اینکه شعار 9 دی غریب و تنها نبودن امام امت است، عنوان کرد: جمعیتی که در راهپیمایی این روز حماسی حضور پیدا کردند دلشان به امام حسین(ع) و امام زمان(ع) متصل بود و این نکته و نیازی است که از 9 دی رسید.

وی با اشاره به اینکه پیام 9 دی تنها یک پیام داخلی نبوده و به خارج هم مربوط بود، گفت: باید نشست و صحنه را آن‌گونه که بوده ترسیم کرد و دید چه افرادی امیدوار و چه کسی ناامید شده است.

 وی افزود: حماسه 9 دی سال 88 دو ویژگی برجسته داشت که رهبر فرزانه انقلاب این دو مورد را نسبت به 9 دی برجسته کردند.

شفیعی ادامه داد: حرکت مومنانه و حرکت به‌هنگام مردم، دو صحنه‌ای بود که بدون داشتن انگیزه‌های مادی، در لحظه‌ای که باید صورت می‌گرفت انجام شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نگرانی ما در فضای عمومی این است که حوادث مختلف و تاریخ انقلاب اسلامی حذف شده و با نتیجه عکس به نسل‌های بعد ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: برای 9 دی، در کنار سخنرانی سیاسی و تجمعات، معقوله هنر نیز نیاز است.

شفیعی با اشاره به این موضع که در گفتمان‌های رسمی کشور و صحبت‌های مسئولان شاهد تغییر نرم بوده‌ایم، تصریح کرد:  صحبت‌های رسانه‌ها و ادبیات حاکم برا آن، همچنین به حاشیه بردن برخی از کلمات از جمله موارد این مساله است.

وی با بیان اینکه طی این 37 سال عمر انقلاب اسلامی، انقلاب مسیر خود را بیرون از مرزها پیدا کرده گفت: این حرکت انقلاب به خارج از مرزها ناشی از ذات ایستادگی و مقاومت پیام انقلاب اسلامی است.

 شفیعی با بیان اینکه فاصله گرفتن از ادبیات رسمی کشور مانند حماسه، شجاعت و شور خطر بزرگی است، تاکید کرد: فاصله گرفتن از این مولفه‌ها حتی جز موارد امنیت ملی نیز به‌حساب می آید.

 وی با بیان اینکه نباید گذاشت ادبیات حماسی و شجاعت‌های آرمان‌گرایی از جامعه خارج شود، خاطرنشان کرد: ادبیات حماسی و انقلابی می‌تواند با عواطف و احساسات مردمی ارتباط ایجاد کند و جاذبه خاص خود را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار