شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان:
وزارت نفت برای امکان خاصی مانندسینما نفت در آبادان نمی‌تواند اقدام به خرید دستگاه‌های بی‌کیفیت پخش دیجیتال کند،
مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان در گفتگو با یک سایت  زمان بازگشایی سینما نفت در این شهرستان را نامعلوم اعلام کرد، در عین حال گفت بودجه لازم جهت پیشرفته ترین دستگاه پخش موجود برای این سینما مشخص شده است، اما مراحل خرید و مناقصه به دلیل نبود شرکت کننده به تعداد مشخص شده در قانون به تعویق افتاده است.

فرشید خائیز در ادامه خاطر نشان کرد، از آنجا که وزارت نفت برای امکان خاصی مانندسینما نفت در آبادان نمی‌تواند اقدام به خرید دستگاه‌های بی‌کیفیت پخش دیجیتال کند، ما برنامه ریزی برای خرید پیشرفته ترین دستگاه پخش موجود به قیمت 850 میلیون تومان را انجام دادیم، با اختصاص این بودجه هم موافقت شد، اما به دلیل نبود متقاضی شرکت در مناقصه در حد نصاب قانونی متاسفانه این مهم با تاخیر مواجه شده است و در حال حاضر نیز زمان بازگشایی مجدد این مکان فرهنگی مشخص نیست.

ایشان همچنین از مذاکره با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند هم در خصوص خریداری این دستگاه باتوجه به رتبه بندی سینماها در کشور خبر داد، که البته هنوز نتیجه خاصی از آن حاصل نشده است.

سینما نفت آبادان یکی از بزرگترین و زیباترین سینماهای ایران است که قدمت و موقعیت آن شهرت زیادی در میان علاقه‌مندالن به این هنر دارد، همچنین این سینما تنها مرکز سینمایی فعال در آبادان و خرمشهر می‌باسد که مدت نزدیک به دوسال است به دلیل نداشتن دستگاه پخش مناسب تعطیل می‌باشد.

همچنین مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون فروش و واگذاری این شرکت بزرگ صنعتی گفتند: وزیر نفت باتوجه به شرایط زیان‌ده پالایشگاه که مربوط به هزینه‌های جاری آن و فرسودگی آن بوده نظر داده‌اند و صحبت ایشان در اتاق بازرگانی در خصوص واگذاری مجانی پالایشگاه بیشتر جنبه کنایی به کسانی داشته که فقط به دنبال خرید شرکت‌های سود ده وزارت نفت رفته‌اند، اما هنهوز چنین برنامه‌ای به صورت مشخص در دستور کار قرار نگرفته است.

ایشان همچنین در خصوص طرح توسعه پالایشگاه آبادان اشاره کردند: به دلیل تامین نشدن بودجه لازم انجام و تحقق این طرح با تاخیر روبرو شده است، از سویی نبود بودجه و مشکلات پالایشگاه همچنان که پیشتر نیز موجب واگذاری دو واحد این شرکت به بخش خصوصی شده، امکان دارد در آینده شرایط را برای واگذاری واحدهای دیگری از این شرکت به بخش خصوصی فراهم کند. در هر صورت دولت باید برای صنایع زیان ده خود برنامه ریزی داشته باشد که بتواند جبران کننده هزینه‌ها و زیان‌ها در این مجموعه شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار