شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد:
تصور اینکه با شهادت این افراد، این جریان فکری رو به افول می گذارد یک تصور اشتباه است. این جریان همان تقابل حق و باطل است که در طول تاریخ با فرعون و موسی، ابراهیم و نمرود، حسین و یزید وجود داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت شهادت این روحانی برجسته شیعه گفت: امیدواریم این خون به ناحق ریخته شده زمینه را برای سقوط این رژیم منحوس فراهم آورد.

حجت الاسلام عادلی نژاد افزود: در مدت 2 سال بازداشت ایشان، همه افکار عمومی جهان اسلام (شیعه و سنی) خواستار آزادی وی شدند اما حکومت سعودی بدون توجه به افکارعمومی اشتباه خود را برای چندمین بار تکرار کرد، اگرچه این اتفاق تلخی بود و قلب انسانهای آزاده و مسلمانان با هر اندیشه و مذهبی را آکنده از غم و اندوه ساخت، ولی این اتفاق یک بشارت برای انسانهای آزادی خواه بود و حامل پیام انقلاب اسلامی است که در سال 57 پیروز شد و نشان میدهد این پیام منحصر به مرزهای جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: همه ما باید بدانیم شیخ نمر و امثال ایشان همچون شیخ زکزاکی در نیجریه و شیخ علی سلمان در بحرین، افرادی از یک جریان تاریخی هستند و تصور اینکه با شهادت این افراد این جریان فکری رو به افول می گذارد یک تصور اشتباه است. این جریان همان تقابل حق و باطل است که در طول تاریخ با فرعون و موسی، ابراهیم و نمرود، حسین و یزید وجود داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: شیخ نمر بیش از آنکه یک فرد باشد یک جریان، اندیشه و گفتمان است که قدم های بلندی را برای پایه ریزی یک تمدن جدید بر مبنای تعالیم قدسی و معنوی برداشته است.

وی دلیل حکومت آل سعود را در به شهادت رساندن شیخ نمر که با عنوان همکاری کردن در اقدامات تروریستی مطرح شده را از عجیب ترین ادعاها دانست و گفت: دولت صعودی یکی از بزرگترین حامیان تروریسم است که با حمله به کشور یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور و همچنین حمایت مالی و نظامی از گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق نقش مهمی ایجاد تروریسم بین المللی دارد.

حجت الاسلام عادلی نژاد در پایان گفت: انتظار می رود فعالان حقوق بشری و مجامع بین المللی که هم خوان با منافع این رژیم نیستند به وظیفه ذاتی خود عمل کنند، زیرا موضع گیری در برابر این اقدام یک وظیفه انسانی است.

گفتنی است شیخ نمر باقر النمر زاده 1959 در شهر عوامیه کشور عربستان و یک مجتهد شیعه، روحانی فقیه و رهبر برجسته که درس خوانده در کشور سوریه و حوزه علمیه قم و فعال حقوق بشرعربستانی بود که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ در دادگاه جنایی عربستان سعودی محکوم، و در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار