شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
دکتر مهران حکیم زاده: با اجرای طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ، وضعیت بیمارستان‌های دولتی کشور از نظر فرسودگی ساختمان، تخت، تشک، کمد، میز، سرویش بهداشتی، سیستم سرمایش و گرمایش و انجام خدمات مورد نیاز توسط همراه بیماران تا حدود زیادی بهبود یافته است

ساختمان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ابوذر اهواز در سال ۱۳۴۱ ساخته شد که در ابتدا بعنوان هتل اهواز شروع به کار کرد. در حال حاضر این بیمارستان با ۲۴۰ تخت مصوب و ۱۶۵ تخت فعال و با امتیاز ارزشیابی درجه یک، تنها مرکز فوق تخصصی کودکان است که علاوه بر استان خوزستان به استانهای مجاور و کشور عراق نیز خدمات دهی می نماید. همچنین علاوه بر درمان بیماران مراجعه کننده، یک مرکز تعلیم و تربیت دانشجویان رشته‌های پزشکی در سطح عمومی و تخصصی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، رادیولوژی، مدارک پزشکی و علوم آزمایشگاهی نیز می‌باشد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان ابوذر ضمن اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 در کلیه بیمارستانهای تابعه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کلید خورد، گفت: از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقاء سطح سلامت و رضایت‌مندی مردم و کاهش شرایط خطر و بحران‌ها در بخش سلامت است.

دکتر مهران حکیم زاده ادامه داد: با شروع طرح تحول نظام سلامت، مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی افزایش یافته است و بیمارستان ها در زمینه تعهداتی که در قبال گیرندگان خدمت به عهده آنها گذاشته شده بود، عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

وی ضمن بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت فازها و مراحل مختلفی داشته است، اظهار کرد: یکی از دستورالعمل‌های هفت‌گانه طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان مربوط به دستورالعمل ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانی بوده که هدف آن ارتقاء سطح کیفی خدمات‌دهی بیماران در بخش‌های مختلف بستری است.

این فوق تخصص گوارش کودکان اذعان داشت: با اجرای طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ، وضعیت بیمارستان‌های دولتی کشور از نظر فرسودگی ساختمان، تخت، تشک، کمد، میز، سرویش بهداشتی، سیستم سرمایش و گرمایش و انجام خدمات مورد نیاز توسط همراه بیماران تا حدود زیادی بهبود یافته است. 

حکیم زاده بیان نمود: با توجه به اینکه بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در خوزستان می باشد؛ دارای بخش‌های تخصصی عفونی، نفرولوژی، غدد، نوزادان، گوارش، ICU ،NICU، اطفال، عمومی و جراحی اورژانس است که تمام این بخش ها در ارائه خدمات درمانی به مراجعین فعال می باشند و درمانگاههای تخصصی و واحدهای پاراکلینیکی این بیمارستان نیز در امور تشخیصی  و درمان بیماران انجام وظیفه می‌نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: جهت توانمندسازی بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران و اجرای بسته ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت، به بازسازی و نوسازی بیمارستان پرداخته شد. در این راستا تعمیرات اساسی در بخش عفونی با اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال در حال انجام است و همچنین زیباسازی، بازسازی و تجهیز دیگر بخش های بستری 553 میلیون ریال اعتبار در برداشت.

حکیم زاده گفت: همچنین برخی از وسایل اتاق بیماران تعمیر و یا تعویض گردید و در این زمینه نیز اعتباری بالغ بر 753 میلیون ریال هزینه گردید.

وی به هتلینگ محوطه بیمارستان نیز اشاره داشت و بیان کرد: در محوطه بیمارستان نیز تغییرات و بازسازی هایی در جهت رفاه حال بیماران و همراهان آنان صورت پذیرفت که از جمله این موارد تاسیس و تجهیز سالن انتظار، نصب تابلوهای راهنما، آسفالت محوطه و ... بوده که اعتباری در حدود 3 میلیارد ریال را در برگرفت.

رئیس بیمارستان ابوذر در پایان اظهار داشت: از جمله دستاوردهای
دیگر در دست اقدام و برنامه ریزی شده که در قالب طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان می باشد، توسعه و بازسازی بخش گوارش، بازسازی اتاق عمل(که فاز اولیه آن انجام گردیده است) و توسعه، گسترش و بازسازی اورژانس می باشد.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار