اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
معاون بهداشت دانشگاه: بسیج ملی کاهش قند، نمک و چربی باید در طول زندگی مد نظر قرار گرفته و افراد با فعالیت های فیزیکی و ورزش مناسب می توانند از بروز بیماری های غیرواگیر و عوارض آن پیشگیری کنند

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان باوی روز جمعه 18 دی ماه 94، پیاده روی خانوادگی را به مناسبت بسیج ملی کاهش نمک، قند و چربی و همچنین به منظور ترویج سبک زندگی سالم و افزایش روحیه نشاط و شادابی بین کارکنان، با حضور دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان، مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، مهندس صادق رضایی مدیر شبکه و دکتر محمد جواد محمدی رییس مرکز بهداشت شهرستان باوی و با استقبال چشمگیر کارکنان این مراکز در جاده ساحلی اهواز برگزار نمود.

در حاشیه این پیاده روی خانوادگی دکتر سلمان زاده به نقش ورزش و تحرک فیزیکی در سلامتی افراد اشاره نموده و اظهار داشت: ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب می تواند تاثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر و مزمن، عوارض آن ها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن ها داشته باشد.
 
وی ادامه داد در دنیای امروز پیاده روی بهترین فعالیت و طبیعی ترین ورزش برای کسب آمادگی جسمانی و روانی است. پیاده روی ورزش لذت بخش و کم خطری است که در دسترس همگان است و همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد.
 
معاون بهداشت دانشگاه سپس به بسیج ملی کاهش قند، نمک و چربی اشاره نموده و افزود: بسیج ملی کاهش نمک، قند و چربی از 29 آذرماه لغایت 14 دی ماه سال جاری در حال برگزار گردید، ولی با توجه به اهمیت موضوع و استقبال گسترده از این کمپین مقرر شد تا آخر دی ماه ادامه یابد.

وی ضمن بیان اینکه بسیج ملی کاهش قند، نمک و روغن نباید محدود به مقطع زمانی خاص باشد بلکه باید در طول زندگی مد نظر قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری برنامه هایی مانند پیاده روی و همچنین با آموزش و اطلاع رسانی صحیح، به هدف اصلی این بسیج یعنی ایجاد تغییر نگرش و تغییر رفتار در جامعه برای پیروی از سبک زندگی سالم دست یابیم.

گفتنی است مسابقات ورزشی و تفریحی مانند طناب کشی نیز در پایان پیاده روی خانوادگی برگزار شد و در پایان به 20 نفر از افرادی که در این پیاده روی شرکت کرده بودند به قید قرعه جوایزی اهداء گردید.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار