شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۷

رئیس کانون ناشنوایان استان خوزستان از خلف وعده مسئولان در خصوص ناشنوایان به ویژه در زمینه اشتغال این قشر، انتقاد کرد.

رسول عبیات در گفت‌وگو با فارس در اهواز مهم‌ترین مشکل ناشنوایان را بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 98 درصد ناشنوایان استان بیکار هستند و  2 درصدی هم که مشغول به کار هستند یا شغل آزاد دارند و یا در ادارات و ارگان‌ها کارهای خدماتی انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه‌ها نسبت به جامعه ناشنوایان تغییر کند، تصریح کرد: ناشنوایان هم جزئی از اعضای جامعه هستند و می‌توانند با استعدادهایی که دارند کارهای زیادی انجام دهند.

عبیات ادامه داد: اگر چه حس شنوایی در ناشنوایان ضعیف شده یا آن را از دست داده‌اند اما دیگر اعضای بدن آنها سالم است که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

رئیس کانون ناشنوایان خوزستان اضافه کرد: با اینکه ناشنوایان در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها صبر و تحمل بالایی دارند اما برخورد ادارات و ارگان‌ها با آنها به خصوص در زمینه اشتغال این افراد صحیح نیست و آنان را برای کار و استخدام نمی‌پذیرند.

وی گفت: مسئولان برای کمک و حمایت کردن از کانون و ناشنوایان قول‌هایی داده‌اند اما تاکنون عملی نشده است، اگر این وعده‌ها عملی شود می‌توانیم فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم و خدمات بهتری به ناشنوایان عزیز ارائه کنیم.

عبیات در ادامه به برنامه‌های آینده کانون اشاره کرد و گفت: قرار است در همه شهرها و بخش‌های استان خوزستان کانون ناشنوایان راه‌اندازی و تأسیس شود تا ضمن ارائه خدمات، ناشنوایان نیز بتوانند با همدلی و همفکری از مشکلات و روحیات هم مطلع شوند و در رفع آنها به یاری هم بشتابند.

این مقام مسئول در کانون ناشنوایان خوزستان با دعوت از تمام ادارات، ارگان‌ها و خیرین برای حمایت از راه‌اندازی کانون ناشنوایان در شهرهای خوزستان افزود: اگر هر اداره و شخصی به اندازه توان خود کمک کند می‌توانیم با حل مشکلات، در همه نقاط استان کانون راه‌اندازی کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار