شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز مطرح کرد:
هم اکنون باید 8 الی 10 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر داشته باشیم که متاسفانه از سال 1390 تا بحال هیچ دستگاهی به ناوگان تاکسیرانی اضافه نشده و امروز نزدیک به 1800 تاکسی زرد وجود دارد که 1003 دستگاه فرسوده است و هر چه به جلوتر می رویم این خودرو ها فرسوده تر می شوند.
شوشان / مصطفی حلالی

سید کوروش حسینی زاده سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز در ارتباط با بالا بودن تعداد تاکسی های مسافر کش شخصی که موجب شلوغی و ترافیک در ایستگاه های تاکسی و حمل و نقل عمومی در سطح شهر اهواز شده را 3 الی 4 هزار خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: خودرو های شخصی که در شهر اهواز اقدام به مسافر کشی می کنند تاکسی شهری نیستند و بصورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند که به نوعی مسافر دزدی می کنند و نان بقیه تاکسی ها را آجر کرده اند.

البته با تمهیداتی که در سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته شده این عزیزان می توانند جهت طی نمودن روال قانونی تبدیل به تاکسی ویژه شده و مثل سایر تاکسی ها به همشهریان اهوازی خدمت رسانی نمایند.

حسینی زاده افزود: زمانی که از تاکسی شهری صحبت می شود منظور خودرو های زرد خورشیدی و ویژه هستند که با برچسب مشخص شده اند و خودرو های فاقد این مشخصات غیر مجاز بوده و نمی شود به آن ها گفت تاکسی و مسافر کش .

وی گفت: هم اکنون باید 8 الی 10 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر داشته باشیم که متاسفانه از سال 1390 تا بحال هیچ دستگاهی به ناوگان تاکسیرانی اضافه نشده و امروز نزدیک به 1800 تاکسی زرد وجود دارد که 1003 دستگاه فرسوده است و هر چه به جلوتر می رویم این خودرو ها فرسوده تر می شوند.


حسینی زاده از مشکلات پیش روی تعویض خودرو های فرسوده گفت و افزود: مشکل اصلی رانندگان با  سازمان مدیریت سوخت جهت تامین سوخت تاکسی ها و کیفیت خودروهای جایگزین است زیرا رانندگان اعتراض دارند که خودرو های که جایگزین می شوند از نظر کیفیت بسیار پایین هستند البته رانندگان تاکسی های فرسوده اعتقاد دارند که خودرو های جایگزین دارای موتور EF7  هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و با اینکه شرکت ایران خودرو اعلام آمادگی کرده جهت تعویض خودرو های فرسوده اما رانندگان بخاطر سود و اقساط بالای وام خودرو علاقه ای نشان نمی دهند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز بیان داشت: شاید  2 الی 3 ماه آینده با وارد شدن خودروهای  اروندی به ناوگان تاکسیرانی  برخی از مشکلات تاکسی داران حل شود.

وی تعداد تاکسی هایی دارای برچسب قیمت در سطح شهر اهواز را 1800 تاکسی زرد خورشیدی و تعداد تاکسی های  ویژه را 700 خودرو اعلام کرد که جمعا 2500 تاکسی برچسب دار شده اند.

حسینی زاده نحوه تعیین قیمت کرایه تاکسی ها را اینگونه بیان کرد و گفت: طی دستورالعملی که تاکسیرانی به وزارت کشور ارائه می دهد وزارت کشور به شهرستان ها ابلاغ می کنند و این طرح در کمیسیون شورای شهر بررسی شده و بعد از تایید فرمانداری به شهرداری ها ابلاغ می شود و از طریق صدا و سیما، بنر، لگوها و تابلو های نصب شده درایستگاه های تاکسی در سطح شهر به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی گشت های بازرسی تاکسیرانی در سطح شهر را 8 خودرو عنوان کرد و گفت: خودرو های بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در شهر هستند و با تاکسی های متخلف و خودرو های غیر مجاز که در حال مسافر کشی هستند برخورد می کنند.

حسینی زاده سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز تصریح کرد: وظیفه اصلی ساماندهی خودرو های شخصی مسافر کش با پلیس راهنمایی و رانندگی می باشد و مردم می توانند جهت شکایت از رانندگان متخلف شماره پلاک یا شماره سریال پشت شیشه عقب تاکسی ها  را یادداشت کرده و از طریق سامانه 30007887 و تلفن 137 به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اطلاع دهند و در اسرع وقت پیگیری شده و با راننده متخلف برخورد و به کمیته انظباطی دعوت می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار