اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
علی عماد اظهار کرد:
معاون سابق استاندار گفت: می خواهیم حقی به مردم بدهیم، صدها منت بر مردم می گذاریم و در نهایت وضعیتی پیدا می کنیم که همه نگران و دلواپسیم و برای آینده ناامیدیم و این شرایط، همه نشات گرفته از عدم اجرای قانون است.
شوشان-سپیده اسکندری: علی عماد در نشستی دوستانه با جوانان دانشگاهی اظهار کرد: اگر انسان هدف اش خدمت به مردم برای رضای خدا باشد، آخرت اش تضمین است و  نیازی به تظاهر و ادعا ندارد. 

وی افزود: مسلمان و به خصوص مسلمان شیعه همیشه دید اش اخروی است و آخرت را می بیند، برای این که اعمال اش را تنظیم کند.

عماد ضمن تاکید بر اجرای درست و دقیق قانون در جامعه و تاثیرات همه جانبه ی آن بر وضعیت و امنیت کشور اذعان داشت: اگر در جامعه ای قانون عمل نشود یا ضعیف اجرا شود، هرج و مرج ها به وجود خواهد آمد؛ که قاعدتا مردم حاضر می شوند قانون بدی داشته باشند اما بی انضباطی و بی قانونی نبینند.

او ادامه داد: همه ی قوانین ما نشات گرفته از قانون اساسی ماست و این قوانین نیز برگفته از شرع اسلام و میثاق خون شهدایی است که برای پایداری قانون، استقرار جمهوری اسلامی و دفاع از کیان اسلامی ما جان شان را نثار کردند اما نمی خواهم بگویم قانون اساسی ما خالی از اشکال است.


باید جلو دولت قانون گریز ایستاد

معاون سابق استاندار به معضل قانون گریزی دولت ها که جامعه با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که جامعه ی ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کند، بحث قانون گریزی هایی است که در کشور شکل می گیرد.

او اضافه کرد: گاهی دولتی بر سر کار می آید و اعلام می کند که قانون را قبول ندارد و خودش پا به عرصه ی قانون گذاری و تفسیر قانون می گذارد که این امر منجر به ایجاد هرج و مرج اقتصادی و حتا سیاسی و درگیری با جهان می شود و موجب می شود دنیا حق و حقوق مان را متوقف کند، شرایط اقتصادی کشور بد شود و رکود حاکم شود و تورم افزایش پیدا کند.

عماد نگرانی، عدم امید به آینده و سردرگمی جامعه نسبت به اوضاع کشور را ناشی از اجرای نادرست قانون دانست و گفت: می خواهیم حقی به مردم بدهیم، صدها منت بر مردم می گذاریم و در نهایت وضعیتی پیدا می کنیم که همه نگران و دلواپسیم و برای آینده ناامیدیم و این شرایط، همه نشات گرفته از عدم اجرای قانون است.

وی یادآور شد: اجرای قانون نیاز به ابزار دارد و یکی از ابزاری که می تواند قانون را در کشور پیاده کند، نظارت عمومی است. این نظارت توسط مردم کامل انجام نمی شود، بلکه آن ها نمایندگانی را انتخاب می کنند که در مجلس برای اعمال قانون در جامعه نظارت کنند.

علی عماد گفت: مجلس تنها نهاد قانون گذار کشور است و هیچ منبع قانون گذار دیگری در کشور وجود ندارد، برای همین است که می گویند مجلس عصاره ی ملت است.

وی افزود: به فرموده ی امام مجلس در راس امور است. و البته خود مجلس نیز باید این در راس امور بودن را مراعات کند.


نماینده فرصت شناس، نیاز امروز مجلس ماست

معاون سابق استاندار قانون گذاری و اجرای قانون را دو وظیفه ی اصلی یک نماینده خواند و اظهار کرد: نماینده به واسطه ی رایی که مردم می دهند، یک چهره ی ملی محسوب می شود و اگر فرصت شناس باشد می تواند با استفاده از دو ابزار توانمند کارت سوال و استیضاح رییس جمهور و وزیر، امتیازات ویژه ای را برای حوزه ی انتخابیه خود بگیرد.

او ادامه داد: ابزار دیگر نماینده، نوع ارتباطات سریع اش با مقامات کشوری است که می تواند به راحتی ارتباط برقرار کند و مشکلات حوزه ی انتخابیه اش را منتقل کند و درخواست رفع این مشکلات را داشته باشد و اگر دولت نتوانست درخواست های وی را اجابت کند، می تواند با آن دو ابزار به مقابله با وی بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر مجلس نظارت دقیق، آن گونه که قانون گفته است، بر اجرای دستگاه های اجرایی انجام می داد، به طور قطع، امروز با این سطح از مشکلات مواجه نبودیم.


نمایندگان شان مجلس را حفظ کنند

معاون سابق استاندار خاطر نشان کرد: حرمت امامزاده را متولی حفظ کند. نمایندگان باید قداست و جایگاه مجلس را تا سطح درست شان حفظ کنند. اگر نتوانیم نمایندگان توانمند، شجاع، زیرک و باهوش و با سواد و متخصص و باتجربه را به مجلس بفرستیم، قطعا مجلس مقتدر و توانمندی شکل نمی گیرد و نهایتا نهادی ضعیف تشکیل می شود که در برابر بسیاری از دولت ها انفعالی خواهد کرد و این امر باعث می شود دولت ها به راهی که می خواهند بروند.

وی در پایان ضمن ابزار خشنودی از فرصت پیش آمده برای گفتگو با جوانان بیان کرد: خوشحالم جوانان عزیز دهه هفتادی را در این جا می بینم و از همکاران مان در ستاد هفتاد که باعث شدند چنین جمعی دور هم گرد آیند، تشکر می کنم و حتا اگر جمع شدن چنین جمعی به نتیجه نرسد، همین که گرد هم آمدیم و گفتگو می کنیم و مطالب و مشکلات را عنوان می کنیم، بسیار سازنده است و اگر بتوانیم راهکاری در حد استان پیدا کنیم، ارزشمند است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
comment
1
0
comment جناب آقای مهندس عماد آرزوی موفقیت روز افزون را از خداوند متعال برای جنابعالی خواستاریم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment ان شاالله همه ما خدوم ملت شریف ایران باشیم
البته هم در گفتاری و هم رفتاری
در عمل بایداثبات کرد
گفتی ها روخیلی هاگفتند و میگن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار