شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: براساس رویکرد سیاست جدید سازمان سینمایی کشور صدور مجوز تولید فیلم‌های ویدیویی (غیرسینمایی) تا ٩٠ دقیقه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تفویض شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ همایون قنواتی در این مورد توضیح داد: علاوه بر استان خوزستان تفویض اختیار به استان‌های همدان، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خراسان رضوی، مرکزی، البرز داده شد که البته این وظیفه تنها در حوزه فیلم‌های بلند ویدئویی بوده و شامل سریال خانگی نیز نمی‌شود.

قنواتی افزود: برای این کار باید طبق آیین‌نامه، شورای صدور پروانه ساخت ویدئویی تشکیل شود که این شورا باید حداقل پنج و حداکثر هفت عضو کارشناس متخصص داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: جلسات شورا با حضور نصف به اضافه یک نفر رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن‌ها با اکثریت آرا جمع‌بندی می‌شود اما در نهایت تصمیم‌گیری پایانی با مدیرکل خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان خوزستان در این باره پیشقدم بوده و با تشکیل شورا نسبت به سایر استان‌های کشور جلوتر است. با شیوه جدید در جهت سرعت بخشیدن به صدور پروانه تولید و حمایت از هنرمندان استان گام‌های بهتر و موثرتری می‌توان برداشت.

قنواتی بیان کرد: تلاش می‌شود تا حمایت‌های جدی‌تری از عرصه تولید فیلم و تربیت فیلم‌ساز در صنعت سینمایی کشور کنیم و انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی خوبی در این حوزه باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار