شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک شهرداری اهواز و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور شهردار اهواز و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد

یکشنیه 20 دی ماه 94، جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک شهرداری اهواز و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبا حضور سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز، دکتر فروغ نامجویان سرپرست دانشکده طب سنتی و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه در دفتر شهردار اهواز برگزار شد.

دکتر فروغ نامجویان در این جلسه با اشاره  به پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی اهواز و منطقه در زمینه طب سنتی, بر ضرورت انجام بررسی های لازم در رابطه با تاسیس مرکز مطالعات طب سنتی جنوب غرب کشور تاکید کرد.

نامجویان در ادامه به نقش تاریخی استان خوزستان در حوزه طب همچون نقش خوزیان در تاریخ طب، درخشش بیمارستان و آکادمی جندی شاپور و حضور پزشکان برجسته ای مانند علی بن عباس اهوازی در دوران تمدن اسلامی، خواستار اختصاص محلی جهت احداث موزه تاریخ طب استان خوزستان، ساخت یادواره اختصاصی برای علی بن عباس اهوازی وهمچنین نصب تندیس مشاهیر خوزستانی در زمینه طب در میادین و گذرگاههای اصلی شهر شد.

نامجویان در ادامه بر اهمیت استفاده از ظرفیت های طب سنتی در استان خوزستان تاکید کرد و خواهان توجه بیشتر و استفاده از فرصت های توریسم درمانی در این زمینه شد.

دکتر حسین کاملی رئیس امور اداری دانشکده طب سنتی نیز با بیان اهمیت طب سنتی در جوامع امروزی و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان قطب طب سنتی جنوب غرب کشور تعیین شده است، خواستار همکاری و مساعدت شهرداری اهواز در زمینه ساخت دانشکده و راه اندازی مرکز جامع طب سنتی جنوب غرب کشور در خوزستان شد.
 
سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در این جلسه در زمینه ایجاد موزه طب درخواست ارائه طرح توجیهی جهت احداث موزه نمود تا ضمن مطالعه دقیق ضرورت ایجاد موزه را بررسی نمایند همچنین در مورد احداث یادمان برای دانشمندان بزرگ طب، خواستار بررسی بیشتر جهت تعیین محل مناسب توسط دانشگاه شد.

شهردار اهواز در ادامه خواستار مشارکت پزشکان در پروژه های شهری و به ویژه شهرک سلامت شد و آمادگی خود را برای ایجاد زمینه های مشارکت پزشکان در پروژه شهرک سلامت به صورت گروهی و تعاونی اعلام نمود و گفت: انتظار داریم با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی این عزیزان و اختصاص زمین و مدیریت شهرداری بتوانیم نیازهای چند دهه آینده شهر و بلکه استان را در حوزه بهداشت و سلامت رفع نماییم.

شهردار اهواز ضمن استقبال از راه اندازی مرکز مطالعات طب سنتی جنوب غرب کشور در شهر اهواز گفت: انتظار داریم اعتبار و بودجه مناسبی با نگاهی ملی و منطقه ای برای استفاده از خدمات این مرکز اختصاص یابد تا به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار