شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
بسم الله الرحمن الرحیم
میزان رای ملت است
(امام خمینی)

در روزهای اخیر با بیانات مقام رهبری مبنی بر حضور آحاد ملت با هر گرایش و سلیقه در انتخابات ، پرتوهایی از امید در جامعه ایجاد گردید ،با اعلام لیست تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی توسط مجاری نظارتی ، بهت و نگرانی علاقمندان به انقلاب و نظام  را در بر گرفت.رد صلاحیت برخی و عدم احراز صلاحیت جمعی دیگر از داوطلبان با گرایشات مختلف سیاسی ، در کنار رد تمامی کاندیداهای نام آشنا و حتی چهره های جوان بال اصلاح گرای نظام ، فضای انتخابات پیش رو را به گونه ایی آراسته  که متاسفانه در برخی حوزه ها عملا کاندیدای مورد نظر برخی جریانات خاص بی رقیب شده است .

چنین رفتاری نه تنها نادیده گرفتن رای ملت در سال 92 خواهد بود ، بلکه خط بطلانی ست بر قامت آرمانهای امام راحل و بیانات رهبر انقلاب  و عملا انتخابات مجلس شورای اسلامی را فاقد ماهیت ذاتی خود خواهد ساخت . با رد صلاحیت داوطلبانی که دارای سوابق انقلابی ، جبهه دیده و جنگ چشیده بوده اند ، زخم عمیقی بر سینه یاران امام و رهبری ایجاد شده است . انتظار می رفت پس از موفقیت جمهوری اسلامی و دولت معزز در عرصه سیاست خارجی و عملی شدن برجام ، گام موفقیت آمیز دیگری در وحدت و آشتی ملی در داخل کشور محقق شود . لیکن اقدامات ناصواب و سلیقه ایی هیات های نظارت و بهانه جویی ها و تهمت های ناروایی که برخی از آنها مشابه اتهامات دادگاههای تفتیش عقاید و از طنزهای تلخ امروز ماست ، یاسی توامان را بر امید دلسوزان انقلاب به ارتقاء عقلانیت و اعتدال ، در سپهر سیاسی کشور مستولی نمود.مسولان نظام و شورای نگهبان باید بدانند که رد صلاحیت گسترده و جناحی کاندیداها جز نا امیدی، دلسردی و فروپاشی سرمایه عظیم اجتماعی ملی که همان اعتماد میان مردم و نظام است حاصلی نخواهد داشت.سرمایه ایی که در سال 92 با بازسازی آن تحت حمایت رهبر انقلاب شاهد توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی بودیم. 

متاسفانه در استان خوزستان که از نقطه نظر اقتصادی ،سیاسی و امنیتی در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و همواره دارای حساسیت های ویژه ایی است ، شرایط به مراتب بدتر می باشد.متاسفانه در رد صلاحیتها در برخی شهرها نه تنها موضوعات جناحی و سیاسی بلکه ملاحظات قومی نادیده گرفته شده است.

از این رو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان خوزستان متشکل از احزاب، تشکلها و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب ضمن اعتراض شدید به تصمیم های هیاتهای نظارت ، از شورای نگهبان می خواهد که با بازگشت به روح قانون اساسی و با تکیه بر آرمانهای امام و رهبری زمینه واقعی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را با تجدید نظر اساسی در رد صلاحیت ها فراهم ساخته و با سرلوحه قرار دادن جمله مدبرانه امام راحل (میزان رای ملت است) قضاوت و تصمیم گیری را به مردم واگذار نماید . بدون تردید انسجام نظام جمهوری اسلامی با رعایت حقوق شهروندان و حاکمان به عنوان حق الناس بر اساس منش رسول الله محقق خواهد شد.

شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان
27/10/1394
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار