شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به دستگیری ملوان‌های آمریکایی توسط سپاه گفت: انقلاب اسلامی آمریکایی را که ادعای قدرت دارد را با دستگیری ملوانانش تحقیر کرد و به همین دلیل است که دستور مجازات ملوانی که عذرخواهی کرد را صادر کردند.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، امروز در همایش بسیج و رسانه ضمن بیان اینکه تقارن این همایش با سالروز ولادت امام حسن عسکری مبارک و فرخنده است، اظهار داشت: مسیر عمومی حرکت اصحاب رسانه خوزستان مسیر انقلاب اسلامی و بر مبنای ارزش‌های انقلاب بوده که نیازمند تقدیر و تشکر است.

وی افزود: با وجود اینکه بیان اهمیت نقش رسانه در عرصه‌های مختلف تکرار مکررات است ولی با دقت در شرایط موجود متوجه می‌شویم که در مقطعی حساس و خطیر از تاریخ کشورمان قرار داریم به همین دلیل بیان جایگاه و نقش رسانه‌ها نسبت به ماندگاری آن‌ها در تاریخ با توجه به اهداف هر رسانه حائز اهمیت است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه همه اعمال انسان در محضر اللهی ثبت می‌شود، بیان کرد: اگر انسان در اعماق وجودیش بر این باور باشد که همه اعمالش را خداوئند می‌بیند معجزه بزرگی در او به وجود می‌آید و وارد صراط مستقیم می‌شود. رسانه‌ها بدانند که اینکه در حرکت یک ملت چه افرادی نقشی را ایفا می‌کنند مورد توجه و قضاوت آیندگان قرار خواهند گرفت.

وی گفت: هر ملتی فراز و فرودی خواهد داشت که تاریخ و تجربه این موضوع را تأکید می‌کند که یک ملت و جامعه همیشه در سختی و یا آسانی نیست. نقش آفرینان این فراز و نشیب‌ها در تاریخ مورد تحلیل آیندگان قرار خواهند گرفت. آنان که قصور کردند مورد ملامت و آنان که برای رسیدن به اهداف صحیح تلاش کردند تشویق و تحسین می‌شوند.

حجت‌الاسلام شفیعی عنوان کرد: امروزه تکریم و تحسین شهیدان 8 سال دفاع مقدس و مدافعان به دلیل انتخاب درست و تصمیم گیری‌شان در لحظه است. اگر در شهریور59 نسل جوان به ندای امام گوش نداده و وارد عرصه نمی‌شدند اکنون در کارنامه ما و کشور به جای سربلندی برای 8 سال دفاع مقدس سرافکندگی ثبت شده بود ولی تصمیم صحیح آن جوانان سبب شد که اکنون ما در برابر دنیا سرافراز باشیم.

وی افزود: اصرار ما بر اینکه امام حق حیات و زندگی بر ما دارد به دلیل این است که ما مردگانی در حال سقوط بودیم ولی با تصمیم امام و لبیک امت این سقوط به صعود تبدیل شد. بصیرت امام خمینی سبب شد که جوان 19 ساله ما را به عالمی فقیه تبدیل کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه تشخیص درست امام خمینی(ره) و ملت پایدار تبدیل به انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  جریانی به راه افتاد که به معارضه و مخالفت با انقلاب اسلامی به پا خواست ولی جریان دیگر با مردم همراه شد و با آرمانهای امام و انقلاب موافق بود. بعد از پیروزی انقلاب رسانه‌ها نیز  به جز یک عده محدود مابقی با مردم و انقلاب همراهی می‌کردند.

حجت‌الاسلام سید شفیعی موقعیت امروز رسانه‌ها صحنه‌های عجیب و با اهمیتی را می‌تواند رقم بزند، عنوان کرد: صف آرایی و هجمه‌ای که به انقلاب در صحنه‌های سیاسی وجود دارد متأسفانه در فضای رسانه‌ای نیز مشاهده می‌شود. برخی رسالتی بجز تضعیف باورهای انقلاب ندارند. این مسئله اتفاقی نیست که برخی به باورهای انقلاب هجمه و بعضی مسائل حمایت می‌کنند، آنها باورها و اصول انقلاب را می‌دانند و می‌بینند.

وی افزود: جریانی صورت گرفته که نمی‎‌خواهند ملت را همراهی کنند و فقط در صدد غوغا سالاری هستند و می‌خواهند کاری کنند که ملت از ارزش‌ها دفاع نکند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه برخی می‌خواهند نام شهید را کمرنگ کنند، تصریح کرد: امروزه دیده می‌شود که برخی به جای لفظ شهید از جانباختگان استقاده می‌کنند در حالی که این معادل‌سازی ظالمانه است که ملت ایران را در این زمینه تنها می‌گذارند. من با آن‌ها می‌گویم به گفته امام حسین(ع) عمل کنید که اگر دین ندارید، آزاده باشید. به ملتی که اکنون فرزندانشان در عرصه وهابیت و تروریست می‌جنگند و از اسلام دفاع می‌کنند درست نست که اینگونه مورد هجمه قرار بگیرند.

وی گفت: اینکه فردی از زندگی خود دست بکشد و به جنگ با اسلام ستیزان برود قابل تقدیر و تحسین است. همسر شهید حسونی‌زاده می‌گویند همسرشان 31 سال در قنوت نمازشان دعای شهادت خوانده‌اند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جلوه‌ای از جلوه‌های امیرالمومنین(ع) است، مظلومیتی در عین اقتدار بیان کرد: اصحاب رسانه نگران غوغا سالاری نباشند و با سربلندی از انقلاب و ارزش‌ها و نیز ولایت  دفاع کنند و در استکبار ستیزی با ملت همراه باشند.

وی با اشاره به دستگیری ملوان‌های آمریکایی توسط جوانان انقلاب تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمریکایی را که ادعای قدرت دارد را با دستگیری ملوانانش تحقیر کرد و به این دلیل است که آمریکا دستور مجازات ملوانی که از ملوانان ایرانی عذر خواهی کرده را صادر کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان درباره حماسه بزرگ 9 دی بیان می‎کند: برخی می‌گویند 9 دی را جناحی نکنید و من با تمام وجود از این سخن استقبال می‌کنم. 9 دی حادثه‌ای ملی است و من در جواب به آن‌ها می‌گویم شما چرا 9 دی را سانسور می‌کنید. آیا 9 دی جناحی است ولی سانسورش جناحی نیست؟

وی گفت: 9 دی روزی است که مردم اعلام کردند به پای انقلاب و ولایت ایساده‌اند. روزیست که ملت نشان داد دستانش در دست امام خمینی(ره) است. اتفاقات و صحنه‌های مهم تاریخ از جمله 9 دی و 22 بهمن را باید بیان کرد چراکه  شناسنامه و کارنامه ما هستند.

حجت‌الاسلام شفیعی درباره انتخابات گفت: نباید بداخلاقی‌های حاشیه‌ای درباره انتخابات عظمت انتخابات را از چشم‌ها مخفی کند. بعد از انقلاب بود که مردم سالاری دینی در کشور توسط امام خمینی(ره) به وجود آمد چرا که انتخابات صحنه مهمی از تاریخ ایران اسلامی است. بایدذ شرکت در انتخابات جزو باورهای عمومی شود.

وی افزود: رئیس جمهور برخاسته از رأی مردم از مسیر قانونی مورد حمایت رهبری است و نیز دفاع از رأی مردم و التزام به مردم سالاری فرمایشات مقام معظم رهبری است که اهمیت انتخابات و حضور مردم در انتخابات را نشان می‌دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: قانون مداری از اولویت های انتخابات است. باید کارها بر مبنای قانون باشد و به ذائقه افراد ربط نداشته باشد چرا که اختشاش ایجاد می‌شود. نهادهای قانونی باید مورد احترام قرار بگیرند و اگر کسی نقدی دارد در چهارچوب قانونی نقد کند. این درست نیست که برخی به نهادهای قانونی هجمه کنند.

وی گفت: اخلاق مداری نکته مهم دیگر است که باید در انتخابات رعایت شود. انتخابات باید در تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شود. در هر انتخاباتی یکی از دغدغهها این است که وحدت مردم خوزستان گسسته نشود. دمیدن در شیپوری که وحدت را برهم زند خطرناک است برخی به چه بهایی می‌خواهند وارد عرصه سیاست شوند.

حجت‌الاسلام شفیعی درباره اهمیت انتخابانت عنوان می‌کند: اینکه رهبر در اولین وقت به پای صندوق‌های رأی رفته و رأی می‌دهد پیام دارد و اهمیت انتخابات را می‌رساند. انتخابات یک فرصت اللهی است که جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار