شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
معاون وزیر صنعت:
فعالیت کارخانه های بدون کارگر و مشکلات عدم اشتغال برای دولت، آن ها را بی ثبات تر خواهد کرد

شوشان-سپیده اسکندری: سیدعلی سید ابریشمی در نوزدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت که امروز، 30 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دولت‌ها نیاز دارند که دانشگاهیان و متخصصین به کمک آن‌ها بیایند تا در جهت ارتقای فناوری دولت‌ها کمک کنند و از مشکلاتی که در اثر سرعت پیشرفت تکنولوژی برای دولت‌ها به وجود می‌آید، جلوگیری شود.

وی افزود: سرعت زیاد دگرگونی هایی که در حوزه ی علم و فن آوری و تاثیرات آن بر تمامی حوزه های زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد، عاملی است که دولت ها را ناگزیر می کند واکنش ها و پاسخگویی ها را نسیت به آن اعمال کند.

سید ابریشمی گفت: نقش دولت‌ها در مدیریت و سازگاری با انفجار های فن آوری تازه به دستاوردهای آن در مقایسه یا سایر نهادها مطرح است.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای این که بتوانند در آینده بازیگر کارساز و معنی داری باشند باید طرح‌ها و راهبرد خود را مورد باز اندیشی بنیادین قرار دهند و پیشرفت‌های فناوری خود را به روز کنند.

معاون وزیر صنعت ومعدن تصریح کرد: چالش‌ها و دگرگونی هایی که در آینده با پیشرفت فناوری به وجود می‌آید،‌ دولت ها را ملزم می‌کند تا چالاک و پویا باشند که بتوانند شتاب و تأثیر فناوری‌ها را پیش‌بینی کنند.

وی با پرسش این سوال که چگونه دولت ها خواهند توانست انفجار فن آوری های نو را مدیریت کنند و یا با آن سازگار شوند، خاطر نشان کرد: الگوهای کنونی که در اختیار دولت هاست با پیشرفت تکنولوژی، به سرعت چشم‌اندازهای خود را از دست می‌دهند و و توانایی دولت ها و بازیابی عوارض ناشی از آن شوک های زیادی را به دولت ها وارد خواهد کرد؛ بنابراین دولت‌ها باید به طراحی سامانه‌های حاکمیتی جدید چابک و انعطاف‌پذیر بپردازند.

رییس سازمان صنایع کوچک و صنعتی عنوان کرد: بسیاری از مشاغل در آینده جایگزین می شوند. فعالیت کارخانه های بدون کارگر و مشکلات عدم اشتغال برای دولت، آن ها را بی ثبات تر خواهد کرد و ثروت ها را در اختیار بخشی از نخبگان آن جامعه قرار می دهد و عوارض اجتماعی ناشی از آن اتفاقات ناگواری را در کشورهای عقب مانده رقم خواهد زد که دولت‌ها باید خود را برای مواجه با این شرایط آماده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار