شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
پیام یونسکو در کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در اهواز:
مدیرکل یونسکو در خصوص دستور کار جهانی توسعه پس از 2015 اظهار کرد: در جهانی که درگیر تحولات پرشتاب است، و در زمانی که محدودیتِ منابع وجود دارد، ما می باید بر مهم ترین پیش برندگان توسعه پایدار، یعنی حذف فقر و صلح مداوم متمرکز شویم.
به گزارش شوشان محدثه محب حسینی نماینده یونسکو در ایران، دستورکار جهانی توسعه پس از 2015 را در کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در اهواز قرائت کرد.

در ابتدای این قرائت نامه، ایرینا جورجیوا بوکووا مدیرکل یونسکو در خصوص دستور کار جهانی توسعه پس از 2015 اظهار کرد: در جهانی که درگیر تحولات پرشتاب است، و در زمانی که محدودیتِ منابع وجود دارد، ما می باید بر مهم ترین پیش برندگان توسعه پایدار، یعنی حذف فقر و صلح مداوم متمرکز شویم.

مدیرکل سازمان یونسکو افزود: من باور دارم که همکاری در آموزش، فرهنگ، علوم، ارتباطات و اطلاعات یک نیروی قوی برای تحول و دگرگونی است.

همچنین بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در این‌باره گفت: دستور کار جدید توسعه وعده ای است که توسط رهبران به همه ی مردم در سراسر جهان داده می شود.

وی اضافه کرد: در سرتاسر دنیا، کار برای مردم و پایان بخشیدن به فقر در همه ی اشکال آن است؛ و این یک دستور کار برای سیاره ی مشترک ماست.

دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: پیشینه ی این پیام عبارت است از اهداف توسعه ی هزاره، (2015-2000) آغاز فرآیند گسترده ی مشورتی توسط گروه کاریِ مربوط به توسعه ی پایدارِ مجمع عمومی ملل متحد، ارائه ی گزارش به مجمع عمومی ملل متحد در دسامبر2014، تصویب نهایی دستور کار جهانی توسعه پس از 2015 تا سال 2030 در سپتامبر 2015 در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک شامل 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه (مصادف با هفتادمین سالگرد ملل متحد)، تعهد کشورها به عملیاتی کردن اهداف دستور کار و توجه به ادغام آن در سیاست گذاری از اول ژانویه 2016.

وی تأکید کرد: اهداف ویژه ی دستورکار توسعه پس از 2015، پایان بخشیدن به افق موجود در همه ی اشکال و در همه مناطق، پایان بخشیدن به گرسنگی، تأمین امنیت غذایی، بهبود تغذیه، ترویج کشاورزی پایدار، تضمین زندگی سالم بهداشتی، ارتقای رفاه برای همه در همه سنین، تضمین آموزش با کیفیت بر آب فراگیر، ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه، دستیابی به برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان و دختران، تضمین دسترسی و مدیریت پایدار آب و سالم سازی آن برای همه، تضمین دسترسی به انرژی جدید، پایدار و قابل اطمینان برای همه، ارتقای رشد اقتصاد فراگیر و پایدار، اشتغال کامل و مولد و کار مناسب برای همه، ایجاد زیربناهای منعطف و بهبودپذیر، ارتقای صنعتی شدن فراگیر، پایدار و ترویج نوآوری، کاهش نابرابری در میان کشورها، ایجاد شهرها و استقرارات انسانی فراگیر، سالم، منعطف و بهبود  پذیر و پایدار، تضمین الگوهای تولید و مصرف پایدار، انجام اقدامات فوری برای مقابله با تغییر اقلیم واثرات آن، حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس ها، دریاها و منابع دریایی برای توسعه پایدار، محافظت، بازسازی و ترویج استفاده پایدار از اکوسیستم های خاکی، مدیریت پایدار جنگل ها، ترویج جوامع صلح طلب وفراگیر برای توسعه پایدار، تدارک و دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در همه سطوح و تقویت ابزارهای اجرا و احیای شراکت جهانی برای توسعه پایدار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار