اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
تنور انتخابات در خوزستان گرمتر می شود
هرچه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیکتر می شویم طیف بندی گروهها و جریانات سیاسی در خوزستان، رنگ و بوی شفاف تری به خود می گیرد و فعالیت های گروهها و احزاب برای کسب کرسی های مجلس پر رونق تر از گذشته می شود.
اصولگرایان نیز بتدریج اقدامات خود را برای انتخابات مجلس آغاز خواهند کرد اگرچه گفته می شود هنوز ساز و کار اجماع آنها برای شرکت در انتخابات نهایی نشده است. گفته می شود برخی از نمایندگان فعلی خوزستان در لیست نهایی اصولگرایان حضور خواهند داشت
نشست اخیر انتخاباتی اصلاح طلبان خوزستان که بمنظور انتخاب اعضای شورای راهبردی آنان در اهواز برگزار شد بار دیگر، انتخابات مجلس آینده را در کانون توجه فعالان سیاسی و اجتماعی استان قرار داد.

هرچه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیکتر می شویم طیف بندی گروهها و جریانات سیاسی در خوزستان، رنگ و بوی شفاف تری به خود می گیرد و فعالیت های گروهها و احزاب برای کسب کرسی های مجلس پر رونق تر از گذشته می شود.

نشست اصلاح طلبان که باحضور و سخنرانی وزیرکشور دولت اصلاحات در تالار مهتاب برگزار شد بازتاب زیادی در محافل مختلف داشت و در سایت ها و شبکه های اجتماعی، موافقان و منتقدان این نشست دیدگاه های خود را منتشر نمودند. موافقان این نشست، تلاش برای سازماندهی، فراگیری، زمینه سازی برای اجماع انتخاباتی و حضور طیف های مختلف را از نقاط قوت این نشست عنوان می کنند و منتقدین، عدم دعوت از خود یا برخی دیگر از سیاسیون و در مواردی نتیجه ترکیب منتخب را مورد نقد قرار می دهند. با این وجود این نشست، بار دیگر توجه همگان را به موضوع انتخابات مجلس جلب نمود.

از سوی دیگر گفته می شود اصولگرایان نیز بتدریج اقدامات خود را برای انتخابات مجلس آغاز خواهند کرد اگرچه گفته می شود هنوز ساز و کار اجماع آنها برای شرکت در انتخابات نهایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ما، شنیده ها حاکی است برخی از نمایندگان فعلی خوزستان در لیست نهایی اصولگرایان حضور خواهند داشت از این رو گفته می شود از هم اکنون حضور ناصر سودانی و شکرخدا موسوی در این لیست قطعی است و احتمالا سیدکریم حسینی بعنوان سومین گزینه اصولگرایان برای ورود به مجلس معرفی خواهد شد.

هرچند گفته می شود محمد جعفر فلسفی فعال رسانه ای و عضو جامعه اسلامی مهندسین نیز در این دوره از انتخابات از گزینه های احتمالی اصولگرایان خواهد بود.

در میان اصلاح طلبان به جز علی عماد که از معاونت استانداری خوزستان برای کاندیداتوری استعفا داده، نام دیگری بصورت جدی مطرح نشده است. بر این اساس به نظر می رسد ذهن اصلاح طلبان و هواداران دولت در خوزستان، بیشتر متوجه تعیین مکانیسم انتخاب نامزدهاست و هنوز وارد تعیین مصادیق نشده اند.

از طرفی جبهه ایستادگی که در انتخابات ریاست جمهوری از محسن رضایی حمایت کرده بود نیز خود را در استان خوزستان دارای وزن سیاسی قابل توجه می داند بویژه آنکه رضایی در انتخابات سال۹۲ توانست بیشتر آرای مردم خوزستان را از آن خود کند، گفته می شود این گروه نیز در انتخابات پیش رو گفتمان اعتدال و نزدیک به دولت را در دستور کار قرار خواهد داد از این رو شاید ائتلاف نانوشته ای میان آنان با حامیان دولت ایجاد شود.

خبرهای خبرنگار ما حاکی از آن است که هواداران احمدی نژاد نیز در خوزستان دست بکار شده اند و برخی مدیران دولت دهم نیز آماده ورود به کارزار انتخابات شده اند. حضور سیدکریم حسینی معاون سیاسی استاندار سابق و همچنین کاندیداتوری احتمالی جعفر حجازی استاندار سابق در همین راستا ارزیابی می شود اگرچه آنان، خود هنوز تایید نکرده اند از سوی چه جریان اصولگرایی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

چهره های مستقل نیز در این دوره از انتخابات حضور فعالی خواهند داشت اگرچه به نظر می رسد در برخی شهرها همچون اهواز، آبادان و… شانس چهره های مستقل کمتر خواهد بود.

روزها و هفته های آتی تنور انتخابات گرم تر از گذشته خواهد شد و تب انتخابات به سایر شهرهای استان نیز سرایت خواهد نمود.
منبع: تابناک
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
comment
0
0
comment اقای فلسفی در این دوره کاندید نشدن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار