شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
رییس نظام صنفی رابانه ای استان عنوان کرد:
پاک سرشت یادآور شد: کمیسیون نرم افزار سازمان نصر کشور یکی از مهم ترین کمیسیون تخصصی نرم افزاری نصر کشور است که نظام صنفی خوزستان توانسته ریاست کمیسیون نرم افزار را به خود اختصاص دهد. دکتر علیرضا صفایی ریاست این کمیسیون را در کشور به عهده دارد.
شوشان-سپیده اسکندری: به گزارش خبرنگار شوشان مهندس عبدلله پاک سرشت رییس نظام صنفی رابانه ای استان خوزستان در نخستین نشست خبری این سازمان که پیش از ظهر امروز در پارک علم  فناوری استان برگزاv شد اظهار کرد: سازمان نظام صنفی استان به مانند تمام نظامات دیگر استان وظیفه ی رتبه بندی و سطح بندی فارغ التحصیلان این حوزه و معرفی آنان را به حوزه هایی که نیاز به بهره مندی از خدمات این مشاوران دارند.

وی افزود: تشکیل نظام صنفی استان ها به اشتغال زایی فارغ التحصبلان حوزه ها و رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات کمک می کند.

پاک سرشت عنوان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای در استان، حوزه ی فناوری اطلاعات استان را در شاخه ی مشاوران، فروشگاه ها و شرکت ها ساماندهی می کند. به این معنی که هر شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد در این حوزه فعالیت کند، باید مجوز بگیرد و اگر بخواهد خرید و فروشی انجام دهد ملزوم به دریافت جواز کسب است.

وی اضافه کرد: شرکت هایی که بخواهند شروع به فعالیت یا ادامه فعالیت کنند ملزم هستند مجوز فعالیت نظام صنفی را داشته باشند و در شاخه ی فروشگاه ها، هر شخص حقیقی یا حقوقی بخواهد خرید و فروشی انجام دهد و با شهروندان ارتباط تجاری داشته باشد می بایست از اتحادیه ی مربوطه جواز کسب بگیرد و هر شخصی که ارائه ی خدمت یا کالا می کند(سخت افزار-نرم افزار) مجوز فعالیت از سازمان نصر استان مربوطه داشته باشد.

رییس نظام صنفی رابانه ای استان خوزستان در خصوص فعالیت های بخش حقیقی و حقوقی این سازمان گفت: در خصوص بخش حقیقی مجموعه، هر سال در اردیبهشت ماه آزمون تعیین سطح برگزار و مشاوران درجه 1 و 2 و 3 درجه بندی شده و بر اساس آن به بخش عمومی و خصوصی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در خصوص بخش حقوقی که شرکت ها و فروشگاه ها را در بر می گیرد، هر شرکتی که بخواهد فعالیت اش را آغاز یا مجموعه ای شرکت اش را ثبت کند که موضوع شرکت یا نام شرکت حوزه ی فناوری اطلاعات باشد، کسب مجوز از سازمان نصر آن استان الزامی است.
پاک سرشت در مورد ارتباط این سازمان با پلیس فتا اظهار کرد: این سازمان جلسات متعددی با پلیس فتا برگزار می کند. نصر خوزستان دبیر کمیته ی پایش استان و پلیس فتا یکی از اعضای این کمیته است و مشاوره های این سازمان به پلیس فتا به نحوی است که می توان گفت نصر همواره دوشادوش فتا بوده است.

وی در ارتباط با پیشینه ی این سازمان گفت: این سازمان از یک سال پیش آغاز به کار کرده و نخستین انتخابات آن بهمن ماه گذشته برگزار شد که در آن عبدلله پاک سرشت به عنوان رییس نظام صنفی رایانه ای استان، مسعود آرامی به عنوان سرپرست دبیرخانه نصر استان، دکتر علیرضا صفایی نایب رییس سازمان نظام صنفی و محمد پروانه به عنوان خزانه دار این سازمان انتخاب شدند.

رییس نظام صنفی رابانه ای استان خوزستان افزود: تعداد اعضای هیئت رییسه سازمان نصر در هر استان متفاوت است. در خوزستان تعداد اعضای هیئت مدیره 9 نفر است که از بین آن ها 1 نفر رییس سازمان، 1 نفر نایب ریییس، 1 نفر خزانه دار انتخاب می شوند و دبیر سازمان از بین اعضای هیئت مدیره و خارج اعضا به پیشنهاد رییس سازمان و تایید اعضای هیئت مدیره انتخاب می شود.
وی خاطر نشان کرد: از بین نظامات مهندسی استانی، نمایندگانی به مجمع عمومی سازمان نصر کشور معرفی و از بین آن ها شورای مرکزی نصر کشور تشکیل می شود.

وی ادامه داد: شورای مرکزی نصر کشور و هیئت مدیره ی نظامات استانی، همگی برای مدت سه سال انتخاب می شوند و از سوی هیئت مدیره، رییس نظام صنفی رایانه ای استان به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی نصر کشور انتخاب شده است. 

او اضافه کرد: نظام صنفی رایانه ای کشور متشکل از 23 عضو از نظام صنفی های سراسر کشور است و استان خوزستان یک عضو در این شورا دارد.

پاک سرشت یادآور شد: کمیسیون نرم افزار سازمان نصر کشور یکی از مهم ترین کمیسیون تخصصی نرم افزاری نصر کشور است که نظام صنفی خوزستان توانسته ریاست کمیسیون نرم افزار را به خود اختصاص دهد. 

وی اذعان داشت: دکتر علیرضا صفایی ریاست این کمیسیون را در کشور به عهده دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار