شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع رای اولی ها
رای اولی ها بر اساس شاخص های ملی ، فرهنگی و اجتماعی رای بدهند.



سارا ممبینی 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر دانش آموزانی که برای اولین بار رای می دهند بتوانند نماینده ای با مولفه های درست انتخاب کنند ما در راستای آگاهی بخشی به دانش آموزان موفق عمل کرده ایم .
 
محمد تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت : بخشی از وظیفه ی ما در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموز را بر اساس شاخص ها ، مولفه ها و مکانیزم های مورد نظر به سمت یک هویت ملی و سیاسی هدایت کنیم تا بر اساس آن به مسائل سیاسی ، اجتماعی ورود پیدا کند .

 وی با تاکید بر اینکه این هویت ملی و سیاسی باید به منابع دینی ،فرهنگی ، تاریخی و اجتماعی ما وصل باشد ، خاطر نشان کرد: اگر این هویت ملی و سیاسی به خوبی شکل پیدا کند، قطعا نقش خود را به درستی در صحنه های مختلف اجتماعی نشان می دهد .

تقی زاده با اشاره به اینکه پایه ی کار در فرآیند تعلیم و تربیت، توجه و تاکید بر مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، ملی و مذهبی است، بیان داشت: بخشی از فعالیت های معلم و دانش آموز در کلاس درس باید به سمت شکل گیری این هویت هدایت شود و اگر دانش آموزان ما در این زمینه شناخت ، درک و فهم لازم را داشته باشند ،می تواند در آینده تبدیل به شهروند یا مدیری آگاه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت : با اعمال این نوع تربیت ،دانش آموزان توجه بهتری را نیز نسبت به علم ، دانش ، تکنولوژی و صنعت خواهند داشت و تبدیل به فرد موفقی می شوند پس ما در آموزش و پرورش نهایت سعی و تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان رای اولی ما انتخاب آگاهانه ای داشته باشند فضای جامعه ی ما در ابعاد مختلف بهتر می شود و به ایجاد یک فضای مثبت رو به جلو کمک می کند و با انتخاب درست، می توانیم نمایندگانی را به مجلس بفرستیم تا بر معادلات ملی و جهانی تاثیر گذار باشند.

تقی زاده با اظهار اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که " مجلس در راس تمامی امور است "، انتخابات پیش رو را مهم ارزیابی کرد و گفت : اگر دانش آموزانی که برای اولین بار رای می دهند بتوانند نماینده ای با مولفه های درست انتخاب کنند ما در راستای آگاهی بخشی به دانش آموزان موفق عمل کرده ایم .

وی گفت: به خاطر اهمیت انتخابات های پیش رو باید تلاش شود تا ذهن دانش آموز را درگیر این مسئله به عنوان یک مسئله ی اساسی کنیم و تلاش کنیم تا رای اولی ها به دور از حاشیه های موجود، بر اساس شاخص های ملی ، فرهنگی و اجتماعی رای بدهند.

تقی زاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خوزستان برای آگاهی بخشی سیاسی به دانش آموزان در کنار رای اولی ها خواهد بود ، تصریح کرد: در نیمه ی دوم بهمن ماه از رای اولی ها دعوت می کنیم تا ضمن تبادل نظر با آنها در خصوص انتخابات، به وظیفه ی خود در خصوص حضور آگاهانه ی آنها در صحنه ی انتخابات عمل کنیم .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمدرضا حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
comment
2
0
comment مشارکت رای اولی ها در انتخابات بسیار شایسته است ولیکن تبلیغات تعدادی از کاندیداهای(نامزد) مجلس شورای اسلامی که تحت عنوان برگزاری جلسه هم اندیشی بصورت ارسال پیامک برای فرهنگیان صورت می گیرد می توان گفت با توجه به ممنوعیت تبلیغات از مشارکت رای اولی ها جالب تر است ؟!...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار