اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
علی عماد عنوان کرد:
عماد وجود جناح ها و احزاب مختلف را راه مقابله با استبداد دانست و گفت: امیدواریم در کشور به جایی برسیم که بگوییم فعالیت دو جریان فکری در کشور واقعیت دارد و این دو جریان چون دو بال نظام عمل خواهد کرد. باید یک جریان در جهت حذف جریان دیگر تلاش نکند،


شوشان-سپیده اسکندری: علی عماد در نشست دوستانه با تعدادی از جوانان و نخبگان خوزستان عنوان کرد: وقتی رهبری می گوید اگر کسی من و نظام را قبول ندارد در انتخابات شرکت کند، یعنی همه موظفیم برای آینده ی کشور دست به دست هم دهیم.

وی افزود: امیدوارم نشست های دوستانه برای جوانان فضایی را در کشور ایجاد کند که حق را برای همه به رسمیت بشناسیم. همه ایرانی هستیم و طبق قانون همه-چه نظام را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند-حق و حقوقی دارند.

معاون سابق استانداری خوزستان تاکید کرد: در قانون اساسی یک سری اصول آمده و ما نیز پایبند به اصول هستیم و از دید اصلاح طلبان همه ی اصول قانون اساسی باید در کشور اجرا شود و نباید برخی از آن ها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از این اصول، حقوق شهروندی است که باید رعایت شود. مردم یک سری حقوق فردی و اجتماعی دارند که باید به وسیله ی حکومت اجرایش تضمین شود و تعدی و برخورد با افراد نباید نباشد. نباید سلیقه ای با افراد برخورد کنیم و حتا اگر قانون را نمی پذیریم، برای نظم اجتماع باید به آن تن دهیم.

باید مانع حرکات تندروانه در کشور شد

عماد با ارائه ی راهکار درست در زمینه ی مخالفت با هر قانون ابراز داشت: گاهی حرکت های ما هزینه های سنگینی را به کشور تحمیل می کند لذا اگر قانون را قبول نداریم، می باید راهکاری ایجاد کنیم که تغییر قانون انجام شود و نباید این مخالفت ها را به خیابان ها کشاند بلکه باید برای قانون ساز و کار قانونی تعریف کرد.

او اضافه کرد: دینِ ما دینِ منطق است و فرهنگ ملی ما فرهنگ متولی است لذا باید با این دید که که دین ما توانمند است و فرهنگ دینی ما قوی و کارآمد است کارها را پیش ببریم. عقل و منطق سر منشا دین ماست و تمدن ما در طول سالیان دراز این را بازتاب داده که ایرانیان صلح طلب و اهل گفتگو هستند. باید این دید را در دنیا ترویج دهیم و برای ترویج آن در وهله ی اول باید خودمان را تربیت کنیم که بتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم و بعد بتوانیم با دیگران تعامل و گفتگو داشته باشیم.

معاون سابق استانداری خوزستان در خصوص وظایف نماینده و نقش یک نماینده در تغییر قانون صراحتاً اظهار کرد: نماینده یک مصونیت سیاسی دارد اما نمی تواند و نباید در همه ی امور به شخصه تصمیم بگیرد و به تنهایی نظر دهنده ی نهایی باشد. نماینده کسی نیست که فرای قانون باشد یا فصل الخطاب قانون باشد. فصل الخطاب قانون در کشور ما رهبری است.

وی یادآور شد: نماینده با ابزاری که قانون به او تفویض کرده قدرت طرح سوال، استیضاح و دسترسی به مقامات کشوری دارد و از طریق این سه می تواند اعمال قدرت کند. در بعد نظارتی نیز نماینده نمی تواند شخصا وارد عمل شود بلکه در قالب قانون و به واسطه ی کمیسیون هایی که در مجلس ایجاد می شود حق نظارت و دخالت دارد.

عماد افزود: قانون یا از طرف دولت به عنوان لایحه به مجلس ارائه می شود و یا از طرف جمعی از نمایندگان به عنوان طرح ارائه می شود یعنی نظر نماینده در قالب طرح عنوان می شود و خودش به تنهایی نمی تواند طرح ارائه بدهد. برای عمران و آبادی استان نیز طرز برخورد و رفتار نماینده می تواند تاثیر گذار باشد اما امکان پذیر نیست که نماینده پاسخگوی همه ی کمبودها باشد و البته قانون نیز برای اش تعریف نکرده است.

راهی جز جذب سرمایه گذاری خارجی برای معضل بیکاری نیست

وی بیان داشت: از آن جایی که مشکلات مردم روی هم انباشته شده و دستگاه های اجرایی پاسخ گوی نیاز مردم نیست، مردم به ناچار به نماینده رجوع می کنند. وقتی این ارجاعات زیاد شود و نماینده از عهده ی آن ها بر نیاید، مشکلات جدی ای به وجود خواهد آمد لذا باید به سمت و سویی برویم که خواسته های مان را متعادل کنیم

عماد در خصوص مشکلات مربوط به بحث اشتغال در کشور گفت: اگر مشکل اشتغال حل شود، یعنی به رشد 8 درصد رسیده ایم اما اگر حل نشود، یعنی از رکود خارج نشده ایم و این یعنی وضعیت نابسامان است و با توجه به قیمت نفت، بدون جذب سرمایه ی 50 میلیاردی خارجی در سال امکان رشد نخواهیم داشت.

او ادامه داد: منابع داخلی پاسخگوی 5 میلیون بیکار در کشور نیست و متاسفانه بخش بزرگی از کسانی که در راه خلاف فعالیت می کنند بین 18 تا 27 سال هستند که اکثریت آنان بیکاران و یا افراد نیازمند و گرفتار هستند؛ لذا راهی جز جذب سرمایه گذاری خارجی نیست.

معاون سابق استانداری خوزستان ضمن تاکید بر اولویت دادن به حل مسایل اقتصادی در کشور گفت: باید نماینده را موظف کنیم اولویت نخست در مجلس در آینده اشتغال باشد و دولت نیز اگر نتواند ظرف دو سال آینده مشکل اقتصادی و اشتغال را حل کند، در انتخابات آینده با اقبال عمومی روبرو نخواهد شد. مردم با کسی قسم نخورده اند، مردم ما به دنبال کسی هستند که پاسخگوی مشکلات شان باشد و مشکل اساسی کشور را حل کند.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که امنیت کشور برای حل این معضل اساسی ایجاد شود. باید برای سربلندی نظام از درگیری های جناحی بکاهیم و مشکلات را به شکلی منطقی حل کنیم.

ماهِ اصلاحات، پشت ابر نمی ماند

عماد در پاسخ به پرسش مربوط به موضوع فتنه در کشور عنوان کرد: مسایل سیاسی قابل حل است و تاریخ مشخص می کند حق با کیست و فتنه را چه کسی آغاز کرده است. هیچ وقت مقام معظم رهبری برای افراد در حصر واژه ی سران فتنه را به کار نبردند. ایشان گفتند سران فتنه در خارج از کشور هستند.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ خیلی ها نظر دادند و بعدها مشخص شد برحق بوده اند یا علیه حق. باید فتنه گران باید در برابر قانون پاسخگو باشند و اهل فتنه و کسانی که غیر قانونی عمل کرده اند باید محاکمه شوند.

معاون سابق استاندار گفت: در خصوص موضع سیاسی، من همیشه یک اصلاح طلب بوده ام و سعی کرده ام با دوستان دوست باشم و مخالفان عقیده خودم را محترم بشمارم.

وی خاطر نشان کرد: انسان ها تفکرات مختلف دارند و متفاوت هستند. سعی کنیم در مباحث مختلف یکدیگر را نقد کنیم اما شخصیت هم را زیر سوال نبریم، به هم اتهام بی جهت نزنیم و قانون را مبنای گفتگوی خود قرار دهیم. ما برای این نظام، برای این خاک خون داده ایم و لذا باید مشکلات را با منطق حل کنیم. امیدوارم روزی در کشور فرا برسد مجالس ما به گفت و شنود منطقی تن بدهند و یکدیگر را در مباحث تحمل کنند.

عماد وجود جناح ها و احزاب مختلف را راه مقابله با استبداد دانست و گفت: امیدواریم در کشور به جایی برسیم که بگوییم فعالیت دو جریان فکری در کشور واقعیت دارد و این دو جریان چون دو بال نظام عمل خواهد کرد. باید یک جریان در جهت حذف جریان دیگر تلاش نکند،

وی با بیان این که فکر وجود دارد و اصلاحات یک تفکر است عنوان کرد: فکر را نمی توان نابود کرد. جریان مقابل نمی تواند جریان را منکوب کند لذا باید بپذیریم هر دو جریان در کشور فعال باشند و در قلب اجتماع نفوذ کنند و برنامه ی اصلاحی برای پیشرفت کشور بدهند و هر جریانی که توانست اقبال عمومی را به دست آورد، وقتی وارد قدرت شد، طرف مقابل سنگ اندازی نکند بلکه نقد کند.

معاون سابق استانداری خوزستان امکان ایجاد یک فضای چند صدایی در کشور را از اولویت های برنامه های خود عنوان کرد و گفت: جزو برنامه های من است که به عنوان نماینده تا آن حدی که قانون اجازه می دهد وارد این بحث بشویم که یک فضای آرامش بخش در کشور ایجاد کنیم تا همه بدون ترس عقیده شان را ابراز کنند و کاری کنیم تا قانون جرمی برای کسی صادر نکرده باشد، ممنوع الصدا یا تصویر نشود.

وی اذعان داشت: باید در کشور فضایی ایجاد شود که همه نظر بدهند و صاحب نظر باشند نه این که فقط یک صدا باشد؛ یک صدایی در کشور باعث ایجاد دیکتاتوری می شود لذا باید همه ی صداها شنیده شود.

ظلم تحمل پذیر است اما تبعیض نه!

معاون سابق استانداری خوزستان دخالت دادن قومیت را در بحث اشتغال ناعادلانه خواند و بیان داشت: اگر بحث اشتغال از خوزستان حل شود، بحث های قومیتی وجود نخواهد داشت. در ذهن من قومیت معنا ندارد و هیچ گاه به مسایل قومیتی دامن نزده ام. همه ایرانی هستیم و باید کسانی را که به قومیت طلبی دامن می زنند کنار بزنیم و از صحنه دور کنیم.

وی افزود: قومیت در استان یک فرصت است و باید به تناسب جمعیت، موقعیت ایجاد شود. همه حق آب و گل دارند و همه باید به تناسب از مزیت ها استفاده کنند. تبعیض ریشه بر انداز و ریشه کن است و مدیری که بگوید قومیت طلب است باید توبیخ شود.

عماد با تاکید بر مشکلات موجود در بخش کشاورزی، صنعت و سایر بخش های خصوصی و ضمن هم دردی با کشاورزان و صنعتگران بیان کرد: خوزستان یک قطب کشاورزی کشور است و پیش بینی شده محصولات استان قابلیت این را دارد که بیش از 100 میلیون و با اجرای طرح 550 هزار هکتاری بیش از این میزان را تغذیه کند.

او اضافه کرد: سال ها در شهرستان های مختلف پیگیری کرده ام و به مشکلات کشاورزان آشنایی دارم و چون بخشی اعظمی از جمعیت خوزستان و درصدی از جمعیت اهواز و بخش یزرگی از جمعیت کارون، باوی و حمیدیه کشاورز هستند، مشکلات آنان را دسته یندی کرده ام لذا به عنوان نماینده به دفاع از کشاورزان می پردازم و کمبود آب، نهادهای کشاورزی، ادوات کشاورزی، تسهیلات پرداختی، خریدهای تضمینی را پیگیری خواهم کرد.

عملکردها را نقد کنیم، سنگ اندازی نکنیم

معاون سابق استاندار خوزستان از نیاز جامعه به اصلاحات در هر زمینه ای سخن گفت و اذعان داشت: ما در هر زمینه ای نیاز به اصلاحات داریم. امروز در کشور برای تکنولوژی و زمینه های دیگر نیاز به اصلاحات داریم.

وی سیاست را رکن توسعه ی هر کشور خواند و گفت: این که می گویند سیاست در کشور معنا ندارد، درست نیست زیرا سیاست اساس توسعه ی هر کشوری است. اگر انتخابات در کشوری برگزار نشود، یعنی مردم در سرنوشت خودشان دخیل نیستند؛ اگر احزاب که پایه ی دموکراسی هستند پا نگیرند، مردم نقشی در تعیین مسایل اجتماعی و سیاسی خودشان ندارند. باید در اقتصاد، فرهنگ و دیگر زمینه ها سیاست را دخیل کنیم. اگر قرار است مردم در زمینه های مختلف اظهار نظر کنند و دخیل باشند باید مبنای کارمان را سیاست بگذاریم.

عماد یادآور شد: سیاست را به عنوان تدبیر تعریف می کنند نه دغل کاری. سیاست را مبنای توسعه ی هر کشوری تعریف می کنند و لذا کسانی که می گویند سیاسی نیستیم حرف شان قابل قبول نیست.

معاون سابق استاندار با تشکر از ستاد هفتاد ابراز داشت: این ستاد تلاش زیادی کرده و جوانان بسیاری را با تفکرات مختلف جمع کرده است. این کار تقریبا تشکیلاتی باید در سراسر کشور ایجاد شود؛ جوانان باید جمع شوند و خواسته ها و مشکلات شان را در قالب تشکیلاتی بازگو کنند که می تواند خواسته ها را ساماندهی کند و آن ها را دسته بندی شده و سازماندهی شده انتقال دهد.

وی تاکید کرد: با اعتقاد این ستاد را راه اندازی کرده ام اما نباید انتظار داشت زود به نتیجه برسیم. این یک کار جدید است و برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید پیگیر باشیم. امیدوارم بتوانم در کنار هم این مجموعه را با امیدواری پیش ببریم و در آینده به شکل یک تشکیلات منسجم در استان در بیاوریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار