شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
رئیس بیمارستان سینا: بیمارستان سینا علاوه بر کسب رتبه درجه یک، بیشترین امتیاز را در این زمینه، بین بیمارستانهای استان کسب نمود و این بیمارستان برای اولین بار از سطح درجه 2 در این پایش ها به درجه یک در سال 94 ارتقاء پیدا کرد

اعتبار بخشي، فرآيند خود ارزيابي و ارزيابي خارجي است که جهت ارزيابي سطح عملکرد بیمارستانها با در نظر گرفتن  استانداردهاي معين و پروسه های بهبود مورد نیاز صورت مي گيرد. در واقع اعتباربخشي تنها به وضعیت بررسی استانداردها نمي پردازد، بلکه داراي ابعاد تحليلي، مشاوره اي و بهبودي است. در مورد تعريف اعتباربخشي در بيمارستان ها بايد گفت موضوعات پزشکي مبتني بر شواهد، تضمين کيفيت، اخلاق پزشکي و کاهش خطاي پزشکي نقشي کليدي در اين فرآيند را دارا مي باشند و حفظ ايمني بيمار نيز بخشي از فرآيند تعريف اعتبار بخشي در بيمارستان است.


دکتر سید صاحب حسینی نژاد رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون با اعلام مطلب فوق گفت: پایش ملی اعتبار بخشی سالانه و یا هر دو سال یکبار در سراسر کشور در یک بازه زمانی مشخص توسط کارشناسان وزارت بهداشت انجام می شود و هدف از این پایش، دستیابی به استانداردهای لازم در بیمارستانهای کشور است.

رئیس بیمارستان سینا افزود: در پایش اخیر که در تابستان سال 94 صورت گرفت و نتایج آن به تازگی منتشر شد، بیمارستان سینا علاوه بر کسب رتبه درجه یک، بیشترین امتیاز را در این زمینه بین بیمارستانهای استان کسب نمود و این بیمارستان برای اولین بار از سطح درجه 2 در این پایش ها به درجه یک در سال 94 ارتقاء پیدا کرد.  

وی دستیابی به این موفقیت را حاصل ارتقاء فرآیندهای بیمارستانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: کاهش فرانشیز، کاهش دریافت تعرفه های غیر معمول و تعرفه های خارج از عرف، اجرای کامل ارتقاء کیفیت  هتلینگ، افزایش درصد اشغال تخت بیمارستانی از 53% در سال 93 به 86% در سال 94، جذب متخصصین لازم و زیباسازی بیمارستان از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

گفتنی است بیمارستان سینا قدمتی بالغ بر 50 سال دارد که در ایام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بیشترین بار مراجعه مجروحین جنگی در سطح استان خوزستان را بر عهده داشته، اولین بیمارستان بعد از خط مقدم جنگ بود و این بیمارستان هم اکنون 150 تخت مصوب و 320 تخت فعال دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار