اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز
در حال حاضر بسته های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار نفر هستند

در ادامه اجرای قاطعانه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان پیشروترین دانشگاه علوم پزشکی کشور که توانسته است هر 3 فاز اجرائی این طرح را با موفقیت به مرحله اجراء درآورد، تعداد 191 مرکز و پایگاه سلامت جامعه با پوشش جمعیت بیش از 2 میلیون نفر در مناطق شهری و حاشیه ای 11 شهرستان تابعه دانشگاه در دهمین روز از بهمن ماه 1394 افتتاح و به بهره برداری می رسند.

از این 191 مرکز و پایگاه سلامت جامعه مورد نظر،  شرق اهواز و غرب اهواز با تعداد 55 و 43 مرکز و پایگاه بیشترین آمار را در بین شهرستان های استان دارند. همچنین ماهشهر با 21، مسجدسلیمان با 14 و اندیمشک با 13 مرکز و پایگاه سلامت در رتبه های بعدی قرار دارند و 45 مرکز و پایگاه دیگر نیز در سایر شهرستان های تابعه دانشگاه افتتاح خواهند گردید.
 
گفتنی است در 17 استان کشور، تعداد 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت روز شنبه 10 بهمن ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز و تعدادی از معاونین وی در چند استان دیگر کشور از جمله خوزستان به طور همزمان افتتاح می شوند.

این پایگاهها و مراکز جامع خدمات سلامت در استانهای خوزستان، اصفهان،البرز، هرمزگان،خراسان رضوی، قم، زنجان، کرمان، آذربایجان شرقی، کردستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، همدان، کرمانشاه، قزوین و آذربایجان غربی با هدف پوشش و ارتقاء سلامت جمعیت ساکن در حاشیه شهرها افتتاح خواهند شد.

 افتتاح پایگاهها و مراکز جامع خدمات سلامت یکی از بسته های خدمتی برنامه تحول بهداشت است که برای ارایه خدمات سطح یک بهداشتی به حاشیه نشینان و سکونتهای غیر رسمی در سه مرحله؛ برای حاشیه نشینان، شهرهای 20 تا 50 هزار نفرجمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر است و هدف عمده این برنامه عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر است.

لازم به ذکر است در حال حاضر بسته های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار نفر هستند و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت که 5 میلیون نفر هستند به پوشش بیش از 95 درصدی در کشور رسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار