اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
آیت الله موسوی جزایری:
همه ما سرباز این نظام هستیم و مسئولیت های بزرگی را بر گردن داریم
 خطيب نمازجمعه اهواز با بیان این​که در مرحله پسابرجام سرمایه ​گذاری​ ها فوران می​کند اما باید به خوزستان نیز توجه شود، گفت: ایجاد کارآفرینی و اشتغال مستلزم ورود بخش ​خصوصی و سرمایه​ گذاران است اما در خوزستان انگار مسئولان قسم خورده​اند که سرمایه​ گذاران خارجی را تحویل نگیرند.

آیت​الله سیدعلی محمد موسوی جزایری در خطبه​ های نماز جمعه امروز (نهم بهمن) که در مصلای مهدیه اهواز برگزار شد، با تبریک ایام شکوهمند دهه فجر، اظهار کرد: آمریکا در روزهای اخیر پیش از پیروزی انقلاب کمیته ​ای در کاخ سفید جهت جلوگیری از پیروزی انقلاب تشکیل داد اما تمام نقشه​ های آن​ها نقش بر آب شد. انقلاب اسلامی با عنایت امام زمان حاصل شد و امام (ره) حکومت نظامی را درهم شکست و تفاله​های طاغوت به زباله ​دان تاریخ پیوستند.
 
وی افزود: انقلاب همچنان ادامه دارد و درس​های بزرگی برای ما به جا گذاشته است. سرانجام پیروزی با ملت ایران است. ملت سرافراز، به این انقلاب که آرزوی انبیا و حاصل خون شهدا است وفادار هستند زیرا آن را شناختند و دانستند بر حق است.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اروپا تصریح کرد: اين سفر پیروزمند بود و قراردادهای موفقی منعقد شد. امیدواریم این ارتباطات همراه با عزت باشد تا با این دیپلماسی در اوج اقتدار قرار بگیریم. این قراردادها مربوط به تکنولوژی هستند و در تمام دنیا در زمينه تکنولوژی به یکدیگر محتاج هستند و آن را با هم مبادله می​کنند.
 
وي گفت: بعد از شکست تحریم این​کار را باید انجام می​دادیم و از دولت و وزرا سپاسگزاریم که در این خصوص پیشگام هستند اما باید بدانیم که ایران کشور تولیدکننده​ای است و باید دقت کنیم که کارگران خود را بیکار نکنیم. البته مسئولان متوجه این امر هستند و ملت ایران هم باید مصرف کالاهای خارجی که در داخل کشور تولید می​شود را حرام بداند.
 
موسوی جزایری با بیان این​که در مرحله پسابرجام سرمایه​ گذاری​ها فوران می​ کند اما باید به خوزستان نیز توجه شود، عنوان کرد: ایجاد کارآفرینی و اشتغال مستلزم ورود بخش ​خصوصی و سرمایه ​گذاران است اما در خوزستان انگار مسئولان قسم خورده​اند که سرمایه​ گذاران خارجی را تحویل نگیرند. اگر لیست سرمایه​ گذاران خارجی را در کشور نگاه کنیم، مشاهده می​کنیم که سرمایه​ گذاری​ها در تهران متمرکز است و بخش دیگری نیز در اصفهان و تبریز است و سهم اهواز در این خصوص صفر است. این نشان​دهنده این است که مسوولان توجهی نمی​ کنند. تذکری در این خصوص دادیم اما توجهی نمی ​شود كه اين امر شديدا ناراحت ​كننده است.
 
وی با بیان این​که در خوزستان ظرفیت​ های بسیاری وجود دارد اما نباید تا این میزان بیکاری در استان وجود داشته باشد، گفت: مسئولان حمایت نمی​کنند و این امر موجب شده که بیکاری در خوزستان بیداد کند. باید مسئولان پشتیبان سرمایه​ گذاری​ ها در خوزستان شوند و این طلسم را بشکنند. اکنون و پس از اجرای برجام فرصتی پیش آمده است و طوری نباشد که این فرصت را نیز از دست بدهیم؛ این صحیح نیست. همه در روز قیامت باید جوابگوی بیکاران باشند. اگر در این خصوص اقدامی نشد، من ادامه خواهم داد و پیگیر خواهم شد.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به احداث ایوان حضرت فاطمه (س) در خوزستان بيان​کرد: ایوان حضرت فاطمه (س) در حرم حضرت علی (ع) که به​دست مردم خوزستان ساخته و اکنون کار افتتاح آن انجام شد که این افتخاری برای مردم خوزستان است.
 
موسوی​جزایری با اشاره به انتخابات پیش رو و عدم تأیید صلاحیت​ ها، تصریح کرد: حماسه بزرگی پیش رو داریم که یک مرحله آن، که مرحله ثبت​نام بود را گذرانده​ایم. صلاحیت عده​ای تأیید نشده است كه شورای نگهبان رسیدگی می​کند و هر چه شورای نگهبان اعلام کند برای ما محترم و قابل قبول است و نظر شورای نگهبان نظر نهایی است. البته ما خواستار بودیم که بسیاری از افرادی که صلاحیت آن​ها احراز نشده در مرحله​های بعدی بررسی و صلاحیت آن​ها تأیید شود زیرا بسیاری از این افراد را می​شناسیم.
 
وی گفت: در دوره​ های گذشته نيز افراد مومنی تأیید صلاحیت نشدند اما معاون وزیر شدند و در آن معاونت خدمات بسیاری ارائه کردند. اگر بررسی​هاي مجدد انجام شود احتمال بسیاری وجود دارد که افراد بسیاری تأیید صلاحیت شوند و این پیشنهاد و خواسته ما بود اما اگر تجدید نظری نشد نباید قهر کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
comment
1
0
comment عالی بود
چند صفحه از سایت رو دیدم
کارتون عالیه
طراحی سایت هم خیلی جالبه
موفق باشید
سری بما هم بزنید..
آگهی90
http://Agahi90.ir
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
comment
0
0
comment نمایندگان به مجلس نرفته و مردم مسجدسلیمان و هفتکل و لالی و اندیکا در معرض اتهام یا افترا .
امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود از نخبگان درخواست نمود رودرواسی را کنار بگذارند و برای یک انتخاب درست به مردم کمک کنند، وی ادامه داد: از گوشه .و کنار شنیده می شود بعضی افراد با پول های کثیف قصد تطمیع و خرید رأی مردم را دارند. امیدوارم این مسئله دروغ باشد که اگر سندی به دست من برسد مصاحبه می کنم و نام او را رسانه ای خواهم کرد.

افترا در اصطلاح حقوقی عبارت است از اینکه فردی جرمی را به دیگری نسبت دهد؛ بدون آن که قادر به اثبات آن باشد.
در حقیقت افترا فعلی تهمتی است که تهمت‌زننده برای متهم کردن افراد، وسایل و ادوات جرم را به نوعی به شخص منتسب کند یا در منزل یا در جیب یا در وسایلی که مربوط به آن شخص است، قرار دهد. ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در این زمینه می‌گوید: «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»همچنین بر اساس ماده 699 این قانون، «هرکس عالما عامدا به قصد متهم کردن دیگری آلات و ادوات جرم یا اشیایی را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام او می‌‌شود، بدون اطلاع آن شخص در منزل یا محل کسب یا جیب یا اشیایی که متعلق به او است، بگذارد یا مخفی کند یا به نحوی متعلق به اوقلمداد کند و در اثر این عمل شخص مزبور تعقیب شود، پس از صدور قرار منع تعقیب یا اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.»ملاک مجرم تلقی شدن مفتری (افترا دهنده)، ارتکاب جرم به شکل عالمانه و عامدانه است؛ به این معنا که مفتری به جرم بودن آنچه نسبت می‌دهد، علم داشته باشد و عمدا عمل افترا را انجام دهد.

انواع افترا
افترا به دو نوع افترای قولی و افترای فعلی تقسیم می‌شود.
افترای قولی، نسبت دادن جرمی به دیگران به صورت لفظی یا از طریق رسانه‌ها یا اوراق چاپی یا نطق در مجامع است.
افترای فعلی نیز وقتی صورت می‌گیرد که مفتری به قصد متهم کردن افراد، آلات و ادوات جرم را در منزل، جیب یا محل کار شخص قرار دهد؛ به‌گونه‌ای که وجود آن آلات و ادوات موجبات تعقیب جزایی فرد را فراهم کند.

انتشار، از شرایط تحقق افترا
نکته قابل توجه در جرم افترا، انتشار آن است. در واقع اگر کسی متنی حاوی انتساب جرمی به دیگران را تهیه کند و نزد خود نگه دارد یا مانع انتشار آن شود، مرتکب جرم افترا نشده است.
نکته قابل توجه دیگر در جرم افترا این است که افترا وقتی حادث می‌شود که مفتری، جرمی را به کسی صریحا نسبت دهد. در حقیقت عمل مورد انتساب باید بر طبق قوانین حدود، قصاص، دیات و تعزیرات، جرم تلقی شود.
بنابراین نسبت دادن اعمالی خلاف یا ناهنجار که جرم‌انگاری نشده باشد، افترا تلقی نمی‌شود مانند بی‌نظم، بی‌انضباط، بی‌حیا و... . از آنجایی که این موارد جرم‌انگاری نشده است، مصداق جرم افترا تلقی نمی‌شود.
چنانچه جرم افترا اثبات شود و در واقع مفتری نتواند نسبت داده‌شده را اثبات کند، قانون برای مفتری کیفر پیش‌بینی کرده است.
مواد 697 و 699 قانون مجازات اسلامی در افترای قولی ـ به جز در موارد تهمت‌های ناموسی که موجب حد است - برای مفتری حبس از یک ماه تا یک سال یا تا 74 ضربه شلاق پیش‌بینی کرده است. کیفر افترای فعلی نیز حبس از 6 ماه تا 3 سال یا تا 74 ضربه شلاق است.

ارکان و اجزای قانونی افترا
1- مفتری جرمی را به صورت صریح و واضح به دیگری نسبت دهد.
2- آن جرم امری پوچ و واهی بوده، یعنی ساخته تخیلات ذهن شاکی باشد.
3- مفتری با انگیزه ضرر زدن و هتک حیثیت آن جرم را به غیر نسبت دهد.
4- نسبت‌دهنده (شاکی) نتواند درستی موضوعی را که به دیگری نسبت داده است، در مرجع قضایی صلاحیت‌دار به اثبات برساند.
قابل ذکر است اگر کسی از روی عصبانیت و ناراحتی به دیگری بگوید «دزد» یا «کلاهبردار» موضوع توهین است؛ نه افترا.
در توضیح این مطلب، مثالی را می‌توان مطرح کرد: شخص الف مدعی است که آقای ب اتومبیلش را سرقت کرده و پرونده امر پس از بررسی‌های معموله قضایی با صدور قرار منع پیگرد یا حکم برائت قطعی مختومه شده است. آیا در این قضیه شاکی به عنوان مفتری قابل تعقیب کیفری است؟ در این مثال چند حالت ممکن است اتفاق بیفتد:
1- شاکی واقعاً اتومبیلی داشته که ثابت شده قطعاً به سرقت رفته و صاحب مال با دلایل یا توضیحاتی که پیش خود داشته، به این نتیجه رسیده که شخص»ب» آن را سرقت کرده است و این امر در دادگاه هم به اثبات می‌رسد که در اینجا شاکی مفتری به حساب نمی‌آید.
2- ممکن است اتومبیل شاکی واقعاً سرقت شده باشد اما شخص «ب» آن را سرقت نکرده بلکه دیگری آن را سرقت کرده است. در این صورت نیز شاکی به دلیل اینکه گریز و چاره‌ای جز اعلام شکایت نداشته و قصد وی دادخواهی بوده و نه چیز دیگر، در اینجا نیز مفتری تلقی نمی‌شود.
3- ممکن است اتومبیل شاکی سرقت نشده یا اساساً اتومبیلی نداشته که به سرقت رفته باشد اما وی جرم سرقت مذکور را به دیگری نسبت می‌دهد و شکایت وی مردود اعلام می‌شود. در این مورد وی به عنوان مفتری قابل تعقیب کیفری است. زیرا شاکی در این موضوع به قصد اضرار به دیگری و برخلاف واقع و به انگیزه هتک حیثیت دیگری اعلام شکایت کرده و قصد وی تظلم و دادخواهی نبوده است.
زیرا وقتی شاکی یا نسبت‌دهنده جرم، موضوع و اهرمی از پیش خود ساخته را که اساساً و در حقیقت آن واقعه رخ نداده است، از روی عمد، به دروغ و برای زیان دیگری و با علم و اطلاع به کذب بودن آن همچنین با سوء نیت خاص به دیگری نسبت می‌دهد، مفتری محسوب می‌شود.
بدیهی است که اگر شاکی بر اثر یک اشتباه قابل چشم‌پوشی امری را به دیگری نسبت دهد و به گمان اینکه آنچه را که می‌نویسد یا می‌گوید، در طبیعت نیز اتفاق افتاده و صحیح است، مسئول نخواهد بود.

شرایط تحقق افترا
با دقت در ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی می‌توان به این نتیجه رسید که برای تحقق جرم افترا وجود سه شرط ضروری است:

انتساب جرم به دیگری
این ماده به طور کلی از انتساب جرم به دیگری، یعنی نسبت دادن اعمالی که جرم نبوده، سخن گفته است؛ این در حالی است که انتساب اعمالی که برخلاف شرع یا شأن یا حتی مستوجب تعقیب اداری یا انتظامی باشد، موجب محکوم شدن مرتکب به اعتبار ماده فوق نخواهد بود.نکته دیگر اینکه قید واژه «کسی» تنها مربوط به اشخاص حقیقی می‌شود و نمی‌توان اشخاص حقوقی را مورد شمول قرار داد.

صراحت انتساب
این مورد بدین معنا است که مرتکب باید امری را صریحاً نسبت دهد که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود. لازم نیست که مرتکب مشخصات دقیقی از جرم بیان کند بلکه وقتی به طور صریح بگوید «فلانی دزدی کرده یا مرتکب قتل شده است» کفایت می‌کند. اما به کار بردن کلمات و واژه‌های عامی از قبیل جانی، بزهکار و غیره برای تحقق جرم افترا کافی نیست بلکه ممکن است موجب تحقق جرم توهین شود.

ناتوانی مفتری از اثبات صحت اِسناد
هر گاه مفتری بتواند صحت نظر خود را در مورد ارتکاب جرم از سوی شخص مورد اتهام به اثبات رساند، وی به عنوان مفتری قابل مجازات نخواهد بود.

عنصر روانی افترا
برای تحقق جرم افترای عملی باید سوء نیت وجود داشته باشد و مرتکب با توجه به ماده 699 عمل خود را عالماً عامداً به قصد متهم کردن دیگری انجام دهد.
این تصریح دارای چند نکته است:
1- مرتکب در انجام کار خود عامد و قاصد باشد و تحت تأثیر مشروبات الکلی، بیهوشی و مواردی از این قبیل قرار نگرفته باشد.
2- با توجه به اینکه قید عالماً آورده شده است، مرتکب باید از ماهیت اتهام‌آور اشیا و ادوات و ... آگاه باشد.
3- مرتکب باید دارای سوء نیت خاص بوده، یعنی قصد وی متهم کردن دیگری باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار