شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت
دکتر زهرا عبدالهی گفت: یکی از عناوین اصلی در برنامه های تحول در حوزه بهداشت، برنامه بهبود و اصلاح الگوی تغذیه ای مردم در راستای کاهش بار بیماریها است
شنبه 10 بهمن ماه 94، آئین رونمایی و مراسم افتتاح 191 مرکز سلامت و پایگاه سلامت جامعه تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان، دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از معاونین دانشگاه و مدیران استانی و محلی در مرکز سلامت شماره 10 غرب اهواز واقع در منطقه فرهنگ‌شهر برگزار شد.

دکتر زهرا عبداللهي، مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: با هدف پیشگیری از ابتلاء به بیماریها و ارتقاء سطح سلامت مردم، در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت 15 برنامه اصلی تدوین شده است.

عبداللهی ضمن ابراز امیدواری از کاهش مشکلات بهداشتی و ارتقاء سلامت مردم با اجرای این برنامه ها، ادامه داد: این امر مستلزم تلاش همه کارکنان خدوم جامعه بهداشت کشور در اجرای صحیح برنامه های تحول در حوزه بهداشت است.

وی افزود: نتایج بررسی های وزارت بهداشت در حال حاضر گویای این مسئله است که مهمترین علت مرگ و میر در کشور، بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت، قلبی عروقی، فشار خون بالا و انواع سرطانها است.

مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت مهم ترین علت بروز بیماریهای غیر واگیر را الگوی غذایی نامناسب دانست و گفت: یکی از عناوین اصلی در برنامه های تحول در حوزه بهداشت برنامه بهبود و اصلاح الگوی تغذیه ای مردم در راستای کاهش بار بیماریها است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در طرح تحول حوزه بهداشت در مناطق حاشیه نشین انجام میشود ارائه خدمات رایگان بهداشتی و تغذیه ای است که امروز و بطور همزمان، 2875 پایگاه سلامت و مرکز سلامت جامعه، این خدمات را در 17 استان کشور به جمعیت حاشیه نشین ارائه خواهند داد.

عبداللهی با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در الگوی غذایی مردم وجود داشت، برنامه بهبود تغذیه و اصلاح الگوی تغذیه ای مردم مورد توجه مسئولین ارشد وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید قرار گرفت، ادامه داد: این نیاز حس شد که کارشناسان تغذیه در سطح اول ارائه خدمات به کار گرفته شوند و خدمات آموزش و مشاوره تغذیه را به صورت رایگان به مردم عزیز کشور در مناطق شهری با جمعیت حاشیه نشین و شهرهای 20تا50 هزار و بالای 50 هزار نفر ارائه دهند.

 مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: کارشناسان تغذیه در این برنامه، مشاوره های تغذیه ای را بصورت انفرادی و یا در قالب برگزاری کارگاههای عمومی به جمعیت تحت پوشش مرکز سلامت جامعه ارائه خواهند داد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقت برای همه کارکنان بخش بهداشت و درمان در امر خدمت رسانی به مردم به ویژه جمعیت حاشیه نشین کشور، گفت: امیدوارم با ارائه خدمات پیشگیرانه به صورت رایگان، بتوانیم هم در جهت ارتقاء سطح سلامت مردم و هم کاهش ابتلاء به بیماریها موثر باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار