شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
محمد خانی نوذری بیان کرد:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در سال جاری اعلام داشت: در راستای طرح هادی به دهیاران اعلام شده که اگر در روستاها پروژه هایی دارند و بتوانند از محل اعتبارات، ارزش افزوده یا عوارض آن ها در حد پایه، مخروط ریزی یا بیس سازی داشته باشند، بنیاد مسکن وظیفه ی آسفالت و تکمیل پروژه ی آسفالت آن روستا را به عهده خواهد گرفت.
شوشان- سپیده اسکندری: به گزارش خبرنگار شوشان محمد خانی نوذری پیش از ظهر امروز یکشنبه 11 بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 6 هزار و 500 خانه ی روستایی سند دار شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 10 هزار سند برای خانه های روستایی صادر شود.

وی افزود: به طور کلی از 290 هزار واحد مسکونی، 161 هزار باب آن سند دار شده است و 4200 واحد مسکونی روستایی نیز با کمک منطقه ی آزاد اروند بازسازی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان این که از 408 روستای طرح، 400 روستا فاز نخست اجرای طرح هادی را گذرانده اند، خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر در 188 روستا طرح هادی به طور کامل اجرا شده است و بین 120 تا 130 روستای این طرح هنوز به صورت نیمه کاره هستند.

وی در خصوص فعالیت های این بنیاد در طرح هادی روستاها عنوان کرد: در این طرح، معابر اصلی روستا و مکان های عمومی نظیر مدرسه، مسجد و خانه بهداشت در اولویت کاری این بنیاد هستند. 

خانی نوذری در باب پیشینه ی طرح هادی گفت: از سال ۷۳ تاکنون اجرای طرح هادی در یک هزار و 69 روستا ابلاغ شده و 25 درصد از این روستاها فاز نخست اجرای طرح را گذرانده اند. هم چنین در سرشماری سال 90 تعداد 2 هزار و 72 روستای بالای 20 نفر در خوزستان اعلام شد که در تمامی آن ها، تهیه و تدوین طرح هادی انجام شده است.

وی بیان داشت: میانگین اجرای طرح هادی در سال گذشته بر اساس آمار کشوری 34 درصد و در خوزستان 25 درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به انجام 70 درصد طرح ها توسط مهندسان بومی بیان کرد: بر اساس برنامه ی ابلاغ شده برای اجرای طرح هادی در روستاها 408 روستا باید تا پایان سال آینده تحویل داده می شد و استان خوزستان تنها استانی بوده که پیش از موعد مقرر تعهدات خود را عملی کرده است.

وی گفت: در یک سال اخیر 71 میلیارد تومان اعتبارات ملی، استانی و مرزی ابلاغ شده است که کمک های بسیار خوبی برای اجرای طرح هادی روستایی بوده است.

خانی نوذری در خصوص اجرای طرح هادی در شهرهای دیگر استان اذعان داشت: در شهرهای استان به خصوص شوشتر و دزفول با مهاجرت معکوس به روستاها مواجه بوده ایم و در آبادان و خرمشهر نیز برای افزایش امکانات روستاها در راستای اجرای این طرح، تسهیلاتی داده شده است.

وی با بیان این که آبادان و خرمشهر جزو مناطق جنگی کشور بوده که در دوران جنگ آسیب زیادی دیدند اظهار کرد:101 خانوار روستایی در آبادان و خرمشهر سکونت دارند و بنیاد مسکن با همکاری بنیاد برکت و منطقه ی آزاد اروند در این دو شهر فعال است و اقدامات مناسبی در زمینه ی طرح هادی در این دو شهر صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تاکید کرد: علاوه بر وام 50 میلیون ریالی برای نوسازی در روستاها، 55 ملیون ریال در آبادان و خرمشهر وام بلاعوض داده می شود.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار واحد در کل استان در حال نوسازی هستند، گفت: از این 10 هزار واحد 3500 واحد استارت خورده و در حال نوسازی هستند و باقی واحدها نیز در راستای این طرح نوسازی خواهند شد.

خانی نوذری از فعالیت های انجام شده در این بنیاد به ارائه ی وام قرض الحسنه و تسهیلات بلاعوض برای اقشار کم درآمد روستایی، واگذاری زمین، ارائه خدمات فنی و نقشه ی رایگان و استفاده از نیروی انسانی داوطلب برای مشارکت در اجرای این طرح نام برد.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح هادی، دولت، بنیاد مسکن و جامعه خیرین دست به دست هم دادند تا همه ی افراد بدون مسکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار خانه دار شوند و در این راستا فعالیت های مثبتی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در سال جاری اعلام داشت: در راستای طرح هادی به دهیاران اعلام شده که اگر در روستاها پروژه هایی دارند و بتوانند از محل اعتبارات، ارزش افزوده یا عوارض آن ها در حد پایه، مخروط ریزی یا بیس سازی داشته باشند، بنیاد مسکن وظیفه ی آسفالت و تکمیل پروژه ی آسفالت آن روستا را به عهده خواهد گرفت.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
comment
0
0
comment هر واژه و کلمه باری و معنایی داره!!نهضت اسفالت!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار