شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
نشست ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد

سه شنبه 13 بهمن ماه 94، نشست ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، محمد علی شریعتی فرد بازرس ویژه وزیر، دکتر سید منصور رضوی دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، نمایندگان معاونتهای تحقیقات، توسعه، بودجه، غذا و دارو، درمان، فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و اعضاء هیئت رئیسه مدیران دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

مهندس طاهر موهبتی، در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: هدف اول از حضور در دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ مراتب تشکر وزیر محترم بهداشت از دست اندرکاران حوزه سلامت در استان ها است که علیرغم وجود محدودیت ها و مشکلات کلان ملی، زمینه ساز وقوع اتفاقات بسیار ارزنده و افتخار آمیزی در حوزه سلامت شدند.

موهبتی در ادامه به دیگر اهداف بازدید از دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از بازدید از دانشگاه و ارزیابی عملکرد آنها، انتقال تجارب مفید و برطرف سازی مشکلاتی که بایستی به طور ویژه به آن پرداخته شود و در نهایت بحث ارزیابی اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته است.

وی افزود: برای ارزیابی هر عملکردی، باید مبنایی بهتر از مبنای حاضر وجود داشته باشد که اجرای برنامه عملیاتی هر دانشگاه بهترین برنامه راه برای ارزیابی عملکرد هر دانشگاه است.

معاون برنامه ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در ادامه به موضوع لزوم داشتن پیوست سلامت در اجرای پروژه های کلان کشور اشاره کرد و گفت: با اتمام برنامه پنجم توسعه و ابلاغ سیاست های کلان حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، موضوع لزوم داشتن پیوست سلامت برای تمامی طرح های کلان و منطقه ای در سیاست های برنامه ششم توسعه مورد توجه خاص قرار گرفته و بند 43 برنامه ششم توسعه بر این نکته تاکید دارد که تمامی طرح های کلان منطقه ای باید پیوست سلامت داشته باشند.


موهبتی تصریح کرد: همچنین طبق همین قانون، قبل از تصویب هر قانونی در کشور توسط مجلس شورای اسلامی و همچنین شوراهای عالی کشوری، در ابتدا باید میزان تاثیر تصویب هر قانونی در موضوع سلامت مشخص شود و همه قوانین باید پیوست سلامت داشته باشند. این موضوعی است که در گذشته وجود نداشته است که نشان دهنده توجه ویژه مسئولین ارشد کشور به حوزه سلامت است.


وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و درایت وزیر محترم بهداشت در اجرای  طرح تحول نظام سلامت، اتفاقات بسیار خوبی در کشور رخ داد و نتیجه آمارهای استخراج شده با نگاه مردم یکی است. در بیمارستان ها نسبت به گذشته اقدامات بسیار مناسبی انجام شده و رضایتمندی بالایی در بین مردم در دریافت خدمات سلامت ایجاد شده است.


معاون برنامه ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: نوع شغل و فعالیت در حوزه سلامت اقتضاء می کند که خدمتگزاران این حوزه به هیچ طیفی و جناحی وابسته نباشند و تنها هدف آنها حفظ سلامت و خدمت رسانی به همه مردم باشد و این زیبایی کار در حوزه سلامت است.


موهبتی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت بستر بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مردم است و همه مدیران و کارکنان حوزه سلامت باید قدر این اوقات خدمت رسانی را بدانند.

وی در پایان از از تلاشهای دکتر اسماعیل یدنی در اجرای هرچه بهتر برنامه های حوزه سلامت و علی الخصوص برنامه های تحول نظام سلامت در استان خوزستان تقدیر بعمل آورد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار