اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان از آزادي ۳۷ زندانی جرائم غیر عمد در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام سیدقدرت هاشم‌نیا اظهار كرد: به مناسبت سي و هفتمين بهار شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۷ زندانی جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد خواهند شد.

وي گفت: پیگیرهای لازم انجام شده است و همزمان با آغاز دهه فجر، آزادی این تعداد زندانی انجام می‌پذیرد. هم اینک بیش از ۲۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای خوزستان وجود دارد که برای آزادی آنان ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشم‌نيا با بیان اینکه زندانیان جرائم غیر عمد انگیزه‌ای برای وجوع جرم نداشته‌اند، تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم غیر عمد کمک به مجرمین و تبهکاران نیست و این افراد وجودشان در زندان تبعات ناخوشایندی برای زندانی و خانواده دربر دارد.

وی ادامه داد: تاکنون برای آزاد سازی زندانیان بیش از ۶ میلیارد تومان رضایت از شکات جلب شده که این مبین وجود فضای اخلاقی و انسانی و پر رنگ بودن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه خوزستان است.

هاشم‌نیا همچنین با اعلام اینکه در ۱۰ ماه امسال ۲۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران و همچنین صنایع و سازمان‌های استان خوزستان از زندان آزاد شده‌اند افزود: از این تعداد، ۱۰۰ نفر به دلیل بدهی مالی، ۲۲ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و ۲ نفر نیز به دلیل عدم پرداخت نفقه و ۱۰۶ نفر به دلیل دیه تصادفات در زندان بودند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه ۶۰ درصد از این تعداد زندانیان آزادشده در زندان‌های اهواز و مابقی در زندان‌های شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند، عنوان کرد: برای آزادی این ۲۳۰ زندانی حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم، ۶ میلیارد تومان از طریق جلب رضایت شاکیان، ۴ میلیارد تومان از طریق صندوق تامین خسارت‌ها و بیمه‌ها، ۲ میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی و ۲ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران و خیرین تامین شده و حدود ۱ میلیارد تومان نیز از سوی خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است.

يادآور مي شود، خیرین جهت همکاری و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی شعبه ممتاز اهواز و یا شماره کارت بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ به نام ستاد دیه اقدام کرده یا با شماره تلفن ۳۲۲۷۰۷۹۹ ستاد دیه استان خوزستان تماس بگیرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار