اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
همایش" یاوران انقلاب و ولایت" در اهواز
دانش آموز باید بداند که رایی که می دهد در سرنوشت ملت تاثیر گذار است و باید برای رای خود احترام قائل شود
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انقلاب و جنگ با همت دانش آموزان به پیروزی رسید و دانش آموزان باید با حضور خود به انتخابات نیز شور و هیجان بدهند.
 
به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در همایش" یاوران انقلاب و ولایت" که صبح امروز برای دانش آموزان رای اولی در سالن طلاییه ی ناحیه ی 4 اهواز برگزار شد، گفت: دانش آموزان در فصل اول کتاب زندگی باید مفاهیمی چون شناخت ، معرفت ، درک ، فهم درارتباط با ساده ترین واژه های زندگی مثل محبت ، دوستی ، احترام ، عشق و مهربانی را بیاموزند.

 محمد تقی زاده خاطر نشان کرد: اگر ما فصل اول زندگی اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهیم در سایر فصول مشکلی نخواهیم داشت و مشکلاتی که هم اکنون با آنها دست به گریبان هستیم مربوط به عدم درک این فصل مهم می باشد .

وی با اشاره به پیشینه ی تاریخی ملت ایران اظهار داشت:تا به امروز که در ایام دهه ی فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به سر می بریم ، تنها دوره ای که در کشور ایران استعمار گری و استعمار پذیری مشاهده نشده است ، دوره ی انقلاب اسلامی است .

تقی زاده با اظهار اینکه در این دوره ویژگی هایی چون هویت فرهنگی ، هویت دینی ، ملی و اجتماعی در ایرانیان حفظ شده است ، بیان داشت: صیانت ، استقلال و پایداری زمانی تحقق می یابد که این ویژگی ها در دانش آموزان حفظ شود و اهل شناخت و معرفت تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید نسبت به سه واژه ی اسلام ، ولایت و ایران شناخت جامعی داشته باشند ، اضافه کرد: اگر بخواهیم هویت دینی و ملی خود را حفظ کنیم باید این شناخت تاریخی در دانش آموزان تقویت شود و بتوانیم آگاهی های لازم را در این خصوص به آنها بدهیم.

وی هدف از برگزاری گردهمایی رای اولی ها را آگاهی بخشی سیاسی به آنان دانست و تصریح کرد: دانش آموزان ما باید بداند که رایی که می دهد در سرنوشت ملت تاثیر گذار است و باید برای رای خود احترام قائل شود و آگاهانه انتخاب کند.

تقی زاده خطاب به دانش آموزان گفت: انقلاب و جنگ با همت شما دانش آموزان به پیروزی رسید و دانش آموزان هم باید با حضور خود به انتخابات شور و هیجان بدهند و هم انتخابی آگاهانه داشته داشته باشند.

 آگاهانه رای بدهیم 

معاون پرورشی ، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان نیز در همایش رای اولی ها گفت:هدف از برگزاری این همایش عمل به بخشی از وظایف تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .
مهدی رفیعی دهکردی هویت بخشی سیاسی را یکی از اولویت های مجموعه ی معاونت پرورشی در سند تحول بنیادین دانست و تصریح کرد: به مدد انقلاب اسلامی مردم با رای خود امکان حضور در سرنوشت خود را پیدا کردند و این رای باید آگاهانه و عاقلانه به صندوقها ریخته شود.

وی در همچنین گفت: جامعه ی ما به انسانهای مسلمان و تحصیلکرده ای نیاز دارد که در عین حالی که  آگاهی های لازم را پیدا می کنند، بتوانند به عنوان یک لیدر فکری عمل کنند .

 در ایران نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می کنند
بلادیان رئیس ستاد اقامه ی نماز خوزستان نیز در این گردهمایی گفت: دشمنان ایران در سراسر دنیا می دانند که در کشور ما نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می کنند .
بلادیان با اشاره به اینکه تمامی مردم ایران با شرکت در انتخابات به یک اندازه در تعیین سرنوشت کشور سهیم هستند ، افزود: در کشور ایران رای هر فرد یا رای رهبر مساوی است و هیچکس نمی تواند رایی را به مردم ما تحمیل کند .

در حاشیه :

* در همایش یاوران انقلاب و ولایت که از سوی معاونت پرورشی ، فرهنگی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان و ناحیه ی 4 اهواز برگزار شد ، 350 دانش آموز رای اولی حضور داشتند.
· اجرای این برنامه را بیژن ایروانی ، رئیس روابط عمومی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان بر عهده داشت .

* سخنرانان برنامه با اظهار خرسندی از اینکه در جمع نمایندگان رای اولی خوزستان هستند ، هر کدام خاطره ای از دهه ی فجر و انتخابات برای دانش آموزان روایت کردند.

* مجری برنامه در خلال برگزاری همایش از تعدادی  دانش آموز به عنوان نماینده ی   گویش های مختلف خوزستان خواست به روی صحنه بیایند و با لهجه ی خود از رای اولی ها برای شرکت در انتخابات دعوت کنند که این بخش با تشویق حاضرین همراه بود.

* مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان به دانش آموزانی که بر روی صحنه  حاضر شدند ، همچنین به یکی از دانش آموزان متولد 7 اسفندماه هدیه ای تقدیم کرد.

* در این برنامه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، معاون پرورشی ، فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان ، رئیس ستاد اقامه ی نماز خوزستان ، رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان ، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز و جمعی از مسئولین و کارشناسان آموزش و پرورش حاضر بودند.

سارا ممبینی

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمدرضا حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment جناب آقای رفیعی معاون پرورشی استان گویا دغدغه برگزاری اگاهانه انتخابات را توسط رای اولی ها را دارند ولی غافل از اینکه در کتابخانه های تعدادی از مدارس متاسفانه کتاب های عصر منحوس نظام ستم شاهی مشاهده شده .که تا کنون هیچگونه اقدامی برای پاکسازی صورت نگرفته است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار