اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کسی که با دموکراسی و اصل تفکیک قوا آشناست می‌داند که نباید مجلس تابع دولت باشد بلکه باید مجلسی که تشکیل می‌شود با دولت دغدغه مشترک داشته باشد.
دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان گفت: همان‌طور که دموکراسی را با قید دین غسل‌تعمید دادیم، برای از بین بردن ترس و وحشت عده‌ای در کشور جریان سازنده اصلاحات هم باید غسل‌تعمید داده شود.

به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان، جمال درویش در نشستی با حضور اعضای این حزب در دفتر اهواز بیان کرد: اصلاحات در لغت به معنی سامان‌دهی، تصحیح و به تعبیری دیگر غلط‌گیری است.

وی بیان کرد: باکمی دقت متوجه می‌شویم که در پندار، گفتار و اعمال و تعاملات اجتماعی افراد ایرادات و اشتباهات بسیاری وجود دارد و در این مسئله به‌نوعی افراد با گرایش‌های سیاسی متفاوت هم‌فکر هستند اما مشکل و اختلاف بر سر مدل و جهت اصلاحات و شرایطی است که یک اصلاحگر باید داشته باشد.

دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان افزود: ازنظر مدل باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشیم که مردم ما مسلمان هستند و مدلی را که مغایر با اعتقادات آن‌ها باشد نمی‌پذیرند و در مقابل آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.

درویش بیان کرد: دقیقا همین اختلاف درباره مفهوم مردم‌سالاری در جامعه نیز وجود دارد. ممکن است فردی مردم‌سالاری را آزادی اندیشه، بیان و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بداند و دیگری آن را در زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و مخالفین مردم‌سالاری هردوی این‌ها را با یک چوب می‌رانند و گروه اول به‌پای گروه دوم می‌سوزند.

وی ادامه داد: درباره اصلاحات هم ممکن است این‌طور تصور شود که معنی اصلاحات غرب‌گرایی و پشت کردن به ارزش‌های دینی و ملی است درصورتی‌که در کشور ما هرگز این‌طور نبوده و اصلاح‌طلبان ما نسبت به رعایت احکام دینی و التزام عملی به اسلامی و قانون اساسی هیچ‌گاه کم نگذاشته‌اند و رد صلاحیت آن‌ها به این جرم عین بی‌عدالتی است.

دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان عنوان کرد: جامعه ما اولین جامعه‌ای نیست که با پدیده اصلاحات روبروست و در دیگر کشورهای جهان هم پیش از ما اصلاحاتی صورت گرفته و جوامع بسیاری در طول زمان پوست‌انداخته‌اند و همواره کسانی نیز بوده‌اند که در مقابل اصلاح‌طلبان مقاومت کرده‌اند.

درویش افزود: اما نهایتا این اصلاح‌طلبان بوده‌اند که در مبارزه به پیروزی رسیده‌اند زیرا علم و اندیشه در خدمت اصلاحات است.

وی بیان کرد: پندار مقدم بر کردار است و باید اصلاحات را ابتدا از اندیشه‌ها آغاز کرد. نقل است امام سجاد (ع) فرموده‌اند خداوند سوره مبارکه توحید و آیات اولیه سوره مبارکه حدید را برای مردم آخرالزمان نازل فرموده، شاید منظور حدیث این باشد که زمان به نفع اندیشه است یعنی انسان‌های امروز اندیشمندتر از دیروز و اهالی فردا از ما فهمیده‌تر خواهند بود.

دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان مسیر حرکت صحیح اصلاحات را در عرصه اندیشه امام خمینی(ره)، مرحوم آیت‌الله طباطبایی و شهید مطهری دانست و تأکید کرد: باید عقلانیت را در جامعه تقویت کرد و اگر به عقب برگردیم می‌بینیم جامعه هیچ‌وقت خالی از اصلاح‌طلب نبوده است.

درویش عنوان کرد: آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری مگر اصلاح‌طلب نبودند؟ مگر مسیر اندیشه فقهی به‌وسیله این بزرگوار و سایر بزرگان تغییر نکرد و مگر علم اصول فقه پا نگرفت و اخباریگری کنار گذاشته نشد و زمینه پویایی تشیع نشد؟ علامه طباطبایی با حضورش در حوزه و درس فلسفه عقلانیت را به حوزه‌ها بردند و این‌ها کارهایی اصلاحی است و این راه باید ادامه داشته باشد و تعطیل نشود و تمامی مشکلات و موانع باید برداشته شود.

وی گفت: در عرصه سیاست نیز تا قبل از سال76 دموکراسی را چیز بدی می‌دانستیم و پس ‌از آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اضافه کردن قید دین مسئله مردم‌سالاری دینی را بیان فرمودند و امروز همه باافتخار این واژه را به کار می‌برند و از آن دفاع می‌کنند.

دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان اظهار کرد: یکی از شرایط اصلاحگر داشتن علم و اطلاع کافی از چیزی است که می‌خواهد آن را اصلاح کند و اشتباهات آن را برطرف کند مثلا اصلاح سیستم اقتصادی را باید از اقتصاددانان انجام دهند، سیستم حقوقی را حقوقدانان باید اصلاح کنند و اصلاح حوزه فقه را نیز باید از فقیه انتظار داشت.

درویش ادامه داد: سیاست ما در انتخابات پیش رو حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است. کسی که با دموکراسی و اصل تفکیک قوا آشناست می‌داند که نباید مجلس تابع دولت باشد بلکه باید مجلسی که تشکیل می‌شود با دولت دغدغه مشترک داشته باشد.

دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان تصریح کرد: دغدغه امروز دولت حل مشکلات اقتصادی و حل معضل بیکاری است که مشکل اصلی و اساسی خانواده‌ها محسوب می‌شود و نماینده‌های آینده مجلس هم باید دولت را برای حل این مشکل یاری و کمک کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار