شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
با حضور معاون عمرانی استانداری خوزستان افتتاح شد:
سیاحی یادآور شد: اینچنین پروژه ها نشان می دهند که با همکاری و همت می توان زمان را به کوتاهترین حد رساند و در عین حال پروژه ی با کیفیت اجرا کرد که امیدواریم این عزم و همت در فاز دوم نیز ادامه داشته باشد.
پروژه آبرسانی به 18 روستای مسیر شلمچه با حضور معاون عمرانی استانداری خوزستان افتتاح شد.

دکتر احمد سیاحی در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای شلمچه با بیان این مطلب که 3 نکته مهم در اجرای این پروژه وجود دارد، گفت: مزین کردن نام این مجتمع تحت عنوان شهدای شلمچه، همکاری، تعامل و همگرایی میان سایر دستگاه ها و ادارات و اتمام پروژه ظرف زمان تعین شده نکات قابل تحسینی است.

سیاحی با اشاره به اینکه آبرسانی یکی از بهترین خدمات به مردم است، گفت: خدمت به مردم در همه حوزه ها کاری ارزشمند است اما آبرسانی بالاترین نوع خدمت و در اولویت توجه مدیریت ارشد استان نیز قرار دارد.

وی از طرح هایی نظیر طرح غدیر، طرح شمال شرق و جنوب شرق برای آبرسانی به سایر نقاط استان خبر داد و گفت: این طرح های آبرسانی شامل شهر و روستا خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: زمانیکه عملیات اجرایی پروژه آغاز شد حداثقل زمان براورد شده 6 ماه بود، اما با پیشنهاد مجموعه آبفاروستایی خوزستان قول 2 ماه داده شد که با همت و تلاش و البته همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها این پروژه ظرف مدت 48 روز به بهره برداری رسید.

سیاحی یادآور شد: اینچنین پروژه ها نشان می دهند که با همکاری و همت می توان زمان را به کوتاهترین حد رساند و در عین حال پروژه ی با کیفیت اجرا کرد که امیدواریم این عزم و همت در فاز دوم نیز ادامه داشته باشد.

اقدام جهادگونه آبفاروستایی قابل تقدیر است

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: اتمام پروژه آبرسانی به 18 روستای مسیر شلمچه ظرف مدت 48 روز فقط ناشی از اعتقاد و دلسوزی مجموعه آبفاروستایی بود که این مهم قطعا باقیات و صالحات همه انهایی خواهد شد که در این پروژه تلاش کردند.

دکتر ولی اله حیاتی ادامه داد: آبرسانی به زایرین حسینی(ع) یکی از دغدغه هایی بود که از مدت ها قبل وجود داشت، اینکه هزاران نفر از این مسیر عبور کنند و از آب شرب سالم بهره مند باشند بواقع چالشی بود که با همت مجموعه آبفاروستایی حل شد.

وی با بیان اینکه علیرغم همه کمبودهای مالی موجود بخوبی پروژه پیشرفت کرد و در مدار بهره برداری قرار گرفت، گفت: بهره مندی 18 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی با جمعیتی بالغ بر 37 هزار نفر کاری بزرگ و ارزشمند است.

11افتتاح و یک کلنگ زنی علیرغم کمبودهای مالی

در پایان این مراسم مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: این پروژه بعنوان اولین کار مشترک میان آبفاروستایی و منطقه آزاد اروند است که با تلاش سایر مسوولین استانی و محلی و حمایت های منطقه آزاد اروند شاهد افتتاح آن هستیم.

مهندس درویشعلی کریمی ادامه داد: نقطه عطف این پروژه اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از آن ظرف مدت 48 روز است.

وی ضمن ابراز خوشنودی از افتتاح رسمی این پروژه در ایام مبارک دهه فجر، گفت: آبرسانی به 18 روستای مسیر شلمچه، با جمعیتی بالغ بر 37 هزار نفر و تولید 11 هزار متر مکعب آب در شبانه روز بخشی از مشخصات مجتمع آبرسانی شهدای شلمچه است که امیدواریم فاز دوم آن نیز با تامین اعتبارات مورد نیاز به همین منوال ادامه پیدا کند.

کریمی افزود: این پروژه در سال 1389 آغاز بکار کرد، اما بدلیل کمبود اعتبار در همان سال و بمدت 5 سال متوقف ماند، طی بازدید استاندار محترم و با حمایت های منطقه ازاد اروند در شهریورماه سال جاری این پروژه مجددا کلید خورد که طبق قرار تعیین شده تا قبل از اربعین حسینی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه نیز در صورت تامین اعتبار به اجرا درخواهد آمد، گفت: لوله های مورد نیاز تامین شده تا خط انتقال اب به این 18 روستا کارگذاری شود. که با توجه به فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع موجود قطعا در فصل تابستان مشکلاتی ایجاد خواهد شد، چراکه در تابستان فشار آب باید افزایش پیدا کند و این می تواند خساراتی را به خطوط انتقال وارد کند.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان در پایان یادآور شد: با وجود تمام کاستی های مالی در سالجاری و عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز جاری و عمرانی تمامی 11پروژه پیش بینی شده به بهره برداری رسیدند و شاهد کلنگ زنی یک پروژه آبرسانی نیز در سطح روستاهای استان خوزستان بودیم.

کریمی افزود با بهره برداری از این پروژه های آبرسانی 193 روستا از نعمت آب اشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند و کلنگ عملیات آبرسانی به 16 روستای مسیر خسرج شهرستان حمیدیه به زمین خورد.

گفتنی است با بهره برداری از این پروژه های آبرسانی روستایی تعداد 129 هزار و 869 نفر از نعمت آب اشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار