شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
دکتر فکور: شیوه جدید پذیرش دستیار دارای محاسن زیادی است و در این شیوه از سوء برداشت ها و مشکلات در نحوه پذیرش جلوگیری خواهد شد

روز چهارشنبه 28 بهمن ماه 94، نشست مشترک گروه های آموزشي علوم پايه و بالینی دانشکده پزشکی با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و مديرگروه ايمني شناسي، دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه، دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی و همچنين معاونین آموزشی و مدیران گروههای بالینی و پایه دانشکده پزشكي در سالن اجتماعات آموزش اين دانشکده برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر فکور ضمن ارائه گزارش هشتادو دومین نشست شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت، مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست را آزمون گواهینامه، آزمون دانشنامه، شیوه و محل برگزاری آزمون، پذیرش دستیار در رشته های تخصصی و فوق تخصصي و چگونگی ورود رشته هاي تخصصی به فوق تخصصي که با عدم استقبال در شورای آموزش تخصصی وزارت مواجه شده و طی مصوبه ای در شرایط خاص انجام می شود، برشمرد.

فكور همچنین پیشنهاد شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت جهت تغییر در آزمون گواهینامه تخصصی بالینی را مطرح نمود و گفت: مناطق آموزشی کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم می شوند که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مسئولیت قطب آمایشی 4  را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آزمون گواهینامه که قبلا به صورت دانشگاهی برگزار می شد، از این به بعد به صورت منطقه ای (قطب آمایشی) برگزار می گردد. همچنین در صورت اختصاص امکانات لازم از سوی وزارتخانه، امتحان دانشنامه از این به بعد در 2 نوبت تابستان و زمستان برگزار می شود که از محاسن این مصوبه می توان به عدم ترخیص زود هنگام دستیاران بعد از ترخیص بخش (مشابه روندي كه قبل از سال 1367 انجام می شد) اشاره نمود.

رییس دانشکده پزشکی با بیان اینکه شیوه جدید پذیرش دستیار دارای محاسن زیادی بوده و در این شیوه از سوء برداشت ها و مشکلات در نحوه پذیرش جلوگیری خواهد شد، گفت: رتبه بندی دانشنامه که قبلاً به صورت مرتبه  ١، ٢ و ٣ برای قبول شدگان انجام می شد، تغییر کرده و از این به بعد به صورت  10 درصد بالاترین نمره های اول قبول شده، انجام می شود و امتیازات لازم به این افراد داده خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه در ادامه به مشکلاتی که همیشه در مورد نقل و انتقالات دستیاران پس از قبولی ایجاد میشد، اشاره نمود و گفت: بعد از اعلام اسامی به دانشگاه، محل خدمت دستیاران ثابت بوده و داشتن امتیاز ایثارگری یا شاهد، قبل از اعلام اسامی به دانشگاه مد نظر قرار می گیرد و پس از اعلام اسامی دستیاران به دانشگاه ها هیچگونه تغییری داده نمی شود.

رئیس دانشکده پزشکی بیان داشت: افرادی که معرفی آنها تا پایان آذر بوده قانوناً میتوانند 2 ارتقاء همزمان داشته باشند و ترجیحا توصیه می شود که این اقدامات در سالهای پایین تر انجام شود.

وی اظهار داشت: از این پس 10درصد سوالات امتحان ارتقاء یا گواهینامه رشته تخصصی بیماري های قلب و عروق از منابع مربوط به رشته تخصصی داخلی خواهد بود. همچنین کمیته ای جهت کمک گروههای آموزشی به منظور بررسی و مشخص نمودن منابع و سر فصل هاي آزمون تشکیل خواهد شد.

فکور در پایان از تاکید وزارتخانه بر وحدت رویه ها به صورت منطقه ای خبر داد و افزود: از این پس، هر قطب آمایشی باید مسئوليت فعالیت های خود را بپذیرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه معاونین آموزشی دانشکده گزارشی از فعالیت ها و عملکرد آموزشی دانشکده بیان نمودند.







comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment معاون آموزشی دانشگاه چرا از اساتید و پزشکان بالینی برجسته و پیشکسوت و مورد قبول اعضا هیئت علمی منصوب نمی شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار