اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
دکتر همايون يوسفي:
کاندیدای اصلاح طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هشدار به اینکه چالش های سیاسی و اجتماعی و نبود جامعه ی چند صدایی منجر به آفت خواهد شد، دلایل حضور خود را در عرصه ی انتخابات کمک به پیشبرد توسعه ی سیاسی اجتماعی عنوان کرد.
کاندیدای اصلاح طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هشدار به اینکه چالش های سیاسی و اجتماعی و نبود جامعه ی چند صدایی منجر به آفت خواهد شد، دلایل حضور خود را در عرصه ی انتخابات کمک به پیشبرد توسعه ی سیاسی اجتماعی عنوان کرد.

دکتر همایون یوسفی در جمع تعداد زیادی از اقشار مختلف مردمی با اشاره به آغاز روزهای حساس رقابت انتخاباتی کاندیداهای دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی گفت: پروسه ی انتخاباتی از امروز شکل جدی تری به خود گرفته است، امیدوار بودیم که در این دوره از انتخابات برادران شایسته و نخبه ی سیاسی که به لحاظ جایگاه سیاسی و نگرش اجتماعی سرآمد کشور و استان عزیزمان بودند شرایط و بسترهای لازم برای حضورشان در عرصه ی سیاسی فراهم شود و بطور یقین حضور و نقش آنها به نشاط سیاسی و اجتماعی و داغ شدن تنور انتخابات کمک موثری می کرد. وی افزود: به نوعی باید گفت آن دسته از فعالان سیاسی که موانعی بر سر راه حضورشان در فضای سیاسی ایجاد شد ضرر هم نکردند بلکه سودشان این بود که دغدغه های کمتری پیدا کردند ولی در این میان مردم بودند که ضرر کردند چرا که مردم نیازمند حضور و ایفای نقش انسان های دانشمند و با تجربه در این عرصه هستند و در نتیجه پیامد منفی نبودن حضور این برادران در عرصه ی اجتماعی و سیاسی متوجه ی مردم شده است.

عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: امروز جامعه ی ما بیش از هر دوره ای نیازمند یک فضای چند صدایی است و اگر مشاهده می کنیم جامعه ی ما دچار چالش ها و ناهنجاریهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده است به این دلیل است که صداهای متفاوت در یک حد و اندازه ی مشترک و برابر نمی توانند خود را به افکار عمومی نشان دهنده اگر صدای اندیشه ها قدرت نمود یافتند آن گاه جامعه از پیامدهای منفی مصون می شود. وی تاکید کرد: توسعه ی سیاسی اجتماعی همانند واکسنی است که جامعه را در برابر آفت ها نگهداری می کند، اگر مشاهده و بررسی می کنیم که چرا اغلب کشورهای دنیا در دوره ی معاصر فرایند پیشرفت را به درستی طی کرده اند باید به صراحت گفت توسعه ی فرهنگی و سیاسی و ایجادموانع قانونی که سیاسون نتوانند و قدرت آن را نداشته باشند که در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم دخالت کنند مهمترین دلایل آن بوده است ولی متاسفانه هنوز در کشورهای جهان سوم این چالش ها بین حکومت و مردم برطرف نشده است و عضو جامعه ی پزشکان بدون مرز ایران در ادامه با اشاره به ویژگی های توسعه ی احزاب در فضای سیاسی کشور اظهار کرد: حزب کنترل کننده ی قدرت سیاسیون در برابر مردم است. وجود تکثر احزاب اندیشه های مختلف را بیمه می کند و سلامت جامعه را تضمین می کند اگر در عرصه ی سیاسی کشور به ویژه انتخابات نمایندگان احزاب با سلایق مختلف حضور داشته باشند آن گاه مردم می توانند بین گزینه های پیش روی خود بهترین را انتخاب کنند ولی متاسفانه فضای کنونی به گونه ای است که مردم ناچارند حداقل ها را جستجو و انتخب کنند بنابراین جهت دادن جامعه در این مسیر آفت بوجود می آورد.

دکتر همایون یوسفی یکی از دلایل حضور خود را در عرصه ی انتخابات کمک به پیشبرد توسعه ی سیاسی عنوان کرد و خاطرنشان کرد اگر اینجانب توفیق یابم و از طرف مردم برگزیده شوم، ایجاد فضای اعتدال و توسعه ی سیاسی، اجتماعی و فضای رسانه ای و همچنین ایجاد بسترها برای بازتر شدن فضای دانشگاه برای فعالیت های فکری را در چارچوب اعتقاد و التزام به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران را جزوه اولویت اهداف خودم در نظر خواهم گرفت. وی با تشریح دیدگاه های کلان خود در حوزه ی سیاست خارجی کشور بیان کرد:

یکی از مواردی که باید درباره ی مسائل کلان در حوزه ی سیاست خارجی کشور پیگیری کرد این است که کشور ما باید در فضای بین المللی و پرچالش و معادلات سیاسی و حقوقی بین المللی تکلیف خود را در چارچوب سیاست های کلی نظام با دنیا بداند در واقع این مسئله به دور از منطق سیاسی است که یک کشور بخواهد بصورت ایزوله پیشرفت کند و امکان پذیر نیست که بدون مراوده و ارتباط با دیگر ملت ها رشد اقتصادی صورت پذیرد بنابراین ضرورت دارد اقدامات اساسی و مهمی که دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی در عرصه ی بین المللی انجام داد را بطور جد حمایت کرد و این حمایت زمانی موثرتر است که یک مجلس شورای اسلامی همراه دولت می تواند کشورمان را در مسیر مطلوب قرار دهد. وی ادامه داد: درباره مسئله ی رفع بیکاری و اشتغالزایی کشورمان نیازمند گروه سرمایه گذاری خارجی است بنابراین ضرورت داردکه با کشورهای جهان تعامل دوسویه ای داشته باشیم. وی افزود: در خصوص خوزستان به کرات گفته شده است و شاه بیت سخن ها این گفته ی مشهور امام خمینی است که خوزستان دین خود را به اسلام و ایران ادا کرده است ولی هنوز کشور دین خود را به خوزستان ادا نکرده است بنابراین ما خوزستانی ها مطالبه ی ملی داریم، در حالی که از مهمترین منابع نفت، کشاورزی، آب و بندرگاه های مهم در کشور برخورداریم ولی شور بختانه سهم ما از ثروت ملی ناچیز است. و یکی از راهکارهای تحقق این امر هماهنگی و اتحاد و هم فکری مجمع نمایندگان خوزستان است.

شایان ذکر است. در این نشست مردمی مهندس-برون معاون ستاد دکتر حسن روحانی ضمن ارائه ی تحلیل از فضای سیاسی کشور حمایت قاطع خود را از دکتر همایون یوسفی به عنوان تنها کاندیدای اصلح اصلاح طلبان خوزستان اعلام کرد. وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و علمی و سیاسی دکتر همایون یوسفی تاکید کرد: حضور و نقش حمایتی دکتر همایون یوسفی در کنار فعالان اصلاح طلب استان و شخصیت علمی، سوابق مدیریتی وهمچنین حضور ایشان در جبهه ی دفاع مقدس و نائل شدن به درجه ی جانبازی در راه وطن باعث شد جریان های اصلاح طلب استان دکتر همایون یوسفی را کاندیدای مورد نظر خویش معرفی کنند بنابراین از تمام عوامل ستادهای دکتر روحانی پرفسور برات قبادیان، مسعود اسدی، علی عماد و دیگر هواداران جنبش اصلاح طلب دعوت می کنیم که نه در شعار بلکه با قاطعیت وارد صحنه شوند و از کاندید اصلاح طلبان جناب دکتر همایون یوسفی حمایت قاطعانه به عمل آورند.

همچنین علی مراد حافظی یکی از مسولان ستاد دکتر همایون یوسفی ضمن آرزوی پیروزی برای حامیان دکتر همایون یوسفی در هفت اسفند ماه یادآور شد، ما مشتاقانه منتظر حضور باشکوه تر هواداران مردمی این کاندید شایسته و نخبه ی مردم اهواز هستیم و باید هرخانه ای در شهر اهواز تبدیل به یک ستاد انتخاباتی برای دکتر همایون یوسفی باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار