اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
استاندار خوزستان:
اکنون جایگاه استان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی، سی و یکم و در کشور آخر است، این در حالی است که استان در زمینه سپرده‌های بانکی در کشور مقام نخست را دارد.

 استاندار خوزستان با انتقاد از جایگاه پایین استان در پرداخت تسهیلات بانکی گفت: اکنون جایگاه استان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی، سی و یکم و در کشور آخر است، این در حالی است که استان در زمینه سپرده‌های بانکی در کشور مقام نخست را دارد.
 
 عبدالحسن مقتدایی در جلسه کارگروه اشتغال که امروز، 10 اسفندماه در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: در شورای راهبردی استان و با حضور رؤسای بانک‌ها این موضوع را مطرح می‌کنیم تا وضعیت مشخص شود و باید این موضوع روشن شود.
 
وی افزود: ما به میزان همکاری بانک‌ها، با آن‌ها همکاری می‌کنیم و در صورت عدم همکاری، همکاری را متوقف خواهیم کرد و اگر بانکی همکاری خوبی داشت، پول دولت و حقوق کارکنان دولت را در آن بانک متمرکز می‌کنیم و زمانی که سپرده استان و در مقابل تسهیلات آن چنین جایگاهی دارد، باید از اختیارات قانونی خود استفاده کنیم.
 
مقتدایی در خصوص اشتغال افراد غیربومی در استان تصریح کرد: اشتغال افراد غیربومی غیرمتخصص به هیچ وجه قابل قبول نیست و فرمانداری‌ها باید این موضوع را به جد پیگیری کنند و حتی یک نیروی غیرمتخصص غیربومی قابل قبول نیست.
 
وی با اشاره به تسهیلات بانکی در خصوص مشاغل خانگی عنوان کرد: این اعتبارات باید در یک و یا دو بانک تخصصی متمرکز شود و باید به مسئولان بانک مرکزی اعلام کنیم که اگر این اعتبارات در اختیار صندوق کارآفرینی امید و پست بانک نباشد، خواستار این تسهیلات نیستیم.
 
مقتدایی گفت: برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش که در اختیار ما بود، تلاش کردیم و رتبه ما در زمینه کنکور شش جایگاه ارتقا پیدا کرد و جایگاه آموزش و پرروش نیز ارتقا یافت اما برای ارتقای رتبه تسهیلات حریف آن‌ها نشدیم زیرا در حوزه اختیارات ما نیست و البته به تلاش خود ادامه می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: مدیران بانک‌ها اعلام کنند که می‌توانند تسهیلات مشاغل خانگی را ارائه دهند یا نمی‌توانند تا بیش از این تلاش نکنیم؛ از مردادماه امسال تاکنون 120 میلیارد تومان ترک تشریفات شد و این مساله ناشی از اشتغال بومی و خرید از استان بوده است و ما در این خصوص از اختیارات خود استفاده کردیم.
 
مقتدایی با اشاره به افزایش درآمد استان عنوان کرد: امسال 375 میلیارد تومان درآمد مازاد در استان داشتیم و این به غیر از تعهدات دولت بوده است اما هیچکس تشکری نمی‌کند و با این حال آثار آن در بین مردم مشاهده می‌شود.
 
استاندار خوزستان گفت: مبادلات مرزی خود یک اشتغال است و اشتغال خانگی را تقویت می‌کند و خرید از تولیدات داخل استانی نیز به اشتغال کمک کرد و باید تنها به یک امر بسنده نکنیم بلکه تلاش‌ها را از هر طریق انجام دهیم.
 
همچنین در این جلسه رضا میرانی، معاون اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: 65 شرکت از 11 حوزه نفتی استان شناسایی و آمار اشتغال آن‌ها رصد شد که از این تعداد 43 شرکت اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دادند که از این تعداد 35 شرکت اطلاعات آن‌ها در حال بررسی است.
 
وی افزود: از این تعداد شرکت‌ها 8288 نفر بومی و 1976 نفر غیربومی هستند؛ به عبارتی 76 درصد نیروهای این شرکت‌ها بومی و 24 درصد غیربومی بوده‌اند که از این تعداد افراد غیربومی تنها 4 درصد متخصص هستند و 20 درصد دیگر در سمت‌هایی شغلی هستند که می‌توان نیروهای مورد نیاز برای تصدی این مشاغل را از استان تامین کرد.
 
قائم مقام اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ما برای بررسی وضعیت اشتغال شرکت‌هایی که اطلاعات خود را در اختیار ما قرار ندهند، از طریق مقامات قضایی اقدام خواهیم کرد.
 
همچنین در این نشست ولی الله حیاتی، فرماندار خرمشهر اظهار کرد: بانک‌ها برخی تسهیلات را به راحتی پرداخت می‌کنند اما اگر تسهیلات اشتغالزایی مطرح شود، آنقدر شرایط را سخت می‌کنند که مراجعه کننده منصرف خواهد شد.
 
وی ادامه داد: از 233 فقره معرفی متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌ها از سوی کارگروه اشتغال، تنها 115 فقره پرداخت شده است و مقررات بانک‌ها باید در این خصوص تسهیل شود.
 
در ادامه رضا نجاتی، فرماندار شوش با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی ما است، عنوان کرد: بانک‌ها باید موتور اشتغال را تحریک کنند و این امر با تسهیلات بانکی انجام می‌شود و مقررات بانکی باید به شکلی ساماندهی شود که از این تسهیلات جهت مشاغل و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
 
همچنین حیدر نجفی، فرماندار شوشتر در این نشست اظهار کرد: باید سهم تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها مشخص شود و اگر سهمیه تمام شود، متقاضی به بانک‌ها مراجعه نخواهد کرد؛ اکنون تعداد پرونده‌های معرفی شده به بانک 110 پرونده است که تنها برای 37 پرونده پرداخت انجام شده است.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
comment
0
0
comment شرکت های نیمه خصوصی با توجه به جذب نیرو بدون آزمون و از طریق پیمانکاران نیروی انسانی در جذب نیروی غیر بومی پیشتاز هستند. بطور کلی تا مدیر غیر بومی هست نیروی غیر بومی هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار