شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
دکتر صاکی:
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه در هفتمین کنگره سالیانه تصویربرداری زنان گفت: برگزاری این کنگره باعث ایجاد گفتمان بین پژوهشگران می شود که نتیجه این گفتمان ایجاد ایده پژوهشی و تبدیل به طرح تحقیقاتی و در نهایت یک برون داد پژوهشی می باشد

روز چهارشنبه 12 اسفند ماه 94، هفتمین کنگره سالیانه تصویربرداری بیماران زنان با حضور دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر احمد سلطانی رئیس کنگره، دکتر مهین نجفیان مدیرگروه زنان و جمع کثیری از اعضاء هیئت علمی و دانشجویان در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

دکتر صاکی گروه رادیولوژی را یکی از پرافتخارترین گروه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دانست ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره، بیان داشت: انجمن رادیولوژی با همکاری گروه رادیولوژی و زنان دانشگاه برای هفتمین سال پی در پی توانسته کنگره کشوری تصویربرداری بیماری زنان را برگزار نماید.

وی با بیان اینکه در بخش پژوهش به دنبال گروه ها و پژوهشگرانی هستیم که بتوانند در دانشگاه اقدامات شایسته ای را انجام دهند، گفت: ارزیابی فعالیت های پژوهشی به ارزیابی بین المللی تبدیل شده و دیگر نیاز به ارسال مستندات فعالیت ها به وزارت خانه نبوده و تمام فعالیت ها از طریق سایت ها و سامانه ها به صورت آنلاین ثبت می شوند.

صاکی ضمن تقدیر از گروه رادیولوژی و زنان دانشگاه جهت برگزاری کنگره تصویربرداری بیماری های زنان، بیان داشت: برگزاری این کنگره و کنگره های مشابه یک گام مهم برای توسعه فعالیت های پژوهشی بوده و تفاوت میان آموزش و پرورش و دانشگاه ها بحث پژوهشی می باشد. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه زمینه فعالیت های پژوهشی و فناوری برای آنها فراهم می باشد.

وی افزود: خوشبختانه ما توانسته ایم فعالیت های پژوهشی را جهت دار کرده و در زمینه چاپ و انتشار مقالات از 725 مقاله در سال 92 به 1025 مقاله در سال 94 یعنی 70 درصد رشد برسیم.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح کرد: یک جنبه برگزاری این کنگره ها این است که مقالات به سمت و سوی بین المللی سوق پیدا کرده و انعکاس مقالات در پایگاه های استنادی  ISI،Pubmed, Scopusافزایش پیدا کرده، به طوری که قبلا چاپ مقالات پژوهشگران دانشگاه در 30 درصد موارد در مجلات خارجی و 70 درصد در مجلات داخلی بود ولی اکنون 70 درصد مقالات در مجلات خارجی و 30 درصد مقالات در مجلات داخلی چاپ می شوند و این باعث شده دانشگاه علوم پزشکی در جامعه علمی جهانی بهتر دیده شود.

وی ادامه داد: در بحث مقالات استنادی در 2 سال گذشته با رشد کیفی مقالات پژوهشگران موفق شدیم 1500 استناد بیشتر به مقالات دانشگاهی داشته باشیم که نتیجه کار و فعالیت پژوهشگران دانشگاه می باشد.

صاکی اظهار داشت: برگزاری این کنگره باعث ایجاد گفتمان بین پژوهشگران می شود که نتیجه این گفتمان ایجاد ایده پژوهشی و تبدیل به طرح تحقیقاتی و در نهایت یک برون داد پژوهشی می باشد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: در بخش توسعه و فناوری وزارت، فعالیت های پژوهشی به سمت ثبت بیماری در پایگاه داده های بیماری ها پیش رفته که بیماری های نادر و یا شایع در این پایگاه ثبت می شوند و آن بیماری ها از تمام زوایا و ابعاد مورد پایش و بررسی قرار گرفته و بیمارانی را که به این بیماری مبتلا شده است، سال ها تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.

صاکی گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون توانسته ایم 4 بیماری(سرطان، سیکل سل، آیبیدی و ناشنوایی نیاز به کاشت حلزون) را در پایگاه داده وزارت ثبت نمائیم و انتظار داریم با همکاری و همفکری پژوهشگران بتوانیم 4 بیماری دیگر را در سال 95 ثبت نمائیم و به شبکه اصلی ثبت داده بیماری یا پایگاه اصلی ثبت بیماری در کشور تبدیل شویم.

وی ضمن بیان اینکه ثبت بیماری در پایگاه بیماری های وزارت عملا می تواند راه و روش پژوهش را برای پژوهشگران فعال نماید، ادامه داد: وزارت بهداشت امکانات خوبی را جهت ثبت بیماری ها و پژوهش های روی آن در اختیار پژوهشگران گذاشته و معاونت توسعه پژوهش و فناوری نیز راهنمایی های لازم جهت ثبت بیماری را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد و امیدواریم که نتیجه این کنگره حداقل ثبت یک بیماری در بخش بیماری های تصویربرداری زنان در پایگاه داده های وزارت باشد و باعث ایجاد هویت و اعتبار تازه ای برای دانشگاه شود.

صاکی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت های معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه و یکی از پرهزینه ترین تحقیقات در زمینه پژوهشی مربوط به مطالعات کوهورت می باشد که خوشبختانه در دانشگاه توانستیم کوهورت خوزستان را به عنوان 10 کوهورت کشور به ثبت برسانیم.

وی بیان داشت: در زمینه مطالعات کوهورت در بخش بیماری های زنان می توان این نوید را داد که معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه می تواند اعتبارات لازم را جهت راه اندازی کوهورت در اختیار پژوهشگران مربوطه قرار دهد تا در جهت پیشگیری و درمان این بیماری ها نیز گامی برداشته باشیم.











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار