اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
شهردار اهواز در مراسم روز پاکسازی و نظافت عمومی شهر اهواز:
شهردار اهواز با اشاره به خاکستر منتشر شده توسط شرکت توسعه و نیشکر در آسمان اهواز و تهدید جدی برای محیط زیست شهری تصریح کرد: این خاکستر تهدیدی جدی برای محیط زیست شهر اهواز در کنار پدیده ی ریزگردها و سایر آلودگی ها است.
شهردار اهواز در مراسم روز پاکسازی و نظافت عمومی شهر اهواز: محیط زیست سالم شهری حق هر شهروند است

صبح امروز مراسم روز پاکسازی و نظافت عمومی شهر با حضور شهردار اهواز،معاون سیاسی امنیتی استانداری،رییس مرکز بهداشت و تعدادی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این مراسم سید خلف موسوی با اشاره به نامگذاری 15 اسفند به نام روز پاکسازی و نظافت عمومی گفت : این نامگذاری به منظور استقبال از عید نوروز نامگذاری شده و مردم اهواز امروز شاهد حضور مدیران شهرداری از جمله معاونین،مدیران مناطق، که شهرداری مصمم به پاکسازی شهر بوده و محیط زیست سالم شهری حق هر شهروند است. همچنین حفاظت از محیط زیست تکلیفی برای مدیران شهری است.

شهردار اهواز ادامه داد :کیفیت زندگی  در شهرها به محیط زیست شهری وابسته است. به عنوان نمونه پدیده ایی به نام گرد و خاک حیات همه ی انسانها و حتی جانداران را تهدید می کند

موسوی با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن سال گذشته و شرکت پرشور مردم در این برنامه علیرغم وجودگردوخاک گفت:این امرکه تقدیر مقام معظم رهبری را در پی داشت وظیفه ی مسئولین را صدچندان می کند و همه باید در هر مقام و جایگاهی که هستند نگران محیط زیست شهری از نظر بهداشت عمومی باشند.

شهردار اهواز با اشاره به خاکستر منتشر شده توسط شرکت توسعه و نیشکر در آسمان اهواز و تهدید جدی برای محیط زیست شهری تصریح کرد: این خاکستر تهدیدی جدی برای محیط زیست شهر اهواز در کنار پدیده ی ریزگردها و سایر آلودگی ها است.

وی همچنین گفت اختیار بسیاری از این شرکتهای آلاینده در اختیار بنده به عنوان شهردار و خدمتگذار مردم نیست که بتوانیم از آن جلوگیری یا با آنها مقابله کنم اما تلاش می کنم با اقدامات محدود کننده و پیشگیرانه مدیریت شهری، با این آلاینده ها مقابله نماییم.

شهرداراهواز با اشاره به کمربند سبزگفت:کمربند سبز یکی از اقدامات توسعه فضای سبز شهری است که در صورت اجرایی شدن آن که حدود 7200 هکتار وسعت دارد و همه شرکت ها و      ارگان ها تعهداتی بر اجرای آن دارند، بخش عظیمی از مشکل آلودگی شهر اهواز را برطرف      می کند.

سیدخلف موسوی با اظهار گلایه از عمل نکردن شرکت های دولتی و غیر دولتی به تعهدات خود در زمینه کمربند سبزگفت: متاسفانه به جز استانداری خوزستان و شهرداری اهواز هیچ ارگان دیگری به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و اجرای این طرح نیازمند همکاری سراسری همه ی سازمان ها است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ درختکاری به عنوان عامل مهم دیگری در مقابله با آلودگی هوا گفت: اگر همه ی ادارات فضای سبز و درختکاری حومه ی خود را گسترش بدهند گام مهمی در این ارتباط برداشته اند.

موسوی ادامه داد: در کنار این اقدامات، مساله ی نظافت عمومی شهر به عنوان یکی از وظایف مسلم شهرداری است که به پاس تلاش 5000 نیروی زحمتکش خدماتی امروز بنده و همه مدیران شهرداری لباس فرم پاکبانان را که لباس عزت و خدمت است را به تن کرده تا با این زحمتکشان در امر مهم حفاظت از محیط زیست شهری است همگام باشیم.

شهردار اهواز گفت:یکی از سنتهای خوب ما ایرانی ها سنت خانه تکانی است و هر کسی با هر وضعیت زندگی چه کسانی که کاخ نشینن چه آنهایی که کوخ نشینن هستند همه مشغول نظافت خانه های خود هستند و همه ما مسلمانان به این سنت عمل می کنیم و با آن به استقبال بهار و نوروز می رویم.

وی ادامه داد: در یک مقیاس بزرگتر اکنون اهواز نیز از این خانه تکانی بزرگ بی نیاز نیست و باید شهر تمیز و پاکسازی شود. همانگونه که در خانه هایمان به نظافت می پردازیم بایستی از شهرداری گرفته تا تک تک آحاد شهروندان همه به این مهم بپردازیم .



موسوی پیرامون هزینه های سنگین جمع آوری زباله در کلانشهر اهواز گفت: طبق تحقیقاتی که باورساد عضو شورای اسلامی شهر اهواز انجام داده است، در اصفهان هر سه روز یک بار زباله ها جمع آوری می شود در صورتیکه ما در اهواز در برخی از نقاط شهر روزی دوبار زباله ها   جمع آوری می شود که هزینه ی شهرداری اهواز در امر جمع آوری زباله حداقل سه برابر هزینه ی شهرداری اصفهان است.

وی گفت: باید با فرهنگسازی در میان شهروندان این معضل را برطرف کنیم تا از محل صرفه جویی و کاهش در هزینه های نظافت، پروژه های عمرانی و رفاهی بیشتری را برای مردم انجام دهیم.

سید خلف موسوی افزود: ما تا غروب در کنار کارگران زحمتکش خدماتی خواهیم ماند تا این زحمتکشان احساس کنند که هیچ تفاوتی با سایرین ندارند و تنها تفاوت در وظایف ماست و این مانور تا پایان سال به صورت مستمر ادامه خواهد داشت .

وی اظهار داشت: من به مدیرانم گفتم گمان نکنید که هر کسی مدیر است پیش خدا عزیزتر است و چه بسا آن کارگری که وظیفه خودش را به نحو احسنت انجام می دهد بسیار نزد پروردگار مقام بالاتری دارد نسبت به مدیری که به وظایف خود عمل نمی کند دارد. خداوند می فرماید قطعا کسانی که در راس امور هستند مسئولیت بیشتری دارند و نزد خداوند باید پاسخگو باشند.


وی همچنین از  مهندس خبیر معاون استاندار خوزستان، اعضای شورای شهر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری  و رییس مرکز بهداشت اهواز به خاطر حضور در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

خورشیدی عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: امروز در خوزستان و اهواز بیش از هر چیزی به سلامت نیاز داریم و گزارش هایی که در این حوزه به گوش می رسد، اصلا خوب نیست.

 خورشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین پاکسازی عمومی معابر و خیابان های شهر اهواز در جاده ساحلی کیانپارس اظهار کرد: در آستانه نوروز هستیم و طبیعت لباس نو بر تن می کند، امروز همگی نارنجی پوش در برنامه حضور پیدا کردیم تا پیام های مختلف را برسانیم.

وی افزود: یکی از پیام ها این است که دست اندرکاران سلامت و بهداشت بدانند خدمات آنها از چشم مردم دور نمی مانند. به خدمات این افراد ارج می نهیم و قطعا پاداش آنها نزد خدای تبارک و تعالی محفوظ است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: امروز در خوزستان و اهواز بیش از هر چیزی به سلامت نیاز داریم و گزارش هایی که در این حوزه به گوش می رسد، اصلا خوب نیست.

خورشیدی با بیان اینکه امروز بیش از هر چیز دیگری باید بر سلامت تاکید داشته باشیم چون بدون سلامت نمی توان به حوزه های دیگر پرداخت و در سایر فعالیت ها موفق بود، عنوان کرد: هر چند که تولید مهم است اما مسئولان بیش از هر چیز دیگری باید به فکر سلامت مردم باشند.


 جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز خبر داد: طی چند وقت اخیر در مناطق باهنر، سپیدار و یا رسالت مسئله خوبی پیش نیامد و سطح خیابان ها پر از خاکستر شد. در هر صورت  امیدوارم دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

خورشیدی با تاکید بر لزوم تامین سلامت برای شهروندان گفت: فضای سبز فعلی در منطقه گرمی مانند اهواز اصلا جوابگو نیست. البته حرکت خودجوش بسیار زیبایی را در اهواز شاهد بودیم که برخی افراد تعداد مختلف درختان را به نام کسانی که از بیماری سرطان فوت کردند، می کارند.

وی خواستار شد: از تمامی پیمانکارانی که نیروهای خدماتی متعددی در پاکسازی و یا بخش فضای سبز شهرداری اهواز دارند انتظار داریم که تا قبل از عید نوروز مطالبات این کارگران را پرداخت کنند



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
comment
0
0
comment چرا بازار کاوه که مرکزه شهر اهوازه ،و محل فروش خوراکی و تغذیه ی مردم هست پاکسازی نمیشه ؟همیشه فاضلابش زده بالا ،کسبه ی محل هر کاری از دستشون بر اومده انجام دادن حتی صدا و سیما خوزستان هم به این محل آورده تا شایدشهرداری کاری به حال این محل آلوده انجام بده که تا به امروز هیچ کاری نکرده ،لطفا حرف نزنید، شعار ندید بدون سرو صدا کردن عمل کنید ،... ،وقتی مرکز شهر حال و روزش اینه ،دیگر وای به حال محله های دیگر .
comment
عامر
|
United States
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
comment
0
0
comment آقای شهر دار واعضای شورا باید چند روزی هم تاکسی کارکنندتاببینند این قشر از جامعه چه دردورنجی میکشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار