شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
نخستین جلسه کمیته انطباق امور موسسات پزشکی با شرع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد

شنبه پانزدهم اسفندماه 94 جلسه کمیته انطباق امور موسسات پزشکی با شرع مقدس در دانشگاه با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسن زاده معاون مدیر کل دادگستری استان خوززستان، دکتر بیژن کیخائی رئیس سازمان نظام پزشکی استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی دانشجویی و دبیر کمیته و نمایندگانی از معاونتهای پژوهشی، درمان و بهداشت در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر ایدنی در این جلسه گفت: در پی ابلاغ دستورالعمل برگزاری جلسات کمیته انطباق امور موسسات پزشکی با شرع اسلام در دانشگاه از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نخستین جلسه این کمیته با هدف انطباق امور درمانی- بهداشتی و آموزش پزشکی با موازین شرع اسلام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 77 قانون انطباق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و آیین نامه اجرایی این کمیته چند سال بعد در هیأت وزیران مصوب شد، گفت: با توجه به اینکه این قانون شامل تمام موسسات دولتی، خصوصی و خیریه می شود، باید در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و سنجه های کارشناسی شده جهت اعتبار بخشی موسسات پزشکی بر اساس معیارهای منطبق با این قانون تدوین گردد.

دکتر موگهی همچنین با اشاره به پیشینه تصویب قوانین کشوری در این حوزه، بر ضرورت توجه به حقوق گیرندگان خدمت، رعایت اخلاق حرفه ای،  احترام به موازین شرع مقدس در عرصه خدمات پزشکی و افزایش رضایت مندی بیماران در مراکز تشخیصی و درمانی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه موضوعاتی در رابطه با فعال شدن دبیرخانه شورای اخلاق پزشکی در راستای تحقق اهداف کمیته انطباق و بررسی مباحث کمیته انطباق در طرح تکریم ارباب رجوع، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است تدوین چک لیست ارزیابی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه در و تشکیل کمیسیونهای تخصصی این کمیته در دستور کار این جلسه قرار گرفت.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار