شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند:
موعود شمخانی:امروزه داشتن یک شبکه مخابراتی قوی و توانمند، از مهم ترین زیرساخت های توسعه محسوب می شود و ما در اروند، با توجه به رشد روز افزون ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صدد هستیم تا این نیاز را بیش از پیش در جهت توسعه، برطرف نماییم.
سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت مخابرات استان خوزستان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا نمودند.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی معاون فنی و زیربنایی از انعقاد تفاهم نامه مشترک میان این سازمان و شرکت مخابرات استان خوزستان در خصوص توسعه و گسترش شبکه فیبر نوری آبادان، خرمشهر و مینو شهر خبر داد و گفت: گسترش و اصلاح زیرساخت های مخابراتی منطقه آزاد اروند یکی از جمله اولویت های مهم در امور فنی و زیربنایی است و در این زمینه با همکاری مشترک شرکت مخابرات استان خوزستان، اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: امروزه داشتن یک شبکه مخابراتی قوی و توانمند، از مهم ترین زیرساخت های توسعه محسوب می شود و ما در اروند، با توجه به رشد روز افزون ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صدد هستیم تا این نیاز را بیش از پیش در جهت توسعه، برطرف نماییم.

پروژه گسترش و توسعه شبکه فیبر نوری منطقه آزاد اروند با همکاری مشترک شرکت مخابرات استان خوزستان، در مدت یک سال با متراژ  ۸۵ کیلومتر از  زیرساخت های فیبر نوری موجودتقویت خواهد شد  و فیبر شهری بر اساس پروژه فیبر خانگی طراحی و گسترش پیدا خواهد کرد.

شمخانی با اشاره به  نیاز  کاربران منطقه  به اینترنت پرسرعت و  پهنای باند وسیع،  توسعه فیبرهای نوری و تکنولوژی لیزر را از اساسی ترین اقدامات در این خصوص قلمداد کرد.

دوران سیم های مسی در شرایط جدید و عصر حاضر به سررسیده است و برای دستیابی به سرعت مطلوب ارتباطی توسعه و ارتقای شبکه به فیبر نوری لازم و ضروری بود.

فیبرهای نوری از زیر ساخت های نوین توسعه فناوری محسوب می شود و در  دنیای ارتباطات، به سرعت جای خود را پیدا کرد و جایگزینی مناسب برای انتقال اطلاعات به حساب می آید و پهنای باند بسیار وسیع ، ایمنی فوق العاده بالا در برابر نویز ، امنیت اطلاعات و  ایمنی محیطی، از جمله مزایای استفاده از این تکنولوژی جدید به شمار می رود.

معاون فنی و زیربنایی خاطر نشان کرد: با بهره گیری از شبکه کانال مخابراتی موجود در منطقه، می توان با کمترین میزان حفاری ، به اهداف مطلوب خود دست پیدا کنیم  و فیبرنوری را تا نقاط انتهایی مورد نظر گسترش دهیم.   توسعه زیرساخت های عمرانی و زیربنایی در حوزه فناوری ارتباطات ، زمینه را برای رشد در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه آزاد اروند فراهم می نماید و همچنین، زیرساخت لازم برای افزایش سرمایه گذاری مهیا می شود و بدین ترتیب می توان به سهم خود در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و چشم انداز ۱۴۰۴ گام های اساسی را در بالندگی کشور و به ویژه آبادان، خرمشهر ، برداشت.


شمخانی در پایان عنوان کرد: پروژه گسترش و اصلاح فیبر نوری، ماموریتی است که از سوی هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند واگذار شده است و این معاونت،  با توجه به ماموریت جدید در جهت گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات مطابق با استانداردهای جهانی و بهره مندی ادارات، مدارس، مراکز آموزش عالی، مراکز تجاری ، بیمارستان ها و مراکز بهداشت، صنعتی  منطقه به این تکنولوژی نوین و تقویت بستر فیبر نوری شهری و روستایی، پروژه مذکور را آغاز نموده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار