شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اولین کنگره تحقیقات دانشجویی شبکه غرب کشور: اگر در حوزه تحقیقات و پژوهش به جوانان و جوان گرایی توجه کنیم، قطعا نتایج آن را در آینده خواهیم دید

یکشنبه 16 اسفندماه 94 اولین کنگره کمیته های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور با حضور مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معم رهبری در دانشگاه، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه، اعضاء هیئت علمی و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز دانشگاههای عضو شبکه جنوب غرب کشور در محل تالار شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد در این مراسم با بیان اینکه اصل مساله پژوهش باید به سوی گفتمان طبیعی برود
˛گفت: در جامعه دانشگاهی ما هر مدیر مسئول و تصمیم گیر و تصمیم سازی قبل از انجام هر کاری می بایست تحقیقی را در مورد آن انجام داده، اطلاعات دقیقی را  از آن به دست آورده و بداند در چه وضعیتی بوده و تا رسیدن به هدف مطلوب چقدر فاصله دارد و پس از آن در مورد مساله تصمیم گیری نماید.

وی تجربه پیروزی انقلاب اسلامی را ناشی از اعتماد به نسل جوان برشمرد و اظهار داشت: لازم است تجربه انقلاب اسلامی در بخش های مختلف زندگی مورد توجه قرار گیرد. هر جا مسئولین و تصمیم سازان کشور به نسل جوان اعتماد کردند، نتیجه آن چیزی جز پیروزی و موفقیت نبوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطر نشان کرد: نتیجه پیروزی کشور ما در جنگ تحمیلی نیز تلاش ها و رشادت های جوانان کشور بود. اگر اکنون در حوزه علم و دانش و فناوری به خود می بالیم که سرعت رشد علم در کشورمان از متوسط جهانی بیشتر است˛نتیجه اعتماد مسئولین کشور به جوانان بوده است. هر جا و در هر بخشی تصمیم گیران کشور به نسل جوان اعتماد کنند، نتیجه آن پیروزی، موفقیت، رشد و بالندگی خواهد بود. اگر در حوزه تحقیقات و پژوهش به جوانان و جوان گرایی توجه کنیم، قطعا نتایج آن را در آینده خواهیم دید.

وی بیان داشت: البته نباید در حوزه تحقیقات دانشجویی همان پارامترها و سنجش های ارزیابی تحقیقات اعضاء هیئت علمی دانشگاه مدنظر باشد. ولی این بدین معنی نیست که نگاه حداقلی به تحقیقات دانشجویان داشته باشیم و لازم است ضمن توجه خاص به تحقیقات و پژوهش های دانشجویی، قوانین موجود را مد نظر قرار داده و بخشی از فرآیندهای آنها را نیز اصلاح نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد ادامه داد: لازم است توجه ویژه ای به پژوهش دانشجویان داشته باشیم تا زمانی که دانشجویان وارد مسیر تحقیقات می شوند، احساس خوشایندی داشته باشند که مدیران دانشگاه با دلسوزی کامل زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران برگزاری این کنگره، گفت: امیدوارم تحقیقات و پژوهش های دانشجویان دانشگاه به ثمر رسیده و شاهد رشد روز افزون علم و دانش در ایران عزیز باشیم، چرا که امروزه یکی از مولفه های قدرت و تمدن در دنیای ما، رشد علم و دانش است.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار